Mamma.til.en.2013 Skrevet 16. oktober 2012 #1 Skrevet 16. oktober 2012 Når skal papirene med datoer for permisjonen inn? Og hvem leverer man til? Er det arbeidsgiver eller Nav? Førstegangsmamma? Ja, så absolutt! =)
Guttemamma75 Skrevet 16. oktober 2012 #2 Skrevet 16. oktober 2012 Det anbefales å søke ca 6 uker før du skal starte permisjonen.. Du må sende egen søknad til nav og legge ved terminbekreftelse datert etter uke 26 i svangerskapet. I tillegg må arbeidsgiver sende inn inntektsskjema eller du kan få det og legge det ved din søknad.
Mamma.til.en.2013 Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2012 Såpass, ja. Da har jeg jo god tid! Hadde hørt noe om uke 26, men det er sikkert det du nevner med terminbekreftelse. Har ikke termin før i slutten av februar, så er rett over halvveis. Tusen takk for svar! =)
Gjest pizzadilla Skrevet 16. oktober 2012 #4 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg tror det kommer an på hvilket kontor du tilhører og hvor mye pågang det er hos dem. Jeg fikk beskjed om senest 3 mnd før permisjonsstart av mitt kontor:-)
November-spire-79 Skrevet 17. oktober 2012 #6 Skrevet 17. oktober 2012 Du bør sende de inn med en gang etter uke 26 for du kan føde før, og noen nav kontor bruker fryktelig lang tid. Hvis du fyller ut feil, eller det mangler noe, så får du brev om dette og må sende inn på nytt. Du printer ut papirene på nav,no og sender de til en hovedadresse som står på de søknadspapirene. Lykke til
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 17. oktober 2012 #7 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg fikk bekreftelsen på mandag og var i uke 30+2 da, sendte alt inn i går. nav har en egen chat som er helt genial hvor de svarer deg om alt du lurer på
Gjest Fornøyd mamma til snart 3 Skrevet 18. oktober 2012 #8 Skrevet 18. oktober 2012 Såpass, ja. Da har jeg jo god tid! Hadde hørt noe om uke 26, men det er sikkert det du nevner med terminbekreftelse. Har ikke termin før i slutten av februar, så er rett over halvveis. Tusen takk for svar! =) Det stemmer at terminbekreftelsen fra legen må være datert etter uke 26. Når du likevel bør vente til uke 30-31 med å søke, er det fordi NAV nå kan be om å få arbeidsforholdet dokumentert på nytt rett før termin om du søker mer enn 6 uker før permisjonen starter (Dette er en ganske ny ordning). Bekrefter at det er god hjelp å få på telefonnummeret noen skrev i et svar Husk at man gjerne må søke permisjon skriftlig til arbeidsgiver også, sjekk ut dette. Du har selvsagt rett på permisjonen, men det er ikke uvanlig at det må søkes om, så de har det i system.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 18. oktober 2012 #9 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg søkte da jeg var 27 fullgåtte uker for da kunne jeg få terminbekreftelse. Fikk svar i uke 34/35 ca, men det gikk tregt fordi arbeidsgiver hadde slurvet med inntektsopplysningene. Gikk bra til slutt, og bak i bordet - det var IKKE nav sin feil at det lot vente på seg
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 18. oktober 2012 #10 Skrevet 18. oktober 2012 PS: din arbeidsgiver får et skriv etter at du har søkt om at de må sende inntektsopplysninger. Dette ca i uke 30/31 slik at det er rett før du skal ut i permisjon.
Mamma.til.en.2013 Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #11 Skrevet 18. oktober 2012 Tusen takk for gode svar! Helt supert dette forumet altså! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå