Gå til innhold

Dere med pcos. Jeg har noen spørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært å tatt noen undersøkelser og har blitt anbefalt å bli utredet for psos. Men legen sa at det var mitt eget valg og jeg skulle komme tilbake og si fra hvis jeg hadde lyst.

Hva slags symptomer har dere?

Jeg er overvektig og sliter med å gå ned i vekt, jeg er konstant trøtt og sliten og jeg har ingen/sjelden menstruasjon.

Hva kan bli gjort og er det verdt det?

Jeg har ett barn og vi skal snart prøve på nr 2. Vi må gå på pergotime, men det virket veldig fort første gang, tok 6 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Lengre nede på Forum siden er det et eget forum for oss med PCOS. Der finner du sikkert mange svar! :)

Mine symptomer er uren hud (på rygg, ikke i ansikt), og uregelmessig mens, ca 5-6 ganger i året. Er veldig greit å ha en diagnose som kan forklare symptomene! :)

Skrevet

Høres ut som du har pcos i forhold til hva du beskriver.

Jeg ville blitt utredet hvis jeg var deg.

Jeg har selv pcos og er veldig glad for at jeg fikk diagnosen.

Helsen min er mye bedre nå enn før jeg fikk diagnosen.

det er absolutt verdt det!

Skrevet

PCOS her og, insulinresistens, og forstørrede eggstokker er mine hovedtrekk. Be om utredning så blir set lettere å finne ut hva DU trenger, mange variasjoner der ute, så lurt å vite hva som er best for DEG. Jeg tåler ikke pergo, og trenger kun lavstimuli av medisiner, lett for å bli overstimulert. 5-10% vektnedgang kan hjelpe deg til å få jevnere syklus, men finn ut av hva som stopper det, og hva du kan gjøre med vekten. Er ikke bare å drikke Shake og håpe det funker. Livsstilendringer er det som skal til. Masse lykke til :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...