Ms.Smith Skrevet 16. oktober 2012 #1 Skrevet 16. oktober 2012 Eldstejenten har fått lus- igjen. Og ser jo at jeg ikke bør bruke det sterke apotekmiddelet som jeg har glemt hva heter. Er det noen som har erfaringer med bruk av Linicin? Har en sånn 10min-shampo som vi har brukt i kveld, og håper jo at denne tar knekken på de. Har desverre mine tvil da! Siden det andre middelet var supersterkt. Og dette merket vi nesten ikke lukten på engang.
Gegs Skrevet 16. oktober 2012 #2 Skrevet 16. oktober 2012 Har ikke brukt det selv, men ble anbefalt det på apoteket når vi trodde mini hadde fått lus. Dette middelet er vel mildere fordi det fungerer på en annen måte. Det er ikke gift, men et stoff som går på respirasjonssystemet til lusa. Håper det fungerer iallefall!
Nikamo Skrevet 16. oktober 2012 #4 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg har "forsket" litt på dette,siden det går lus på skolen her Det jeg har lest meg til, er at den Linicin'en som skal virke i 15 minutter er den eneste som inneholder et stoff som faktisk dokumentert virker. (Altså, det har dokumentert virkning etter 8 timer... Men stoffet er det samme.) Så jeg har tenkt at et alternativ vil være å la ungen sove med dette over natta; da vil i hvert fall virketiden være "riktig", og det er jo helt ufarlig å gjøre det sånn.
Tweetie Skrevet 17. oktober 2012 #5 Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Minstejenta har hatt lus 3 ganger i sommer/høst, så vi har fått prøvd ut litt av hvert. Første runden var vi på ferie, så måtte bruke lusekur fra apoteket der vi var - sterkt som tusan! Men lusa ble borte.. Andre runden brukte vi Linicin som skal virke i 15 min. Håret til jenta ble så fett at vi måtte vaske det utallige ganger før kuren var ute av håret. Håret ble synlig slitt etter den runden for å si det sånn. Tredje runden prøvde vi Linicin shampo. Denne lukta bare ekkelt, men utover det ikke noe negativt ved å bruke den. Jeg har funnet bare døde luseegg etter å ha brukt alle kurene, så de funker. Får vi lus i huset igjen, blir det shampoen vi bruker! Endret 17. oktober 2012 av Tweetie
Ms.Smith Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 17. oktober 2012 Må bare oppdatere Etter behandlingen i går kveld med Linicin, så fant jeg flere levende lus i dag. Vi har derfor kjøpt den sterke behandlingen igjen, for den vet vi at fungerer! Så skuffet over shampoen!
Nikamo Skrevet 17. oktober 2012 #7 Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Æsj, så kjipt at det ikke funka Hadde liksom vÆrt greit å unngå for mye av den sterke kuren. Ikke bare lukta, men den inneholder jo insektsmiddel Rart at de kan reklamere sånn med den shampooen når den ikke funker som den skal... :/ Endret 17. oktober 2012 av Nikamo
Tweetie Skrevet 18. oktober 2012 #8 Skrevet 18. oktober 2012 Hmmm... funka da vi brukte den. Men jeg hadde ikke funnet levende lus før vi brukte den, bare luseegg. Æsj, lus er noe møkk uansett!
spix Skrevet 18. oktober 2012 #9 Skrevet 18. oktober 2012 Fikk beskjed på apoteket at shampoen måtte virke lengre enn de 10 min som det stod. Man må også kamme med en gang sånn at man får tatt ut de lusene som bare blir slått ut men ikke dør..
Ms.Smith Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #10 Skrevet 18. oktober 2012 Aha, det gjorde ikke jeg Hun hadde shampoen i litt lengre enn 10 min, men ikke mye. Og kammet ikke særlig etterpå heller. Men den sterke kuren tok de Bah- Føler jeg klør over hele meg selv om jeg ikke har lus! hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå