Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #1 Skrevet 16. oktober 2012 Kjærestepar, hvor jeg har to barn fra før, han har ett. Han vil ha barn sammen, noe jeg har sagt helt klart fra at jeg ikke ønsker og aldri kommer til å ønske. Han vet altså at dersom det skal være oss, så får han aldri mer enn den datteren han har. Jeg er redd for å bli uønsket gravid, ettersom jeg vet at han aldri hadde godtatt abort. Dermed har jeg bestemt meg for at jeg vil sterilisere meg, noe kjæresten min ikke vil godta, ettersom jeg regner med han håper at jeg vil endre syn på dette med flere barn. Hva skal jeg gjøre? Trosse kjæresten min og sterilisere meg, eller velge som han vil og la være. Jeg er 35 år og vet at jeg aldri noensinne vil ha flere barn. Det eneste som har holdt meg igjen så langt er hva om et av barna mine (bankehardtibordet) skulle dø og jeg da ikke har muligheten igjen.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #2 Skrevet 16. oktober 2012 Siden du har litt tvil(som kommer frem i siste setningen) så bør du nok ikke gjennomføre sterilisering. For kvinner kan det aldri gjenopprette etter en sterilisering som med menn.. dessverre. Så prøv heller å finne prevensjon som er riktig for deg. De sier at kobberspiral er et veldig godt alternativ .. Du bør ta deg en god prat med en lege som tar deg på alvor.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #3 Skrevet 16. oktober 2012 Siden du har litt tvil(som kommer frem i siste setningen) så bør du nok ikke gjennomføre sterilisering. For kvinner kan det aldri gjenopprette etter en sterilisering som med menn.. dessverre. Så prøv heller å finne prevensjon som er riktig for deg. De sier at kobberspiral er et veldig godt alternativ .. Du bør ta deg en god prat med en lege som tar deg på alvor. Jeg har kobberspiral og det funker forsåvidt greit, bortsett fra en ting: Jeg merker på kroppen at jeg med jevne mellomrom blir gravid og så sørger jo spiralen for at det ikke fester seg. Er ikke så kjekt Hormonpreparater holder jeg meg langt unna, så da står vi igjen med kondom eller sterilisering. Jeg er egentlig ikke i tvil. Jeg kan ikke la være å gjøre dette fordi et av barna mine muligens (bankibordet) skulle komme til å dø. Det blir jo litt for søkt. Det jeg lurer på er hva jeg skal gjøre ifht kjæresten min. Dette er veldig sårt for han, ettersom ha jo håper jeg vil endre mening og steriliseringen er jo endelig.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #4 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg har kobberspiral og det funker forsåvidt greit, bortsett fra en ting: Jeg merker på kroppen at jeg med jevne mellomrom blir gravid og så sørger jo spiralen for at det ikke fester seg. Er ikke så kjekt Hva??
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #5 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg har kobberspiral og det funker forsåvidt greit, bortsett fra en ting: Jeg merker på kroppen at jeg med jevne mellomrom blir gravid og så sørger jo spiralen for at det ikke fester seg. Er ikke så kjekt Hva?? Spiralen fjerner det befruktede egget ja :(
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #6 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg har kobberspiral og det funker forsåvidt greit, bortsett fra en ting: Jeg merker på kroppen at jeg med jevne mellomrom blir gravid og så sørger jo spiralen for at det ikke fester seg. Er ikke så kjekt Hva?? Spiralen fjerner det befruktede egget ja Hvordan merker du det? Grøss, tenkte på spiral jeg også, men ikke om man kjenner slikt!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #7 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg har kobberspiral og det funker forsåvidt greit, bortsett fra en ting: Jeg merker på kroppen at jeg med jevne mellomrom blir gravid og så sørger jo spiralen for at det ikke fester seg. Er ikke så kjekt Hva?? Spiralen fjerner det befruktede egget ja :( Hvordan merker du det? Grøss, tenkte på spiral jeg også, men ikke om man kjenner slikt! Merker at jeg blir øm i brystene og så kommer det en litt rar mens istedet for vanlig. Ganske trist, egentlig. Ikke fordi jeg vil ha barn, men fordi det føles helt feil, rett og slett. HI
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #8 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg har kobberspiral og det funker forsåvidt greit, bortsett fra en ting: Jeg merker på kroppen at jeg med jevne mellomrom blir gravid og så sørger jo spiralen for at det ikke fester seg. Er ikke så kjekt Hva?? Spiralen fjerner det befruktede egget ja Hvordan merker du det? Grøss, tenkte på spiral jeg også, men ikke om man kjenner slikt! Merker at jeg blir øm i brystene og så kommer det en litt rar mens istedet for vanlig. Ganske trist, egentlig. Ikke fordi jeg vil ha barn, men fordi det føles helt feil, rett og slett. HI Huff, forstår jeg godt Har ingen gode råd til deg, dessverre.
marsgutt 2013 Skrevet 16. oktober 2012 #9 Skrevet 16. oktober 2012 vet du om du i det hele tatt fr sterilisere deg? husk du er ung og ved og gjøre d i ung alder kan også overgangs alderen komme tidligere. min mor gjorde dette rett etter hun fikk meg. og hun kom i overgangs alderen rundt 40 45 år gammel. og hun slet med det. har du ikke andre alternativ som p-stav eller spiral. jeg mener han bør respektere valget ditt. han kan ikke tvinge deg til flere barn. det er noe dere må være 2 om.
Gjest yrild Skrevet 16. oktober 2012 #10 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg ville ikke ha sterilisert meg i den situasjonen, men det er ditt liv så du må velge selv :-) Hva med spiral? Hvis han veldig sterkt ønsker seg flere barn og du absolutt ikke vil ha flere er nok dette noe dere må ta ordentlig tak i... dette er en stor ting å være uenige om spør du meg. Han må vite med 100 % sikkerhet at han velger en kvinne som ikke vil ha flere barn.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #11 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg ville ikke ha sterilisert meg i den situasjonen, men det er ditt liv så du må velge selv :-) Hva med spiral? Hvis han veldig sterkt ønsker seg flere barn og du absolutt ikke vil ha flere er nok dette noe dere må ta ordentlig tak i... dette er en stor ting å være uenige om spør du meg. Han må vite med 100 % sikkerhet at han velger en kvinne som ikke vil ha flere barn. Han vet at jeg ikke vil ha barn. Har til og med sagt at jeg forstår det om han vil gå fra meg for å finne ei som vil gi han barn, men han sier han heller vil være med meg. Dessverre vet jeg at han likevel håper på at jeg skal endre mening. Spiral- og annen prevensjon har jeg skrevet litt om lenger opp HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå