Gå til innhold

Kommer ikke til og ringe føden igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte fordi jeg har begynt og bli dårlig, veldig hoven i hender og kastet opp plutselig. Men fikk bare beskjed om at jeg fikk vente til neste uke når jeg skal på kontroll. Hu var veldig spydig. Huff... Endelig manna jeg meg opp og ringte... Så var det ei dritt kjerring så klart...

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ring igjen og forlang at de tar deg alvorlig.

Her fikk jeg servert spydighet over tlf på føden når jeg trodde vannet gikk, de nektet å sjekke meg, 3 dager etter fødte jeg i uke 21...

Skrevet

Uff så leit. Jeg har også dårlig erfaring med å ringe føden. De hadde ikke tid til meg. Endte med katastrofe keisersnitt noen timer etterpå fordi ungens hjerterytme stilna, vi dro inn selv om de ikke ville ta imot oss vi. Heldigvis!

Kanskje du kan ringe gyn poliklinikk? Var der jeg var på kontroll før jeg fødte. Virker som ikke føden vil ta imot, men gyn pol var mer hjelpsomme.

Ellers får du bare stå på ditt. Ikke til å spøke med slike symptomer når man er gravid. Jordmor sa til meg at hvis mor følte det var noe galt så skulle man høre på det, for det stemte ofte.

Skrevet

Fikk beskjed fra jordmor og ringe føden, men får bare vente og heller dra til fastlege i morgen. Er så kvalm og svimmel.

Skrevet

ring igjen etter kl 15,da har det sikkert vært vaktskifte ;)

Skrevet

Fikk beskjed fra jordmor og ringe føden, men får bare vente og heller dra til fastlege i morgen. Er så kvalm og svimmel.

Herregud ring igjen! Be om å få snakke med noen andre om det er samme sure kjerringa. Eler møt opp!!

Skrevet

Det irriterer meg voldsomt at de oppfører seg sånn. Det er en grunn til at mange ( inkludert meg selv) svarte jordmødre i den tråden som spurte om hvilken yrkesgruppe som var mest arrogant og bedrevitende!

Jeg skjønner din frustrasjon!

Skrevet

Ring fastlegen din! Og evt forklar situasjonen. Kanskje h*n ringer for deg hvis h*n er en fin person. Ihvertfall ring fastlege eller jordmor og si fra! Selvom du ikke ringer føden igjen så må du jo få sagt til noen hva som skjer så de kan bedømme om du skal legges inn eller ikke og få komme til en sjekk!

Skrevet

Du har all grunn til å føle deg avvist, sint og såret!

Men det gir da ingen grunn til å la en sur og uproff person få sette deg og babyens helse på spill!!

Mann deg opp og møt rett og slett opp - alternativt om du ikke kommer deg ut så ringer du tilbake. Hvis det er samme person som tar telefonen ber du om navnet og navnet på lederen og så ber du om å få snakke med lederen i steden for.

Du må da ikke ta nei for et nei når du er så dårlig!

å vente til i morgen er ikke et alternativ.

Nå - og så gir du oss tilbakemelding på hva som skjer!

Skrevet

hevelse og oppkast kan så vidt jeg vet være symptomer på svangerskapsforgiftning. ring igjen eller dra dit å be de sjekke deg!

Skrevet

Dere som har opplevd problemer/avvisning på føden, kan jeg spørre hvilket sykehus dere ringte til?

Skrevet

Har en snill fastlege, så nå skal jeg få komme dit klokka 1700. Skal oppdatere jeg, prøvde og ringe føden en gang til i håp om vaktskifte, fikk til svar er det deg igjen?du som ringte i stad? La bare på jeg da!

Skrevet

Bra du kommer til fastlegen! :)

Du må også fortelle ham hvordan du er blitt tatt imot når du ringte føden - begge gangene du ringte. Og så ber du han ta tak i det ift en klage til føden. Det er eneste måten man kan få endret en så uproff og ufaglig måte å møte fødende. I verste fall så kan jo slike sure personer være årsak til fare for liv og helse, så det er viktig at slike blir luket bort eller opplært på nytt..

Og husk at du kan ha vært veldig, veldig uheldig og bare møtt den ene som er slik på den avdelingen. Om du vet navnet til den du snakket med kan du også be om at du ikke skal ha noe kontakt med denne personen når du skal føde. (Det er ikke populært, men det er mulig!)

Godt å høre at du får komme til legen nå snart! :)

Lykke til og god bedring! :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Dere som har opplevd problemer/avvisning på føden, kan jeg spørre hvilket sykehus dere ringte til?

Jeg ringte til føden på Elverum, fikk beskjed om at jeg var en "uvitende første gangs gravid" og beskjed om å ringe nermeste legevakt, så ville jeg få beskjed om UVI der også.. Jeg ringte legevakta (Hamar) og samme beskjed der, foruten at hun kalte meg ikke uvitende, hun ba meg drikke mye vann og kontakte fastlegen og få sjekk for UVI over helga. I ettertid angrerman jo at man ikke satte ned foten og fikk bedre hjelp, men etter å blitt avblåst med samme beskjed fra to steder, så følte jeg meg bare dum.. Endte opp på Gjøvik når fødselen startet, og de sendte klage til overordnede på Elverum og Hamar dagen etter. Alt de hadde å si "Ikke vår feil".

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Har en snill fastlege, så nå skal jeg få komme dit klokka 1700. Skal oppdatere jeg, prøvde og ringe føden en gang til i håp om vaktskifte, fikk til svar er det deg igjen?du som ringte i stad? La bare på jeg da!

Burde bett om navnet hennes, utrivelig altså :-/

Skrevet

Ring igjen om det er noe, det er jobben dems der det å svare og hjelpe gravide. Jeg ringte føden 40+2 fordi jeg ikke viste om jeg hadde rier eller kynnere, jeg var veldig usikker selv, hadde ikke regelmessige rier de kom alt fra 10 minutter mellom og 30 sek mellom. Det jeg fikk til svar var at om jeg absolutt følte at jeg måtte kunne jeg komme(Var ikke noe hyggelig i stememn) men sa at det nok sikekrt ikke hastet. Jeg dro og 3 timer etter var snuppa født.

Skrevet

Er 36 uker. Hadde tegn på begynnende svangerskapsforgiftning sist gang og, men da kom heldigvis barnet noen timer etter det var påvist.

Skrevet

Hvordan gikk det hos fastlegen?

Hvis du får problemer senere og de møter deg på samme idiot-måte, kan du ringe inn, forklare rolig og behersket hva det dreier seg som - hvilken uke du er gravid, hva som har skjedd nå (ødemer, oppkast), hvor lenge det har vart, endringer over tid osv.

Deretter sier du til den som svarer telefonen at du ønsker å få vite navn, og at du kommer til å be om journalinnsyn i etterkant. Da forventer du å finne et notat hvor alle symptomer står beskrevet, hvilke vurderinger som er gjort, og hvilke tiltak som er gjort/anbefalinger som er gitt, siden h*n nå har gjort en medisinsk vurdering som må dokumenteres.

Skrevet

Har forhøyet blodtrykk, mulig svangerskapsforgiftning pga protein i urin. Skal legges inn i morgen etter ny blodtrykksmåling.

Skrevet

Har forhøyet blodtrykk, mulig svangerskapsforgiftning pga protein i urin. Skal legges inn i morgen etter ny blodtrykksmåling.

Så bra at du tok kontakt med fastlegen, ville ha gått videre med denne saken svgforg. er potensielt dødelig. Dessuten så hadde det vært greit å få gitt beskjed til den som tok telefonen at ikke alle som ringer føden ringer uten grunn og uansett så skal vedkommende behandle pasienten med respekt!!

God bedring og lykke til i morgen :)

Skrevet

:( Så bra at du sto på krava! Tok du opp med fastlegen hvordan du hadde blitt møtt på føden? Hvis ikke ville jeg tatt det opp på enten helsestasjon, med fastlegen eller direkte med avdelingen. Dette her er sånt de trenger å få tilbakemelding på!

Skrevet

Enda godt du har en god fastlege som tok deg på alvor, HI!

Godt å vite at du nå blir tatt vare på! :)

Be om at det blir journalført at du i dag ble avvist to ganger du henvendte deg til føden!

Men mest av alt - ta godt vare på deg selv og god bedring. Lykke til med den lille når den dagen kommer også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...