Gjest ibla Skrevet 16. oktober 2012 #1 Skrevet 16. oktober 2012 Har hatt spiral før, og min gamle gode gyn klippet trådene lange "for at mannen ikke skulle stikke seg". Det har nå den nye gyn IKKE gjort, og mannen stikker seg. Løsningen var i følge gyn å klippe trådene helt korte, skal inn til ham og gjøre det. MEN vil det ikke da bli vrient å få spiralen ut, og å holde kontroll på at den sitter som den skal??? Har helt skrekk for at den skal forsvinne inn i livmoren og bli umulig å få ut jeg altså. Ubegrunnet frykt? Vurderer å be ham bytte den ut med ny med lange tråder, men dyr løsning hvis dette bare er hysteri fra min side.... Noen som vet/har erfaringer????
<3 Legoland <3 Skrevet 16. oktober 2012 #2 Skrevet 16. oktober 2012 (endret) GURI MALLA. Det høres jo helt vilt og skummelt ut :( Endret 16. oktober 2012 av ♥Legoland♥
Gjest ibla Skrevet 16. oktober 2012 #3 Skrevet 16. oktober 2012 Håper ikke det er så veldig vilt og skummelt, he he. Men vil gjerne høre fra andre her som har hatt spiral.. HI
Følelsesvims Skrevet 16. oktober 2012 #4 Skrevet 16. oktober 2012 Livmoren er ikke et "tomrom", til vanlig er den faktisk bare en smal spalte Og egglederne og cervix er bare små små åpninger, så er ikke så veldig mange veier spiralen kan forsvinne - utenom ut, da Kan være det blir litt mer styr med å få den ut igjen, men forsvinne inni der gjør den ikke!
~~ElleMelle~~ Skrevet 17. oktober 2012 #5 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg klippet trådene korte fordi mannen kjente dem. Gyn sa det kunne bli litt mer "fikling" for å få tak på dem når den skulle ut, men det ble ikke noe problem og den kom ut enkelt som bare det.
:)novemberbarn:) Skrevet 19. oktober 2012 #6 Skrevet 19. oktober 2012 Begge gangene jeg har fått satt inn spiral har gynekolog/ fastlege klippet trådene korte fordi jeg har bedt om det. Aldri vært noe problem. Jeg fikk nettopp sjekken trådene hos fastlegen og de kjente hun. Det er jo bare å sjekke de litt ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå