Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #1 Skrevet 16. oktober 2012 Mannen bruker bilen nå til og fra jobb,og har samtidig med seg bhgbarnet begge veier. Skolebarnet går selv til og fra skolen. Jeg tar bussen til og fra jobb, men må bytte buss og opplever ofte å måte vente på bussen siden disse ikke korresponderer. Det vil si ca 10-15 minutter om morgenen, og alt fr 10 til 30 minutter om ettermiddagen. Det er også 10 minutter å gå fra oss og til busstoppet. Det er særlig når jeg skal hjem det er et problem, for da er man sliten og lei og vil hjem fort. Kanskje det er greit å handle på veien også, men nå må varene slepes med hjem om det er jeg som handler. Jeg har lyst å kjøpe en liten ekstrabil for å pende ned til bussterminalen og dermed effektivisere reiseveien til og fra jobb. Mannen mener dette er nødvendig bruk av penger vi ikke har nå. Jeg har sett på en 2009 modell Toyota iQ, ti ca 100 000 kr. Forsikring og veiavgift kommer jo i tillegg. Vi har normalt ok råd, med ca 700 000 i samlede lån og ca 47 000 kr utbetalt pr mnd. Men det går stort sett i null på slutten, og da lurer mannen i huset hvor jeg har tengt å få disse pengene fra. Jeg tror nok det skal gå greitå betjene et lån på 2000 kr til pr mnd, men han er skeptisk. Bla a skal eldste slutte å SFO straks, og da er det jo 1500 kr spart der. Hva synes dere ? Er det luksus med to biler siden jeg strengt tatt KAN ta buss, eller er det greit å pioritere dette for å få raskere g mer effektiv vei til jobb, samt øke fleksibiliteten ? Trenger argumenter for og imot.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #4 Skrevet 16. oktober 2012 Men trenger en bil som er pålitelig, og som ikke trenger så mye vedlikehold (gammel bil) (Kom gjerne med tips om billigere bil) Var derfor jeg kikket på en forholdsvis ny. Har vært inne på tanken å kjøpe scooter, men da begrenser det seg jo hvor mye jeg får brukt den i vintersesongen når det er beinkaldt å vente på buss+ at jeg ikke kan ha med ungene da om det skulle være nødvendig....
snuppo Skrevet 16. oktober 2012 #5 Skrevet 16. oktober 2012 får deg en bil som er pålitelig som er mye billigere, ditt bruk er å kjøre til bussen og hjem...
Gjest Vicky Pollard Skrevet 16. oktober 2012 #6 Skrevet 16. oktober 2012 Kjøp en el bil :-) jeg er i ekstase over min lille citroen o-zero. Ingen bom avg. Nesten ingen veiavg. (300) 20 kr for full tank. Plass til city cross i bagasjerommet, og jeg har selv to bakovervendte seter i baksetet :-) ca 200000 ny, men ingen tilleggsavg. Vi bet 2500 mnd i lån :-)
det er berre mordi Skrevet 16. oktober 2012 #7 Skrevet 16. oktober 2012 Kjøp deg en japsebil eller en golf som er noen år gammel, da har du en bil som er forholdsvis billig, og som er driftsikker.
Stina <3 Skrevet 16. oktober 2012 #8 Skrevet 16. oktober 2012 Bil er dyrt så hadde vi klart oss med en bil hadde vi aldri hatt to biler. Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke kjøpt bil. Tunge handleposer er dårlig unnskyldning. Du kan handle for hele uken en kveld i uken. Regner med at du kan bruke bilen til butikken om ettermiddagen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå