Gå til innhold

ufattelig dumt spm om sviskemos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså.. skal den varmes?? snuppa på fire mnd har aldri fått noe annet enn temperert melk, og den sviskemosen står jo i kjøleskapet så den er kald.. det er snakk om å gi henne en halv teskje men likevel.. jeg tør ikke spørre mamma engang, hun kommer til å le seg ihjel! Hjelp?!

Videoannonse
Annonse
Gjest I See You, Shakin That Ass....
Skrevet

Jeg gir den kald :-)

Skrevet

Siden hun er 4 mnd og aldri fått noe annet enn temperert melk hadde jeg varmet den opp til romtemperatur.

Skrevet

Så små babyer skal absolutt ikke ha kald mat. Da må de bruke av sin egen energi til å varme opp maten. Den skal være romtemperert. :)

Skrevet

Sviskemos er jo grusomt kald, prøvde varme opp men de spyttet bare ut igjen ;) Om du bruker det pga magen og ikke får i henne mosen, ville jeg heller prøvd litt malt i melken eller grøten :)

Skrevet

Takk for svar. Vi har prøvd malt en stund, uten hell. Så håper svisker kan hjelpe. Hun bæsjer hver 14dag og plages veldig av det. Hun har begynt å våkne i 3-tiden på natta og gråter, sparker og fjerter myye. Så har vi det gående helt til morgenen. Når hun først bæsjer er det veldig vondt og vanskelig for henne å få det ut. Derfor prøver vi nå sviskemos. :)

Skrevet
Takk for svar. Vi har prøvd malt en stund, uten hell. Så håper svisker kan hjelpe. Hun bæsjer hver 14dag og plages veldig av det. Hun har begynt å våkne i 3-tiden på natta og gråter, sparker og fjerter myye. Så har vi det gående helt til morgenen. Når hun først bæsjer er det veldig vondt og vanskelig for henne å få det ut. Derfor prøver vi nå sviskemos. :)

Får hun morsmelk eller morsmelkerstatning?

Jeg tror ikke malt eller sviskemos er løsningen. Jeg lurer på om det kan gjøre det værre i deres situasjon. Fornøyelsesystemet er så følsomt når hun bare er 4 mnd gammel....

Om hun får morsmelkerstatning og du ikke har prøvd HOLLE sin morsmelkerstatning, så vil jeg virkelig annbefale den. Min gutt slet med luft i magen, bæsjet sjeldent og skrek mye. Da brukte han NAN. Så byttet vi til HOLLE og vondter forsvant helt. Han fikk mindre luft i magen, bæsjen luktet bedre og fordøyelsen ble myye bedre. Du kjøper den på helsekostbutikker. Jeg kjøper på sunkost. Den er biodynamisk, økologisk og uten all slags dritt. Prøv den, så kanskje det hjelper. Jeg vet om flere som har samme erfaring og barna fikk det mye bedre.

Skrevet

Jeg tror ikke malt eller sviskemos er løsningen. Jeg lurer på om det kan gjøre det værre i deres situasjon. Fornøyelsesystemet er så følsomt når hun bare er 4 mnd gammel....

Om hun får morsmelkerstatning og du ikke har prøvd HOLLE sin morsmelkerstatning, så vil jeg virkelig annbefale den. Min gutt slet med luft i magen, bæsjet sjeldent og skrek mye. Da brukte han NAN. Så byttet vi til HOLLE og vondter forsvant helt. Han fikk mindre luft i magen, bæsjen luktet bedre og fordøyelsen ble myye bedre. Du kjøper den på helsekostbutikker. Jeg kjøper på sunkost. Den er biodynamisk, økologisk og uten all slags dritt. Prøv den, så kanskje det hjelper. Jeg vet om flere som har samme erfaring og barna fikk det mye bedre.

Hmm.. nei hun får kun morsmelk. Hun har fått mme noen kvelder fordi jeg dkulle se om hun sov litt bedre, hun våkner så ofte etter at hun har lagt seg fordi hun vil ha mer mat. Men det hjalp ikke så vi sluttet med det. Så kun morsmelk nå.. hun har plagdes med avføringen i nesten 3 mnd nå. Hun er jo nå 4 1/2 mnd og det går seg liksom ikke til. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg :( men det at hun nå har begynt å gråte så mye på natten kan kanskje ha noe med tenner å gjøre? Hun har tygd mye på handa si i en mnd nå, men jeg ser jo ikke antydning til tenner enda..

Skrevet

Ufattelig søt overskrift :)

Haha, jeg føler meg såå fjern for at jeg i det hele tatt måtte spørre :P

Skrevet

Har du prøvd probiotika? Kjøpes på helsekost og blandes med litt morsmelk på en teskje. Er samme bakterier som i biola ol, men ikke laktose. Bare sunne melkesyrebakterier. Gjorde underverker for min jente! Finnes i tablettform og som du kan ta, da overføres det i melken. Gjør gjerne begge deler for ekstra effekt. Begynn med liten dose, og øk gradvis til anbefalt mengde.

Skrevet

Hmm.. nei hun får kun morsmelk. Hun har fått mme noen kvelder fordi jeg dkulle se om hun sov litt bedre, hun våkner så ofte etter at hun har lagt seg fordi hun vil ha mer mat. Men det hjalp ikke så vi sluttet med det. Så kun morsmelk nå.. hun har plagdes med avføringen i nesten 3 mnd nå. Hun er jo nå 4 1/2 mnd og det går seg liksom ikke til. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg :( men det at hun nå har begynt å gråte så mye på natten kan kanskje ha noe med tenner å gjøre? Hun har tygd mye på handa si i en mnd nå, men jeg ser jo ikke antydning til tenner enda..

Da ville jeg tatt med babyen til lege! Om hun plages så mye og så lenge så nør du ta med babyen til lege. å ikke bæsje på 14 dager er helt drøyt!! Min bæsjet to ganger til dagen.

Og ja, det kan godt være tenner på gang! :) Min gutt sutret og spiste på handa si en god stund før det endelig poppet fram en tann. Da ble det bedre.. Helt til de 5 andre tennerne dukket opp på samme tid etter noen uker :o:P

Skrevet

Hehe, måtte gå inn bare for å se hva slags spørsmål det var =p

Men syns nå ikke det var så rart å lure på da ;) Håper det ordner seg for jenta de! :)

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Avføring så sjelden som hver 14. dag er helt normalt når barnet får morsmelk. Det er bare de barna som får erstatning som bør ha avføring hver dag.

Det er derimot ikke vanlig at hun skal plages sånn. Jeg ville gitt romtemperert sviskesaft (ev sviskemos), og gi gjerne mer enn 1/2 ts. det monner ikke særlig ;-) Om det ikke bedrer seg raskt med sviske ville jeg hørt med legen om hun trenger noe annet til hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...