sasuke88 Skrevet 16. oktober 2012 #1 Skrevet 16. oktober 2012 Nå har det seg slik at jeg elsker jobbe med barn og vil gjerne jobbe som barnehage assistent, problemet er at de refferansene jeg har er ikke veldiog bra, jeg fikk ikke noe bra start i disse barnehagene så jeg vil gjerne starte ifra start av, men da er problemet at da har jeg ikke nok erfaring så da er det det de sier ifra når jeg søker jobb,hva gjør jeg?
lille sprelle Skrevet 16. oktober 2012 #2 Skrevet 16. oktober 2012 Tar utdanning som barnehage/sfo-assistent og prøver igjen!
sasuke88 Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2012 Tar utdanning som barnehage/sfo-assistent og prøver igjen! jeg har tatt barnehage assistent via nki, trenger bare eksamen , men er jo dumt at jeg alltid får beskjed om oppgi to referanser, og eneste jeg hadde er det ene stedet jeg jobbet og itilegg ble hakket på å klaget på=/
SameSara Skrevet 16. oktober 2012 #4 Skrevet 16. oktober 2012 Om du har dårlige referanser så har du kanskje gjort en dårlig jobb og kanskje du ikke passer til å jobbe i barnehage.
Fire småtroll Skrevet 16. oktober 2012 #5 Skrevet 16. oktober 2012 Kan du ikke oppgi to andre referanser da? Folk du har sittet barnevakt for, andre arbeidsgivere e.l. Om du har hatt andre typer jobber kan du bruke referanser derfra også, de kan si mye om deg som person, om arbeidsmoralen, arbeidsvilligheten, innsatsen, fraværet osv selv om det er en annen bransje. Om du har gjort en dårlig jobb eller ikke i den ene jobben du har å hente referanse fra er vanskelig for oss å vite, men du bør jo være ærlig mot de du søker jobb hos. Si at du har en dårlig arbeidserfaring hvor ting ikke fungerte mellom deg og sjefen, men at du har gode erfaringer andre steder fra og gjerne vil bruke de som referanse. Men pass på at du ikke snakker dritt om tidligere arbeidsgivere på et intervju, da havner du i nei-bunken med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå