Gå til innhold

Hvor ofte vasker du/gjør du husarbeid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva?

Hvor lang tid bruker du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir som oftest litt hver dag. Tar det som oftest ved behov. Nå er jeg hjemmeværende da, så blir det nå bare sånn.

Når jeg skal ut i jobb igjen, kommer jeg nok til å ta hovedvask en dag i uka(kommer ikke til å jobbe fullt) og så blir det nok å ta ting ved behov på kveldstid.

Skrevet

Støvsuger, tørker støv, vasker gulv og bad en dag i uka. Bruker ca 1 1/2 til 2 timer hver gang.

Skrevet

Daglig:

klesvask, vask av kjøkken etter måltider, inn og ut av oppvaskmaskin, rydding i alle rom...

Annenhver dag ca: støvsuger møbler og alle gulv, kjapp vask av badet.

En gang i uka: grundig rydding og vasking av huset, støvtørk, blomstervanning, skifte sengetøy...

Synes vi har grei rutine, og huset ser ok ryddig og rent ut jevnt over, men ikke så ofte vi har det virkelig strøkent:-)

Skrevet

Flinke dere er.. jeg føler huset mitt aldri er rent jeg. :( Støvsuger nesten ikke og vasker ikke så ofte heller. jeg bruker å feie opp smuler og sånn da. skulle virkelig ønske at jeg var littegrann flinkere

Skrevet

Hvordan får dere tid til alt det der? Jeg vasker badet kanskje ei gang i uka, soverommet vårt er bomba, og jenta mi sitt rom rydder jeg kanskje hver 3. uke utenom småplukking.

Støvsuger kanskje ei gang i uka. Prioriterer tid med min datter :)

Jeg orker liksom ikke gjøre så mye heller. Er dessuten alene om alt selvom jeg har en mann. Han tar et skippertak i ny og ne men mest ligger han på sofaen.

Før vi får besøk er det liksom panikkvask/rydding i en time før, fordi det er ikke alltid så rent og pent hjemme hos oss. Ihvertfall ikke ryddig. Jeg har med vilje latt være å rydde så altfor mye/vaske, for å ikke sy puter under armen på min kjære, og inspirere han til å hjelpe til, men det blir bare mer mas på om at jeg må gjøre det. Så frem til han tar sin tørn i huset forblir det uryddig osv..

Skrevet

Absolutt hele tiden!!! Føles iallefall slik.

Men sannheten er vel at det blir ved behov. Så blir det en skikkelig ryddesjau på kvelden, hvorpå alle lekene til snupp forsvinner ut av mors syn, og en god shining på kjøkkenet. ca annenhver dag mopper jeg over golvet.

Skikkelig vask blir vel en gang i uka, eller litt sjeldnere.

Skrevet

Signerer så sjelden som mulig, hehe. Hos oss blir det som regel en hovedrengjøring i uka. Dvs ordentlig opprydding, grundig vasking av flater på kjøkkenet og badet, støvsuging, støvtørking etc. Vi vasker ikke så ofte gulv og vinduer, det blir tatt litt etter behov. Klær vaskes etter behov, så nesten hver dag.

Skal sies at det generelt sett ikke er strøkent hos oss, men vi trives med det sånn det er. Det er ikke møkkete, bare litt huslig rot ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Støvsuger, vasker klær, rydder og vasker badet (bare tørker over toalett, speil og vask) rydder kjøkken (vasker over der også) rydder yttergang, innegang og stue hver dag.

1 gang i uka vasker vi gulver, tørker støv og skifter på sengene. Legger og på plass klærne vi ikke rakk...

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hver kveld går det med alt fra 30minutter til 2 timer, tar det som behøvs der og da

Skrevet

Daglig: Rydder gjennom hele huset, ungene drar jo leker og ting med seg overalt ;) Og huset er som regel strøkent for leker når de er i seng. Vasker stuebordet. Støvsuger, er kanskje over normalt nøye på støv, sand og smuler på gulvet? Ihvertfall hvis jeg følger normalen her inne. Klesvask, henge opp klær, brette klær. Oppvask (selvfølgelig).

Ca annen hver dag: Tørker litt støv der det blir mest støvete. Rister tepper.

Ukentlig: Vaske gulvene. Bytte sengetøy. Vaske badene. Tørker støv overalt. Vasker speilene. Vanner plantene. Vasker vinduene som har fått fingermerker på seg.

Annen hver uke: Vasker alle pyntetingene.

Ca. hver 4-5 mnd: Vasker alle vinduene, inne og ute.

Jeg er hjemmeværende med ungene, så vi bruker jo huset mer enn folk som er på jobb og unger som er i barnehagen. Så da er det klart det trengs mer vasking pga det. Og så er jeg nøye på at det skal være rent og rydding rundt meg, spesielt om kvelden, når roen senker seg :)

Skrevet

Vasker klær hver dag, og rydder litt, tar oppvaskmaskinen o.l.

Støvsuger kanskje 1 gang i uken, vasker gulv 1 gang i mnd... Badet prøver jeg å ta hver uke. Vinduer vasker vi aldri. Sengetøy byttes hver 14.dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...