Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #1 Skrevet 16. oktober 2012 altså.. vi har prøvd over et år, og skal nå få utredning på sykehus. Søkte litt opp her, å ser at folk skriver om kostnader rundt 15 000,- +++??? Koster det uansett hva man skal ha av hjelp under utredning for barnløshet?
2,5barn+1engel Skrevet 16. oktober 2012 #2 Skrevet 16. oktober 2012 Alt koster.. Dessverre.. Nå er det så mange år siden vi var til utredning at jeg ikke husker hvor mye det koster. Men hvis du går inn på assisterende befruktning så får du nok en del bra svar der.
blid frøken :) Skrevet 16. oktober 2012 #3 Skrevet 16. oktober 2012 Dersom dere ender opp med prøverørsmetoden så dekker staten kostnader over 15 000. Dvs at du må betale alt av medisiner selv, men får igjen det som er over denne summen. I tillegg kommer en egenandel på 1500 per uttak eller innsetting ( husker ikke hva). Dersom dere ikke blir gravide på 3 uttak med innsetting må dere dekke alt selv.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #4 Skrevet 16. oktober 2012 Okei.. takk for svar. Men i starten da? Hva koster da? Regner med de først tar prøver og lignende, evnt man starter på hormoner å slikt? Hva koster det da? hi
Nirgal Skrevet 16. oktober 2012 #5 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg har fått beskjed om at hvis man ikke klarer å bli gravid selv så støtter staten opp til 3 ivf forsøk, men er bare feil det da?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #6 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg har fått beskjed om at hvis man ikke klarer å bli gravid selv så støtter staten opp til 3 ivf forsøk, men er bare feil det da? De støtter det ved å dekke medisinkostnader over 15.000 og behandlingskostnader over 1500. HI: Utredning koster ikke noe mer enn vanlige egenandeler. Det er når dere kommer så langt som til behandlinger det begynner å koste, og det vil dere bli informert om før det settes i gang.
jente_80 Skrevet 17. oktober 2012 #7 Skrevet 17. oktober 2012 Egenandel og evt ivf- behandling koster lite i forhold til hva som trengs når babyen først er ute :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå