Gå til innhold

Dere som får arbeidsavklaringspenger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grunnen? Og hvilken aktivitetsplan har dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykdom/frafall fra skole.

(Ps. sykdom). Var i tiltak, og fikk innvilget AAP de siste par mnd før tiltaket tok slutt. Etter mye om og men, fordi jeg falt ut av vgs pga psykiske problemer og en kraftig depresjon osv, fikk jeg søkt om AAP samtidig med skolegang. Jeg fikk et unntak, og fikk det innvilget.

Det som er skummelt å tenke på nå er hvordan det blir med graviditet og AAP. Jeg går på skole (voksenopplæring 5 ganger i uka, 11 timer i uka), og har hatt AAP i kanskje 6 mnd eller noe lignende nå.

Skrevet

Så det vil si at det er skole som er din "aktivetet"? :)

Skrevet

Grunnen er langvarig sjukdom (sammensatt av flere diagnoser). Gikk på tidsbegrenset uføretrygd, men det blei gjort om til AAP. Har gått på det en del år. Fullførte to år skolegang nå i vær og er nå igang med å søke jobber.

Skrevet

Hva er grunnen? Og hvilken aktivitetsplan har dere? smile.png

ADD, blandet depressiv- og angstlidelse med trekk fra borderline personlighetsforstyrrelse. Jeg går på symptombehandlingskurs med målsetting om å kunne fungere i et arbeidsliv og en vanlig hverdag.

Skrevet

Kronisk astma og et par andre kroniske sykdommer. Nå er jeg delvis i jobb så aktivitetsplanen min er å jobbe og se hvordan det fungerer.

Skrevet

Fibromyalgi og ME.

Målet er å komme tilbake i minst 80% stilling etterhvert, men foreløbig går det ikke.

Aktivitetsplanen er vi litt uenige om, nav vil jeg skal jobbe minst mulig og vil at jeg skal ha månedlig kontakt med en "coach" som kan holde meg tilbake så jeg ikke overanstrenger meg og får tilbakefall. Jeg selv ønsker å jobbe mest mulig nå som jeg er litt bedre av ME'en for å føle meg litt samfunnsnyttig og frisk igjen (fibro har jeg hatt hele mitt voksne liv, men ME fikk jeg etter en runde med kyssesyken for 3-4 år siden).

Mellomtingen blir da å jobbe 40% samtidig som jeg skal ha mye hvile, går til behandling for at ikke kroppen skal bli for stiv og muskelsmertene ta overhånd.

Skrevet

Grunnen er masse smerter i ledd, nedsatt bevegelighet i ledd og hovne ledd. Sliter med trøtthet og at muskelkraften har minket ekstremt. Aktivitetene mine er utredning og i gangsetting av ev. behandling når og om det blir aktuelt.

Vanskelig å si om jeg noen gang kommer tilbake i 100% jobb for de sliter med å finne ut hva det er og da er det selvfølgelig vanskelig å behandle..

Skrevet

Hvordan kan du motta aap Moota når du ikke har noen "diagnose" ?

Trodde de var veldig strenge på det?

Min søster fikk ikke pga hun hadde ikke noen diagnose, kun symptomer.

Skrevet

man kan i noen tilfeller få aap med symptom diagnose, men da er det snakk om at man er under utredning og at det er sannsynlig at man vil ende opp med en diagnose. Mange sykdommer er vanskelig å diagnostisere og det tar lang tid

Skrevet

Det finnes mennesker som er veldig syke men aldri får satt en diagnose. Selvsagt har de allikevel krav på hjelp.

Jeg har aap uten å ha diagnose, grunnen er at jeg nå driver med utredning/behandling

Dette er ganske normalt.

Jeg er en av disse menneskene som dessverre nok aldri vil få en diagnose ihvertfall om jeg skal tro legen min. Noe som er utrolig vanskelig fordi når man kan sette et navn på det så kan man ihvertfall slå seg litt til ro med hva det er som gjør at man sliter ræva av seg med smerter og annet. Og med en diagnose ville det være håp om å få rett behandling som kunne hjelpe og gjøre veien tilbake til livet lettere og raskere.

Men om jeg ikke får en diagnose blir jeg jo ikke automatisk friskere plutselig. Og man er avhengig av å få den hjelp man trenger

Skrevet

Jeg er ferdig med tiltak, har prøvd det som er å prøve og jeg blir ikke helbredet, slik NAV tror. De tror nemlig at man kan slutte på livsviktige medisiner, bare man går lenge nok på aap.

Nå går jeg i behandling for å bedre livskvaliteten, og mottar derfor aap, på ubestemt tid.

Skrevet

Jeg har heller ingen "diagnose", men får aap.. De skiller mellom de som skal utredes videre og de som er ferdig utredet, men begge deler kalles aap.

Skrevet

Fordi jeg har vært sykemeldt i 1 år og er fortsatt under utredning. Det har tatt veldig lang tid å komme i gang, for jeg fikk først en antatt diagnose, utredet for dette og fikk bekreftet det. Opererte på begge hender og etter lang tid etter operasjon og jeg ikke ble bedre, men verre gikk de vekk fra den første diagnosen og prøver nå å finne ut hva jeg har. Jeg har fått innvilget aap til mars, men har fått beskjed at så lenge jeg er under utredning for dette kommer jeg til å få aap for jeg er ikke i stand til å jobbe og det er saksbehandleren min enig i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...