Gå til innhold

Dere med greie på strikking og garn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal som sakt tidligere her inne få strikket et sett til velsa, åsså lurer jeg på et par ting:

- Kan jeg bytte ut per gynt garn med smart superwash selv om det står i oppskrifta at per gynt skal brukes? (Per gynt er fra 3 1/2 til 4 på pinnene og smart er 3 1/2) Smart er mer barnevennlig og klør ikke så mye etter hva jeg har skjønt.

- Det er ei koselig dame i nabolaget som har tilbudt seg å strikke for meg, jeg kjøper garn og oppskrift til henne å så strikker ho.

Men hva er grei pris å gi henne for jobben?

Når man bestiller hos folk som strikker for en hva betaler man som oftest for en genser og bukse i str 1-2 år?

Er helt fjern når det kommer til sånne ting og er redd for å gi for lite.

Har vært inne på en side på nett og hu skal ha 700 for ett sett inkl garn, er det normal pris?

Har jo kjøpt garn og oppskrifter til 750 kr alt, så får ikke dette til å gå opp jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du kan bytte ut et garn med et annet finner du ut på strikkefastheten (står på magebåndet på garnet). De to garna du nevner har samme strikkefasthet, så da går det bra.

Hva du betaler er vanskelig å si. Strikking tar lang tid, så noe timebetaling er ikke til å tenke på en gang. Snakk med dama. Kanskje hun heller vil bytte tjenester? Det synes jeg er mye hyggeligere. Så hvis du har noe du er flink til, så kan du tilby henne det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...