Gå til innhold

Når eldste snakker dritt om yngste

Anbefalte innlegg

Gjest pupp and go
Skrevet

... og konstaterer surt at "tilogmed katten skjønner mere!" Mor gir klar beskjed om å ikke snakke stygt om småsøsken, og ungen svarer kontant: "jamen mamma, jeg snakket ikke stygt om ham, jeg snakket pent om katten!"

Sukk - søskenkjærligheten lenge leve...

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Hehe, finurlig - og tanngnissende irriterende. Men jeg VAR det eldstebarnet og husker hvilken makt det ga og hvor uskyldsblått jeg forsvarte meg... Ikke rart plassering i søskenflokken har mye med videre utvikling i livet å gjøre.

Gjest pupp and go
Skrevet

Ja, må innrømme at jeg gikk meg en liten tur for å humre ferdig sånn i all hemmelighet.

Har ikke tenkt så mye på hvordan plasseringen i søskenflokken virker inn på dem - denne evige kjeklinga og irritasjonene er et nytt fenomen. Men jeg antar at vi skal få rikelig med tid til å lære å hanskes med det (om ikke nok).

Hvor livet bringer dem, og hvor mye de kan skylde på hverandre for sin skjebne, gjenstår å se. Spennende. Og skummelt.

Skrevet

"snakket pent om katten" må flire litt :)

Husker feidene jeg hadde med søster'n, fatter'n måtte spyle oss (ute) med hageslangen for å få slutt på en slåsskamp. Vær glad de ikke er på det nivået.

Skrevet

Jeg ler også, det er jo avansert og finurlig. Ikke snilt, men jeg er også eldstebarn og kjenner meg igjen...

Gjest pupp and go
Skrevet

du storeste - spylt med hageslangen faktisk! Trodde jeg og broren min kranglet ille jeg... hehehe.

Får mer og mer sympati for våre foreldre for hvert år som går.

Skrevet

Den var fin :D

Jeg er yngst og slapp alltid unna siden jeg mammas lille baby i all evighet. Nå var det vel også stort sett søsteren min som eglet på meg og jeg lot meg alltid lure og beit 5 på hver gang. Husker vi hadde forbud mot å snakke til hverandre og se på hverandre rundt middagsbordet i lang tid

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Jeg er i midten av tre brødre.. Sånn rent bortsett fra traumatiske hendelser der jeg fant Barbie hengt i dusjen fordi actionman kom for sent til unnsetning har det gått bra med meg.

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Med det resonnementet er jeg sikker på at eldste kan bli en god politiker eller advokat, he he ^_^

Gjest amandine
Skrevet

He he jeg vet iallefall at min søster var uhorvelig glad jeg ikke er hennes mor, da hadde hun (sitat fra 5årsalder) fått nerveskader. Ellers har jeg min mor friskt i minne med den evig gode replikken: Har du ikke noe pent å si kan du holde munn. Katt hadde vi takk og lov ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...