Iiiiik Skrevet 17. oktober 2012 #1 Skrevet 17. oktober 2012 Etter en nokså meningsløs tråd som begynte som noe så uskyldig som klaging over TV2s tirsdagstilbud og som endte med diskusjon om hva man har "lov" til å klage over, oppfordrer jeg til en brainstorming om hva man gjør for å redde verden. Eller kanskje mer down to earth, hva kan vi gjøre for å gjøre verden til et hyggeligere sted å være?
☆☆☆ Skrevet 17. oktober 2012 #2 Skrevet 17. oktober 2012 Eg lagar ikkje oppstyr fordi nokon tillet seg å sakne tirsdagsritualet sitt sjølv om det fins naud i verda. Ellers kjøper eg godt samvit gjennom plan.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #3 Skrevet 17. oktober 2012 Gjør jo alt for lite... Støtter Redd barna og og er Plan fadder. Gir ofte penger til mercy ships og kirkens nødhjelp. Kildesorterer for å spare miljøet,men som regel blir all søpla brent på samme sted, så strengt helt unødvendig. Ellers er jeg fæl på sløsing og er en storforbruker med bruk og kast mentalitet... huff, ikke bra dette...
Iiiiik Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2012 Eg lagar ikkje oppstyr fordi nokon tillet seg å sakne tirsdagsritualet sitt sjølv om det fins naud i verda. Ellers kjøper eg godt samvit gjennom plan. å skille skitt og kanel er en god start! å ikke tro at man er bedre enn andre er en god fortsettelse.
Gjest sug lut Skrevet 17. oktober 2012 #5 Skrevet 17. oktober 2012 Resirkulerer, har SOS-barn og ser Grey's Anatomy.
Von Hertelhofen Skrevet 17. oktober 2012 #6 Skrevet 17. oktober 2012 Først og fremst spiser jeg ikke kjøtt eller fisk. Også prøver jeg alt jeg kan for å unngå å kjøpe skinn - pels - dun og andre dyreprodukter. Også andre småting, kildesorterer, tar buss, sparer strøm, gir nødhjelp og sikkert andre ting som jeg ikke kommer på. Ellers så smiler jeg og er hyggelig og grei mot andre folk, og det håper jeg kan bidra litt til at andre kan ha en god dag
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 17. oktober 2012 #7 Skrevet 17. oktober 2012 Ble lærer i samfunnsfag og RLE slik at jeg kan gi neste generasjon gode verdier og litt mer tiltakslyst enn jeg selv har
Lady lovely locks Skrevet 17. oktober 2012 #8 Skrevet 17. oktober 2012 God het gjør verden til et godt sted å være. Så jeg prøver å strø litt godt het rundt meg. Også gjør jeg mitt yterste for at barna mine også skal kunne ha godhet å gi. Hvis alle tenker litt på hvordan man kan gi litt godhet til andre på et eller annat vis, da redder vi verden tror jeg
Lady lovely locks Skrevet 17. oktober 2012 #9 Skrevet 17. oktober 2012 God het gjør verden til et godt sted å være. Så jeg prøver å strø litt godt het rundt meg. Også gjør jeg mitt yterste for at barna mine også skal kunne ha godhet å gi. Hvis alle tenker litt på hvordan man kan gi litt godhet til andre på et eller annat vis, da redder vi verden tror jeg Det betyr også at vi må ha toleranse. OG om du synes noen gjør noe dumt så ikke bruk mye energi på det. Tenk som Michael jackson. Start med den du møter i speilet.
Iiiiik Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter #10 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg tror du har rett sylhie, ved å være hyggelig mot verden, gjøres den litt bedre. Særlig når vi klarer å være hyggelige også mot dem som i utgangspunktet ikke "fortjener det". Selv har jeg tatt en utdannelse og et yrkesvalg som gjør at jeg på gode dager bidrar til å endre retningen i livet til ungdom som er i ferd med å ødelegge seg selv og andre. Og så strikker jeg kuvøser til fortidligfødte barn, jeg stiller opp for nabolagsunger som ikke har foreldre som gjør det, jeg har et åpent hjem for venner av oss voksne og ungene og så betaler jeg "avlat" til Amnesty og ungene har hvert sitt fadderbarn i SOS barnebyer.
Teline Skrevet 17. oktober 2012 #11 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg forsøker å leve miljøbevisst, støtter utvalgte hjelpeorganisasjoner, jobber frivillig hver uke og jobber hardt for å gi barnet mitt verdier og sosial samvittighet.
Mamma_til_2 Skrevet 17. oktober 2012 #12 Skrevet 17. oktober 2012 Gir litt penger her og der, ellers så prøver jeg så godt jeg kan og lære barna mine fårstelse og empati for andre, føler at jeg gjør en god jobb
Gjest pupp and go Skrevet 17. oktober 2012 #13 Skrevet 17. oktober 2012 Unngår etter beste evne bruk-og kast-ting (flink på noe, mindre flink på annet...), kjører minst mulig bil, er plan-fadder (men er innmari dårlig på å sende brev, da ville det jo vært enda hyggeligere), husker innimellom på å kjøpe økologisk eller kortreist. Spiser mye vilt, burde bli bedre på å unngå fjærfe. Jeg lurer også litt på det med skinn og dun. Dyrevelferdsmessig er det jo greit å unngå, men da er ofte alternativet (spesielt siden vi også tenker privatøkonomi) fleece og andre petroleumsprodukter. Det er ikke spesielt miljøvennlig.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #14 Skrevet 17. oktober 2012 Kjøper julegaver til være voksen søsken gjennom Redd Barna og gir "så det svir" til Care, Leger Uten Grenser eller Redd Barna nå og da..Kan være at jeg avbestiller en frisørtime, eller returnerer klær jeg har kjøpt på nettet (jeg betaler med faktura etter varene er motatt og prøvd) og betaler helle disse pengene til en organisasjon. Ellers prøver jeg og være snill og grei, stille opp for andre om de trenger hjelp og stresser ENORMT med og orden samkjøring til trenign slik at vi ikke kjører en bil hvert barn!
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 17. oktober 2012 #15 Skrevet 17. oktober 2012 Vel Jeg kildesorterer Er kontaktperson og i teamet i Amadia International( en veldedighetsorganisasjon som tidligere het Varme Små Hjerter) Je er frivillig på et seniorsenter hver torsdag Jeg har et fadderbarn Jobber på alternativ jul 1 juledag. Leverer ut mat til narkomane uteliggere når jeg har mulighet. + jeg dømmer ikke, jeg smiler, snakker il alle som snakker med meg. Så baker jeg mye å gir til de som vil:) Det var det jeg kom på i farten, jo jeg planter mye urter så jeg slipper å kjøpe det. Og spiser ikke lenger Scampi.
Laluuna Skrevet 17. oktober 2012 #16 Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Vi har en fantastisk nabo, som igrunn minner litt om Jesus. Hans ''jobb'' er å gjøre verden til ett bedre sted, og dette har jo smittet over til meg og typen. Kan egentlig ikke si mer om det en dette, men vi har ett bra prosjekt på gang Mye handler om Karma. Gjør man gode ting føler man seg bra. Når man har gode følelser tiltrekker man seg gode ting, som påvirker flere enn seg selv. Og dette smitter videre Jeg er så naturvennlig jeg bare klarer! Jeg pleier å gå rundt å smile hele dagen, smiler til alt og alle, og noen får et nikk eller et hei Noe så lite og enkelt kan snu om dagen til mange mennesker. Jeg satt meg ned med en tigger en dag og snakket lenge med henne, det varmet både mitt og hennes hjerte. Ser jeg noen som trenger hjelp stiller jeg opp. Jeg er alltid hyggelig. Er ikke så mye mer som skal til for å å glede :)Jeg støtter de som blir mobbet. Venner og ukjente har alltid funnet god trøst i meg og mine råd, er visst en evne jeg har.. Skjer det noe surt prøver jeg å ikke la det ødelegge humøret mitt. Jeg metter sultne mager og tar godt imot alle slags folk uten å dømme, men jeg ser fort vilke typer de er. Fortjener de ikke godhet får de det heller ikke av meg, da får de heller lære seg å være elskbar først, jeg er kjapp på å gi lekser. Får jeg min egen bedrift en vakker dag skal jeg love dere jeg skal gjøre en forskjell her i verden! Da skal jeg kun ansette dem som ikke får jobb, og jeg skal gi bort så mye jeg kan for minst mulig pris! Jeg har begynt å ta undersøkelser som donerer penger til dyr, regnskogen og en bra ting til. Jeg har igrunn alltid vert for snill og gjort alt for alle og tapt myyye penger på andre. Så en av mine livslekser har vert å sette en grense. Skal jo være en slags balanse.. Typen min gamer mye, og treffer han noen på nettet fra ett fattig land kan han finne på å sende dem en hel månedslønn, (for dem) det er noe som gleder!! Og faktisk gjør en forskjell rundt om i hele verden. Og vi merker ikke noe tap selv. Alt i alt handler det egentlig bare om karma Om alle hadde hatt det i hodet hadde verden vert ett mye bedre sted! Og jeg mener at om alle kunne levd etter de 1o bud hadde vi hatt det som heaven on earth, og hadde ikke trengt flere regler hadde vi bare kunnet holde vekke de pzykotiske Har dere hørt om gutten som fikk en skoleoppgave, og det han valgte å gjøre med den var å gjøre 1 god ting for 3 forskjellige personer, for så å si til dem at de skulle gjøre det samme, gå ut og gjøre 1 god ting for 3 forskjellige personer. Dette nådde veldig langt! Sann historie Endret 17. oktober 2012 av Laluuna
*SommerFrisk* Skrevet 17. oktober 2012 #18 Skrevet 17. oktober 2012 Støtter Leger uten grenser. har hatt fadderbarn. støtter trygg trafikk og nei til alkohol og trafikk. ellers er jeg vel et vanlig menneske, som kildesorterer. men jeg bruker nok bilen mer enn jeg burde ift miljøet. der kunne jeg helt klart blitt bedre.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 17. oktober 2012 #19 Skrevet 17. oktober 2012 Støtter Leger uten grenser. har hatt fadderbarn. støtter trygg trafikk og nei til alkohol og trafikk. ellers er jeg vel et vanlig menneske, som kildesorterer. men jeg bruker nok bilen mer enn jeg burde ift miljøet. der kunne jeg helt klart blitt bedre. Å støtte nei til alkohol hørtes mer ut som ny årsak til krig kontra et idyllisk fredsprosjekt.
☆☆☆ Skrevet 17. oktober 2012 #20 Skrevet 17. oktober 2012 Støtter Leger uten grenser. har hatt fadderbarn. støtter trygg trafikk og nei til alkohol og trafikk. ellers er jeg vel et vanlig menneske, som kildesorterer. men jeg bruker nok bilen mer enn jeg burde ift miljøet. der kunne jeg helt klart blitt bedre. Å støtte nei til alkohol hørtes mer ut som ny årsak til krig kontra et idyllisk fredsprosjekt. Trur det er kombinasjonen alkohol og trafikk ho er imot..
Gjest pupp and go Skrevet 17. oktober 2012 #21 Skrevet 17. oktober 2012 nei til alkohol i kombinasjon med trafikk, tror jeg hun mener:) Det er vel ikke så mye å være uenig i
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 17. oktober 2012 #22 Skrevet 17. oktober 2012 Støtter Leger uten grenser. har hatt fadderbarn. støtter trygg trafikk og nei til alkohol og trafikk. ellers er jeg vel et vanlig menneske, som kildesorterer. men jeg bruker nok bilen mer enn jeg burde ift miljøet. der kunne jeg helt klart blitt bedre. Å støtte nei til alkohol hørtes mer ut som ny årsak til krig kontra et idyllisk fredsprosjekt. Trur det er kombinasjonen alkohol og trafikk ho er imot.. Hehe huff leste litt fort:) ja det er jeg også veldig i mot:)
Iiiiik Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter #23 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg gjør en annen ting også forresten, jeg unnlater å gjøre et stort nummer ut av at andre bruker ord jeg mener er for store. Jeg nekter ikke andre å si at de føler et eller annet.
*SommerFrisk* Skrevet 17. oktober 2012 #24 Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Støtter Leger uten grenser. har hatt fadderbarn. støtter trygg trafikk og nei til alkohol og trafikk. ellers er jeg vel et vanlig menneske, som kildesorterer. men jeg bruker nok bilen mer enn jeg burde ift miljøet. der kunne jeg helt klart blitt bedre. Å støtte nei til alkohol hørtes mer ut som ny Årsak til krig kontra et idyllisk fredsprosjekt. StÅr faktisk "Nei til alkohol og trafikk" , altsÅ støtter jeg trygg trafikk i prosjektet om Å fÅ færre til Å kjøre i pÅvirket tilstand;) Kanskje ikke Å oppfordre til krig after all! Endret 17. oktober 2012 av *Sommerfrisk*
Countess Skrevet 17. oktober 2012 #25 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg er hyggelig mot alle jeg møter. Møter ukjente folk med et smil, ofte med et hei om det passer seg Jeg tar buss, og sier alltid hei og nesten alltid hadet til bussjåføren Jeg holder døren for andre og lar folk med færre varer enn meg komme før meg i køen. Jeg er ydmyk og hjelpsom. Jeg flytter meg for de som trenger det på bussen og jeg spretter alltid opp om noen skal inn og ut med vognen sin. Jeg forteller ofte vennene og familien min at jeg er glad i dem. Jeg gir ting til de som trenger det. Klær til barn og voksen, og om noen trenger ting pga. f.eks brann eller om jeg sender ting med containerne som går til utlandet, gir jeg ofte mere enn jeg egentlig kan som gjør at jeg gjerne må kjøpe nytt til meg selv Prøver rett og slett å være et bedre medmenneske Jeg er også blodgiver og organdonor. Kanskje det ikke redder verden, men kanskje det en dag iallefall vil redde noen andres verden Ellers så er jeg helt ubrukelig når det kommer til kildesortering så det må jeg bli flinkere til Var en bra tråd dette Tror det er viktig å kjenne litt på hva man faktisk gjør for andre og hva man kunne gjort bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå