Gå til innhold

Noen som har hatt svangerskapsforgiftning her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan artet det seg? Kastet helt plutselig opp i går, samtidig som det sto på kom det sånne lysglimt utenifra synsfeltet mitt og inn mot nesen. Det har jeg hatt innimellom siste 2 ukene. Har hovnet veldig opp i hender i dag, får ikke rikket på ringen min plutselig :( er redd jeg må klippe den av nå. Er ikke kvalm i dag, føler meg bare litt sånn halv svimmel/daff/ søndags følse ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høyt bloddtrykk (kort lunte, pustevansker), ødemer

Skrevet

Ring føden du, så får du sjekket det! Jeg hadde svangerskapforgifting som endte i haste snitt, og hadde noen av di samma symptomene som deg! Kvalme, hevelse, vondt foran i hode, så prikker og lys flekker!! Får håpe det ikke er noen ting:)

Skrevet

Men har ikke hatt noe vondt i hodet, og ikke vondt øverst i magen. Hadde magesmerter i går, men det var overalt følte jeg, ikke kun en plass.

Skrevet

Ødemer (vannansamlinger i kroppen, spesielt i bein og hender) kan være et teg, men trenger ikke å være det. Man får imidlertid nesten alltid høyt blodtrykk, og da gjerne hodepine pga. det, og hvis legen/jordmor tester urinprøven din vil det være utslag på proteiner.

Men ring føden hvis du er bekymret, evt. ring fastlegen din i morgen og be om å få komme til samme dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...