Gå til innhold

Blir helt stressa av dette navnvalge!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo ikke peil! Snart bare 3 uker igjen og jeg har veldig lyst at babyen skal hete Rose.

Mannen er enig, men jeg tenker jeg må ha et navn til, men hva passer? Tips?

Så kommer jeg plutselig der at jeg blir litt usikker ift hva andre vil si, men burde ikke bry meg...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan garanter at du ikke vl finne et navn som alle andre liker, og noen vil alltid ha noe de ville ha sagt - men det skal du ikke bry deg om. Bruk det navnet du og mannen din liker.

Hvorfor må du ha et navn til? Synes rose står seg godt alene, jeg.

Skrevet

Hvorfor må du ha et navn til? Nå er jeg i utgangspunktet ikke helt pro flere fornavn, men spesielt i tilfeller der man ikke engang har et navn nr to klart, men desperat prøver å finne på noe bare fordi man synes det skal være to navn synes jeg det blir helt rart.

Rose kan fint stå alene. Forøvrig ikke et navn jeg ville valgt selv, men hvis dere liker det og er enige så bruker dere det.

Skrevet

Slutt å stresse! Vent til barnet kommer! Da er det mye lettere å finne et navn som passer til barnet. Kanskje hun ikke er noen "Rose" i det hele tatt...

Snakker av erfaring...

Skrevet

Jeg var også så stresset, ante ikke hva han skulle hete. Så kom han og hadde på en måte navnet skrevet i panna.. ;) Falt på plass i løpet av tiden på barsel.. Så ikke stress med det, men ha med en liste med navn dere har tenkt på, eller evt navnebok!

Skrevet

Jeg ante heller ikke hva hun skulle hete før hun kom. Hadde en liste, men ingen klare favoritter. Vi endte med mannens favoritt på lista som egentlig sto der fordi han syntes det var fint. Jeg likte det egentlig ikke, men siden min oldemor het det samme så tenkte jeg det kunne være fint med oppkalling. Når frøkna kom passet hun liksom til det navnet, og plutselig syntes jeg det var kjempefint ;)

Vi brukte en ukes tid på å bestemme oss. Selv om "alle" maser om navnet fra første stund er det da ikke noe krav om å ha det klart. Ta den tiden dere trenger, det er jo noe en helst ikke vil angre på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...