Gå til innhold

Burde jeg dratt til legevakta i natt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 99% sikker på at guttungen hadde falsk krupp. Bjeffende hoste og veeeldig vanskelig for å puste. Han har hatt det en gang før, men da var det ikke i nærheten av det det var i natt.

I og med at han har astma har vi flytende vetoline og forstøver hjemme. Han fikk dette og vi satt i sofaen under et vindu en god stund.

Jeg tenkte som så at de faktisk ikke har noe mer å gi på legevakta. For det de evt. ville gjort var å sendt han videre for å få i han adrenalin? Og da må man på sykehus, om jeg har skjønt det riktig.

Så jeg satt meg heller og venta på at det skulle gå over, og hadde evt. ringt ambulansen om det ble verre.

Skulle jeg dratt til legevakta? Tror egentlig kanskje vi hadde blitt lagt inn, for det var skikkelig ille =/ Og jeg har jo på en måte litt erfaring med barn, pust og sykehusinnleggelse.. Skulle kanskje dratt for å få bekrefta falsk krupp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg hadde nok ikke reist jeg heller. Mener å ha lest at falsk krupp gjerne går over før man får gjort noe fordi de blir bra igjen av kjølig luft. Jeg hadde kanskje ringt legevakten for veiledning dersom det ikke gikk over innen rimelig tid.

Skrevet

Det var det jeg tenkte også. Han er i helt fin form nå og det hjalp jo å få litt kaldt luft og ventoline. For første gang i livet mitt tenkte jeg at jeg heller satser på ambulanse i stedenfor legevakta..

hl

Skrevet

Høres ut som om du gjorde det rette. Dere hadde jo medisin hjemme og du er sannsynligvis vant til å takle at han er tett siden han har astma. Hvis ikke du var redd/alvorlig bekymret og siden han ble bedre av kald luft, høres det ikke ut som om det var nødvendig. Hadde du dradd inn kan det godt hende at han hadde blitt bedre i løpet av bilturen uansett:)

Skrevet

Når jenteungen her har falsk krupp drar vi alltid på legevakta og får adrenalin, så drar vi hjem etterpå.

Så jeg ville ringt legevakta i natt ja.

Skrevet

min minste har slitt med falsk krupp i mange år og vi har aldri dratt til legevakt, fikk veiledning over telefonen første gangen og fikk noe av fastlegen vi har brukt siden. hun har i tillegg astma og har egen forstøver app som vi har brukt saltvann i (etter avtale med fastlege)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...