Gå til innhold

Dere som jobber i matbutikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ofte det trengs folk uten at det blir lyst ut stillinger? Jobber i matbutikk nå, men vi har flytta, å vil ha en jobb her vi bor nå. Men er så lite som er utlyst. Kan jeg gå rundt å spørre eller er det dumt? Er ikke snakk om fulltid, 60-70%. Tenker kanskje ikke nå rett før jul, men vil bytte jobb på nyåret! Er det ofte utskiftninger? Noen tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk jobb ved å gå innom butikker med en liten søknad :-)

Masse lykke til

Skrevet

I det generelle jobbmarkedet uansett så er det veldig mange stillinger som aldri blir utlyst. Det sies at omtrent 70% av alle jobber aldri blir utlyst. Så det er nok en mulighet ja.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Nå vet jeg ikke av egene erfaringer. Men vet da omde som leverte åpene søknader til butikker, som fikk jobb kort tid etter.

Skrevet

Har jobbet i to matbutikker i samme kjede mens jeg enda studerte, og der lyste vi aldri ut stillinger. Hadde en bunke med søknader liggende på kontoret som vi plukket fra når vi trengte folk. I tillegg gikk det ofte på bekjentskap. Dersom noen som jobbet der kjente noen som trengte en ekstrajobb og som de kunne gå god for fikk de komme på intervju.

Så jeg ville absolutt gått rundt i butikkene og snakke med daglig leder, samt ha med søknad og CV med referanser så de kan ha liggende :)

Skrevet

Og ja, det er veldig ofte utskiftninger i dagligvarebransjen. Mange av dem som jobber der jobber der midlertidig mens de studerer eller mens de har "fri-år" før de skal studere. Mange jobber også for å spare penger før de skal ut å reise et halvår eller lignende. Det er i allefall mine erfaringer etter 5 år i bransjen :)

Skrevet

Ta sjangsen å spørr rundt! Så vidt jeg vet blir det nesten aldri utlyst stillinger, det meste går via bekjentskaper og søknader som ligger der. Tror nok ikke du får noen problem med å finne deg en stilling på så mye som du ønsker, det er mye utskifting i daligvarebransjen. Og om du har erfaring fra før får du nok jobb på null komma niks:)

Skrevet

Legg inn en åpen søknad og CV i butikkene du ønsker jobbe, selv jobber jeg i bokhandel og vi lyser ikke ut stillinger om vi har søknader fra interessante mennesker liggende i butikken når vi trenger folk.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Da skal jeg manne meg opp til å gjøre det. Har levert en søknad i dag, på en deltidsstilling, på Meny. Hvordan skriver jeg egentlige åpne søknader? Har ikke gjort det før. Det er kanskje mot høsten igjen at det er størst sjans for å få jobb, pga studenter osv? Eller er det muligheter etter nyttår også tror dere? Føler liksom jeg stiller bakerst i rekka uansett, iom jeg har en gutt på 10 mnd, men har jo samboer da, så det er jo ikke noe problem sånn sett!

Ja jeg er ansatt i dagligvare nå, vært ansatt siden januar 11, kommer rett ut av permisjon nå. Men lang reisevei dit, å trives heller ikke så veldig der, bedre å få noe her vi bor nå :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...