Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #1 Skrevet 16. oktober 2012 Er ufør pga. en trafikkulykke. Ser frisk ut, men sliter med sterke smerter. Blir også fort sliten. Har tre barn i småskolen, som alltid har besøk av mange barn etter skoletid, og utover kvelden. Barna forventer brødmåltid og middag. Det går greit et par dager i uka, men halve nabolaget her hver dag sliter på, har heller ikke økonomi til det, da jeg er alenemor. Overhørte i går en samtale mellom barna, hvor den ene sier " foreldrene mine sier vi kan være her, siden moren din uansett ikke gjør noe". Fikk sjokk, er det slik dere som jobber ser på oss som ikke klarer å gå ut i arbeidslivet?
mer enn bare mor Skrevet 16. oktober 2012 #2 Skrevet 16. oktober 2012 nei, kunne aldri falt meg inn å sagt noe slik til barna mine
*bolla pinnsvin* Skrevet 16. oktober 2012 #3 Skrevet 16. oktober 2012 Nei, virkelig ikke. Enkelte eier dessverre ikke skam.
Utrulig Skrevet 16. oktober 2012 #4 Skrevet 16. oktober 2012 Du må nok bli noe strengere og si til barna som er på besøk at nå skal vi spise så nå må dere gå hjem . Barn tåler å høre dette, og orker du ikke å ha barni huset hele kveldene så sender du dem ut eller hjem. Tragisk, men det finstfolk som tror at nårdu er hjemme så er det fritt frem.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #5 Skrevet 16. oktober 2012 Nei, sånn tenker jeg overhodet ikke, og det må være noe alvorlig galt med de foreldrene som sier slikt til barna sine (Og ha lite empati for å tenke på den måten) Motbydelig oppførsel, du får trøste deg med at det er dem det er noe galt med, ikke deg!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #6 Skrevet 16. oktober 2012 Tante (som er assistent i skolen) hadde fri i høstferien. Det hadde også mange av "hennes" barn. Så da var de der stort sett hele dagen.... Tilslutt måtte hun ringe foreldrene og si at hun faktisk hadde fri. De var selv på jobb mens ungene var hjemme (evnt hos tante) Nei, det er ikke okey overhodet. Men folk eier jo ikke skam i livet.
*bolla pinnsvin* Skrevet 16. oktober 2012 #7 Skrevet 16. oktober 2012 Nei, virkelig ikke. Enkelte eier dessverre ikke skam. En annen ting er jo at foreldrene i tillegg til å ikke eie skam må være stokk dumme som sier sånt til barna sine, for unger lekker jo som siler
LuiLii Skrevet 16. oktober 2012 #8 Skrevet 16. oktober 2012 Kjære vene, det hørtes litt spesielt ut å overhøre noe sånt noe ja. Men hva skjer om du ber ungene være hos noen andre i dag? "Det er så koselig at dere er her på besøk, men nå var dere her i går så i dag får dere være hos "noen andre" for i dag passer det ikke. Velkommen igjen en annen dag!" Hva de andre foreldrene mener må du nesten bare heve deg over og heller fortelle hva at du er ufør når anledningen byr seg.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #9 Skrevet 16. oktober 2012 Tror nok ungen har oppfatt det litt annerledes enn det ble ment. Tipper foreldrene mente noe sånt som at det var greit at de var på besøk hos dere siden det var voksne hjemme der, i motsettning til for eksempel å dra på besøk til "Per" som er alene hjemme etter skolen. Det er du og barna dine som må sette grenser for besøk. Blir ungene invitert inn må du regne med at de kommer. Det kan du ikke regne med at andre foreldre regulerer.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #10 Skrevet 16. oktober 2012 Nei, vet at dette barnet forteller ting ordrett. Så foreldrene har dessverre sagt dette...
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 16. oktober 2012 #11 Skrevet 16. oktober 2012 Neimen! Noen mennesker sjokerer..Om de kommer å henter ungen sin, så kan du jo bemerke: "Ja, det blir vel 200 kroner det da vel, siden dere ser det som dere gjør?" Frekke mennesker!
(Want to be a) MILF! Skrevet 16. oktober 2012 #12 Skrevet 16. oktober 2012 Vi har også vært litt plaget av "åpent-hus-tendensen". Ikke fordi vi ikke jobber, men fordi jeg har hatt permisjon fra jobben for å studere (50% jobb + 100% studie), og da tydeligvis har såååå god tid. Til slutt ble jeg strengere med naboungene. Jeg sendte de hjem eller på lekerommet når vi skulle spise, eller hvis vi fikk besøk. Hvis de var mange på besøk sendte jeg de hjem for å spise mat. Var det bare et barn her, kunne jeg av og til dekke på til en ekstra. Det er ikke sånn jeg vil ha det, for jeg ønsker egentlig at mine barn skal få vokse opp i et åpent og gjestfritt hjem med rom for alle, men slik samfunnet har blitt er det desverre ikke mulig. Da ville det vært fullt hus her hele tiden, og våre barn trenger også å ha muligheten til å være litt alene og trekke seg tilbake fra det sosiale.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #13 Skrevet 16. oktober 2012 her tror jeg vi som foreldre må få mer ryggrad altså hvis det blir for mange barn og jeg ikke vil ha de på besøk, så sender jeg de ut for å leke. Og roper inn mitt barn når det er mat. Ellers så sender jeg de på rommet for å leke. Og hjem når det er middag. Det hender noen er å spiser middag her, men det er sjeldent jeg har regnet med mer mat enn det vi spiser, og da blir det dårlig med middag på gjestene og jeg sender de hjem og sier som det er. Jeg forventer ikke full servering for mine barn når de er på besøk hos andre. Jeg forventer at foreldrene har vett på eventuelt å sende henne hjem når det er nok. Men ellers synes jeg det er topp når hun har besøk. Hun koser seg og vi får mer fred
Gjest Filifjonka Skrevet 16. oktober 2012 #14 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg er enig med #13. Her må man bare gjøre seg hard og si fra. Send ungene ut for å leke, si at nå har dere vært her i to timer og nå må dere gå hjem. Eller si at nå skal vi spise, så da må dere gå hjem. Spør de hvorfor, så svar ærlig at du ikke visste at de skulle komme, så du har ikke laget nok mat. Hos oss er det slik at planlagte besøk = barnet får mat. De som bare stikker innom får ikke automatisk mat. Jeg har sendt hjem unger både fordi jeg skal på butikken og fordi vi skal spise og ikke har nok til flere enn familien. Sier ungene at det ikke er noen hjemme, så ringer du foreldrene. Si at Xxx sier at han ikke kan gå hjem, for det er ikke noen hjemme, men ingen har spurt oss om å passe ham så det kan da ikke stemme? Tøff deg opp og sett deg i respekt. De utnytter deg og du lar dem gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #15 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg er også alene med barn og ufør pga skade/sykdom. Ene naboen min tenker faktisk slik at er man hjemmeværende ,så er det ensbetydende med gratis dagmamma på ettermiddagen. Har hendt flere ganger at hun har sendt kjæresten sin avgårde med de 3 ungene deres, bort til meg, og omtrent forlangt at jeg skal passe, for "du gjør jo ikke på noe likevel" Jeg måtte bare ta til mot, og gi beskjed om at de må ha misforstått ett eller annet. Ja, de ble sur, men jeg fikk det bedre og en stressfaktot mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå