Gå til innhold

bivirkninger på influensavaksine...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og da tenker jeg ikke på narkolepsi ol, men hvor raskt kan ubehag oppstå etter at vaksina er tatt? Kan det komme så raskt som 2 timer etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt, det er jo en grunn til at du må vente 20 min etter vaksinen er satt. Det er fordi du kan reagerer alargisk.

Skrevet

ja, men den allergiske reaksjonen skal komme veldig kjapt, det var mer feber og ubehag jeg tenkte på. 1-åringen min har tatt i dag, og jeg lurer på om hun allerede har influensaubehag...

Skrevet

Det hørtest tidlig ut, men vi er alle forskjellige. Kan det være hun bare er blit syk.

Skrevet

Er du klar over at de vanlige influensavaksinene også inneholder svineinfluensavaksine?

Skrevet

Det hadde jeg ikke noe tro på, men nå har jeg sjekket og det stemmer faktisk. 1/3 er svineinfluens virusstamme.

Skrevet

Er det ikke da litt rart at de fremdeles gir dette til barn? Eller er jeg helt på jordet?

Skrevet

Det er jo kun virusstammen som er lik. Det var vel tilsettningstoffene i svineinfluensavaksinen som gav bivirkningene.

Skrevet

Det er vel det som er problemet, ingen vet hva som utløser narkolepsi. Dermed virker det rart at vi fortsatt finne virusstammen til svineinfluensa i den vanlige influensavaksinen. Men klart det er vanskelig for de som skal produsere influensavaksiner når de vet at svineinfluensa er en av de influensatypene som sirkulerer. Så ja det stemmer at influensavaksinene inneholder en virustamme som er lik den som var i den opprinelige svineinfluensaen. Legene burde kanskje vært flinkere til å informere om det. Det kan tenkes at flere hadde tenkt seg om to ganger før de vaksinerte seg og barna.

Skrevet

Hun har ikke tatt vaksine mot svineinfluensa, og har kronisk lungesykdom, dermed i risikogruppe. Første av mine 4 barn som har tatt vaksine utenom programmet, men nå er vi mer eller mindre pålagt.

Men enig i at friske ikke trenger å vaksineres, de fleste tåler meget godt influensa.

Skrevet

Hun har ikke tatt vaksine mot svineinfluensa, og har kronisk lungesykdom, dermed i risikogruppe. Første av mine 4 barn som har tatt vaksine utenom programmet, men nå er vi mer eller mindre pålagt.

Men enig i at friske ikke trenger å vaksineres, de fleste tåler meget godt influensa.

Hvis hun har fått vanlig influensavaksine så har hun (dessverre) også blitt vaksinert mot svineinfluensa. Den er "bakt" inn i influensavaksinen.

Skrevet

Hvis hun har fått vanlig influensavaksine så har hun (dessverre) også blitt vaksinert mot svineinfluensa. Den er "bakt" inn i influensavaksinen.

Hun har fått akkurat den hun skal ha, og heller bivirkninger enn ødelagt lungevev!

Skrevet

Det tviler jeg ikke på, men jeg ble selv litt irritert over at ingen fortalte meg at svineinfluensavaksinen nå er innbakt i influensavaksinen. Ville bare innformere. Kanskje bare jeg som tar på veg, men jeg følte meg lurt når jeg fant ut at jeg var blitt vaksinert mot svineinfluensa uten min viten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...