Gå til innhold

Verdivurdering av leilighet - lavere rente?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte leilighet i januar for 1.6 mill. Har malt alle vegger og skiftet ut lamper og ventilator på kjøkkenet. Naboleiligheta gikk for 330000 over takst, altså for 1730 000,- 4 mnd etter at jeg kjøpte. Nå skal enda en selge her i borettslaget og det blir spennende å se hva den går for. Jeg har veldig lyst til å ta en verdivurdering for å se om jeg kan få lavere rente. Er det noe vits i siden det er så kort tid siden jeg kjøpte? Har ikke begynt å betale ned på avdragene enda, har det noe å si? Håper noen vil hjelpe:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lønte seg for oss.

 

Vi kjøpe nybygd leilighet for akkurat to år siden, til 1.490000 kr. Vi brukte selvsagt penger på parkett, fliser etc, så visste at verdien ville stige. Fikk prisvurdering for en uke siden, til 2.065000. Kontaktet banken med info om den nye taksten, og fikk lavere rente på lånet med en gang. :)

Skrevet

Oppussingen du har gjort har ikke økt verdien noen ting. Mulig det kan gjøre at leiligheten blir lettere å selge hvis du skal det, men ikke for taksten, den vurderer ikke hvor nymalte veggene er eller hvilke lamper som henger der. For at du skal kunne få lavere rente på lånet, må man stort sett komme under 80% eller 60% lån på leiligheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...