Gå til innhold

Spiral-problemer, hjelp søkes :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var og satte inne hormonspiral sist uke. Har hatt det en gang før. Etter mye om og men, fordi jeg har så skrekk for den typen ting (gynekolog osv). Gikk greit, men jeg glemte å be ham klippe trådene lange slik min forrige gyn gjorde (og sa hun alltid gjorde, for å unngå at mannen stakk seg). Nå prøvde vi oss for første gang i går, og mannen stakk seg :( Ikke voldsomt vondt eller noe, men merkbart og ubehagelig å ha det sånn/være redd for det.

Ringte dermed gyn, som ga meg time til neste uke for å "klippe trådene kortere" som han sa. Er det løsningen altså?? Vil ikke spiralen forsvinne inn i livmor og bli umulig å få ut, dersom trådene er kortere? Har kjent etter nå, og de føles som to spisse tråder såvidt såvidt utenfor åpningen der inne (sorry detaljer..) Om de skal klippes så korte at de ikke kjennes, kan jeg jo for det første ikke kontrollere at de er der (og spiralen sitter riktig på plass) og for det andre; hvordan skal de da få den ut?? Har som sagt litt angst for gyn og har besvimt flere ganger oppi stolen fordi jeg synes ting er så vondt/ekkelt/skunnelt, så at han evn skal grave etter spiralen fremstår som et mareritt selvom det da er 5 år frem i tid. 5 år er lenge å grue seg evn :(

Noen som har beroligende erfaringer??

Vurderer nesten å kjøpe en ny spiral og be ham sette den inn med lange tråder, men det er jo så dyrt at det frister ikke sånn sett. Men gjør det uten å blunke hvis det å klippe trådene vil føre med seg mye styr mht å få den ut igjen . . :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har spiral med helt korte tråder og den har sittet godt i tre år den. De ville jo ikke klippet dem korte dersom det var fare forbundet med det, tenker jeg :)

Skrevet

Ok høres jo beroligende ut. Men er det så korte at du ikke kan kjenne dem, og hvordan kan man evn da stole på at spiralen ligger som den skal.. ?

Hvordan får de den ut hvis de ikke har trådene å dra i tenker jeg på .. :(

HI

Skrevet

Ok høres jo beroligende ut. Men er det så korte at du ikke kan kjenne dem, og hvordan kan man evn da stole på at spiralen ligger som den skal.. ?

Hvordan får de den ut hvis de ikke har trådene å dra i tenker jeg på .. :(

HI

Jeg kan vel såvidt kjenne noe oppi der hvis jeg virkelig tar i ;)

Legene har nok god kontroll på hvor korte trådene kan være og du må huske på at de bruker instrumenter, så de kommer litt bedre til enn hva vi klarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...