Gå til innhold

Kumelk til baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig har dere gitt kumelk i maten til barn? Tenker da hvit saus, fiskegrateng (hjemmelaget) osv, sauser med litt fløte i osv. Mini bikker 10 mnd og jeg lurer på om det er greit å begynne å gi henne dette nå. Helsesøster hadde som vanlig ikke så mange gode svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 mnd :) mange i barn i barnehagen i den alderen og de får både melk og mat med melk i

Skrevet

de sier jo 12 mnd...pga tarmene..

men syns det er litt merkelig at tarmene til norske barn utvikler seg saktere enn tarmene til la oss si engelske barn. Der får de fra 6 mnd alder og det er helt greit...

ville sett om hvordan babyen taklet det med å prøve litt...

Skrevet

12 mnd for å drikke ren melk, men melk i maten fikk de fra de var ca 10 mnd.

Skrevet (endret)

Spurte om dette da jentungen var 7mnd, og fikk beskjed om at hvitsaus og litt rømme/fløte i matlagingen, en yoghurt i ny og ne var innafor, men kunne gjerne vente med å gi h-melk på flaske, liksom :)

Nå har jeg også vært så heldig å få ei fornuftig helsesøster av den gode, gamle sorten, ei slik ei som bruker sunn fornuft!

Endret av bølla&mamma
Skrevet

I sverige å er det 6 mnd. sett flere smoothis med anbefalt i sverige fra 6 mnd og i norge 10 mnd pga melkeprodukter. snuppa har fått hvit saus når ho var blitt 8 mnd. Litt melk i mat innemellom tror jeg ikke er noe problem. men jeg ville ikke gitt direkte kumelk på flaske, fortsetter nok med mme til hvertfall 1 år.

Skrevet

Nei ikke kumelk på flaske. Litt i mat ett par tre ganger i uken kanskje... Takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...