Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #1 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg ammer fortsatt snuppa på 14 mnd morgen og kveld, har gjort det siden vi nattavvente i sommer. Hun ligger fortsatt på vårt rom pga lite hus og plassmangel. Kveldspuppen får hun liggende med meg i senga mi før hun legges over i senga si. Morgenpuppen har jeg prøvd å ta på et annet rom så hun ikke skal forvente at den serveres i senga på morgenen. Problemet er at hun våkner ofte 3-4 om morgenen, og vil da ikke sove igjen om hun ikke får sove med oss. Det er greit nok selv om det går litt ut over søvnen vår. Hun trenger vel litt nærhet etter bgh start og slikt. Men hun skal helst fikle med puppene mine når hun kommer opp i senga, og det virker ofte som hun ikke roer seg fordi hun vil ha pupp. Noen ganger peker hun på dem og sier pupp, så det er tydelig at hun vil ha, Men hun får altså ikke pupp før vi har stått opp. Dette har jeg prøvd å gjøre nettopp for at hun ikke skal ta morgenen tidlig for å få pupp. Jeg tenkte at kanskje det hjelper på disse tidlige oppvåkningene og droppe morgenpuppen? Tror dere? Og vil det å amme bare en gang i døgnet føre til at det ikke blir noe særlig melk mer, er det noen vits? Eller burde vi kutte helt slik at hun ikke lenger forbinder meg med pupp? Synes det er synd å slutte da hun tydeligvis elsker puppen og vi koser oss med det begge to. Kan denne oppvåkningen ha noe med puppen å gjøre eller leser jeg feil i det? Noen med noen tips til meg?
lille sprelle Skrevet 17. oktober 2012 #3 Skrevet 17. oktober 2012 Hun er ikke så gammel, så det kan jo hende hun faktisk er sulten eller tørst. Dersom du ikke vil nattamme, kan du jo prøve med flaske på det tidspunktet i stedet for. Ev. gi vann på flaske og roe henne ned i sin egen seng. La pappaen ta jobben, så det ikke lukter melk (for det gjør du). Jeg mistet ikke melka da jeg trappet ned. Hadde faktisk litt pipling innimellom i et helt år etter ammeslutt. Jeg mener det er kjempeviktig å fortsette ammingen nå ved barnehagestart. Det er med på å beskytte barnet ifht sykdom.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #4 Skrevet 17. oktober 2012 Hun er ikke så gammel, så det kan jo hende hun faktisk er sulten eller tørst. Dersom du ikke vil nattamme, kan du jo prøve med flaske på det tidspunktet i stedet for. Ev. gi vann på flaske og roe henne ned i sin egen seng. La pappaen ta jobben, så det ikke lukter melk (for det gjør du). Jeg mistet ikke melka da jeg trappet ned. Hadde faktisk litt pipling innimellom i et helt år etter ammeslutt. Jeg mener det er kjempeviktig å fortsette ammingen nå ved barnehagestart. Det er med på å beskytte barnet ifht sykdom. Det er det med beskyttelse mot sykdom jeg tenker på også. I tillegg så koser vi oss jo begge med det enda. Ammetiden kommer aldri tilbake... Jeg tror ikke hun er sulten, hun spiser jo kjempemye i løpet av dagen, men jeg kan prøve med vann i tilfelle hun er tørst. Jeg vil ikke nattamme mer nei, det går ikke, jeg må ha litt søvn. Og hun greier fint sove hele natten innimellom. Jeg vet at jeg lukter melk, merker god forskjell når pappan tar henne. Men natt/morgen havner ofte på meg. I tillegg til legging...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå