Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Å, det hørtes ikke bra ut ilu hvordan har det gått nå? Har mensen kommet?

Stigningen var fin, ikke helt dobblet men godkjent

Her har mensen dessverre kommet :( Og jeg er litt lei meg for var ikke holdt av noen donor til meg i november.. Så neste forsøk blir i desember, hvor jeg egentlig hadde bestemt at jeg skulle ha pause. Men tar selvfølgelig ikke den pausen nå.

Har heldigvis hatt eggløsning, men synes det er kjipt allerede at det ikke klaffer, og det er bare pp 2 :/

Så bra stigningen var grei :)!

Forstår veldig godt at du blir skuffet selv om det "bare" er pp2. Dessverre kan dette ta lang tid og man blir gjerne utålmodig og iallfall ettersom ønsket er så stort 😯😍 Så teit at de ikke holder av donor hver mnd 😯 skjønner at dere ikke vil ha pause i desember da 😕 får håpe at desember er mnd for dere ❤ Endret av Vimsethea

Fortsetter under...

Å, det hørtes ikke bra ut ilu hvordan har det gått nå? Har mensen kommet?

Stigningen var fin, ikke helt dobblet men godkjent

Her har mensen dessverre kommet :( Og jeg er litt lei meg for var ikke holdt av noen donor til meg i november.. Så neste forsøk blir i desember, hvor jeg egentlig hadde bestemt at jeg skulle ha pause. Men tar selvfølgelig ikke den pausen nå.

Har heldigvis hatt eggløsning, men synes det er kjipt allerede at det ikke klaffer, og det er bare pp 2 :/

Så bra stigningen var grei :)!

Forstår veldig godt at du blir skuffet selv om det "bare" er pp2. Dessverre kan dette ta lang tid og man blir gjerne utålmodig og iallfall ettersom ønsket er så stort Så teit at de ikke holder av donor hver mnd skjønner at dere ikke vil ha pause i desember da får håpe at desember er mnd for dere ❤

Ja vi satser på desember! :) Skal prøve å leve som normalt frem til eventuell positiv test, som ett forsøk på å ikke bli skuffet ved negativt resultat :)

Hei,

Ny her, men ikke "new to the game".

Er til behandling på IVF Klinikken i Oslo. Har hatt 7 inseminasjoner med donorsæd fordelt på snart 3 år. Ikke lykkes med noen forsøk. Er nå i gang med første IVF. Veldig spennende!

Har hatt ett avbrutt forsøk før egguthenting pga for lav hormondose (for få follikler som utviklet seg), men nå ser det lovende ut. 5-6 egg på gang. Ny ultralyd i morgen for å sette egguthentingsdato.

Flere her som har IVF/ insem på gang den her måneden?

Hei,
Er til behandling på IVF Klinikken i Oslo. Har hatt 7 inseminasjoner med donorsæd fordelt på snart 3 år. Ikke lykkes med noen forsøk. Er nå i gang med første IVF. Veldig spennende!
Har hatt ett avbrutt forsøk før egguthenting pga for lav hormondose (for få follikler som utviklet seg), men nå ser det lovende ut. 5-6 egg på gang. Ny ultralyd i morgen for å sette egguthentingsdato.

Ble gravid på første IVF forsøk i september - og er 12 uker på vei om noen dager. Lykke til :-) Ganske nervepirrende å vente på "resultatet" av hormonbehandlingen. Satser på at du har mange gode egg sånn at du også får lagt noen på frys!

Hei,

Ble gravid på første IVF forsøk i september - og er 12 uker på vei om noen dager. Lykke til :-) Ganske nervepirrende å vente på "resultatet" av hormonbehandlingen. Satser på at du har mange gode egg sånn at du også får lagt noen på frys!
Hei, det var moro å høre, gratulerer!

Har du prøvd mange inseminasjoner før du begynte på IVF?

Hei,

Hei, det var moro å høre, gratulerer!

Har du prøvd mange inseminasjoner før du begynte på IVF?

Nei, ingen. Fikk beskjed om å starte rett på IVF. Syntes det var litt rart selv, men de mente det var best. Litt overrasket når det gikk på første forsøk :-) Hvordan gikk UL i dag?

Annonse

Nei, ingen. Fikk beskjed om å starte rett på IVF. Syntes det var litt rart selv, men de mente det var best. Litt overrasket når det gikk på første forsøk :-) Hvordan gikk UL i dag?

Men da var det kanskje midt i blinken. Vet ikke hvor gammel du er, men er man over 35 går de vel raskere til verks. Inseminasjon er litt som å spille lotto uansett føler jeg.

UL gikk helt fint i dag, blir egguthenting på tirsdagsmorgen. Er veldig spent nå og håper det er bra kvalitet på eggene. *fingers crossed*

Endret av long time

Er rett over den magiske aldersgrensen du nevnte, så det virker jo som om de gjorde et riktig valg. Var bare ikke forberedt på det. Og så koster det jo ganske mye mer, så det var greit at det gikk på første forsøk :-) 

Egguthenting går nok bra. Jeg visste ikke hva jeg gikk til, men det var ikke vondt - og jeg fikk følge med på en skjerm når de hentet ut egg. Ganske facsinerende egentlig. Fikk også se en liten film av selve befruktningen før de satte egget inn igjen. Så du får ta litt del i prosessen :-) Gjør du dette i Norge?

Er rett over den magiske aldersgrensen du nevnte, så det virker jo som om de gjorde et riktig valg. Var bare ikke forberedt på det. Og så koster det jo ganske mye mer, så det var greit at det gikk på første forsøk :-) 

Egguthenting går nok bra. Jeg visste ikke hva jeg gikk til, men det var ikke vondt - og jeg fikk følge med på en skjerm når de hentet ut egg. Ganske facsinerende egentlig. Fikk også se en liten film av selve befruktningen før de satte egget inn igjen. Så du får ta litt del i prosessen :-) Gjør du dette i Norge?

Ja, jeg er på IVF klinikken i Oslo. Det er jo helt klart en økonomisk belastning, så jeg håper det går veien nå. Hvordan opplevde du ventetiden etter egginnsetting og hvor mange dager gikk det fra uthenting til tilbakesetting? Hvilken klinikk var du på?

Ja, jeg er på IVF klinikken i Oslo. Det er jo helt klart en økonomisk belastning, så jeg håper det går veien nå. Hvordan opplevde du ventetiden etter egginnsetting og hvor mange dager gikk det fra uthenting til tilbakesetting? Hvilken klinikk var du på?

Jeg var på Storkklinik i København. Ventetiden syntes jeg gikk greit. Hadde én dag i mellom uttak og innsett. Egguttak var lørdag, mens innsett var mandag. Var veldig spent på om alt gikk greit, men tiden gikk ganske fort. Hadde litt ubehag etter uttaket, så sov mye første dagen. Og når det kommer til ventetiden etter innsett gikk det ganske tregt... Kjøpte en del sånne billige teststicks, så testet jo ganske hyppig etter at det var gått 10 dager. Hormonene du tar gjør at du ikke kan teste før det har gått en stund - for de slår ut positivt. Men fikk opp ganske tidlig indikasjon på at jeg var gravid. Men deilig å få det bekreftet med en ordentlig gravidtest. Derfra til at legene bekreftet det tok også lang tid. De ville ikke ta hcg tester av meg, men mensen uteble - så det ble bekrefelsen. Og første ultralyd tok jeg i uke 8. Er mange tanker som svirrer rundt før det. Man vil jo så gjerne at alt skal være bra, men så leser man om så mange triste skjebner her inne - og det setter tankene i sving.

Deilig at du gjør det i Oslo. Da får du jo god oppfølging hos klinikken. Det er jo problemet med å gjøre det i utlandet, at det ikke er like lett å bare stikke innom for en sjekk... Er veldig spent på dine vegne :-) Setter de inn to egg om det er to bra egg - eller er du så ung at de bare setter inn ett?

Åh ok, wow, det gikk kjapt med andre ord.

Her er det snakk om 5 dager fra uthenting til tilbakesetting for å garantere at det beste egget/ den beste embryoen blir satt tilbake.

Det er veldig behagelig å gjøre det i Oslo, oppfølgingen er helt suveren og jeg kjenner legene der godt nå. Det føles trygt og godt. Men dyrt er det jo, herremin. Hvorfor valgte du Danmark?

Sikkert greit ved IVF, men skjønner ikke helt de som reiser til Stork for insem, det er jo bare stress!?

Klinikken setter kun tilbake ett egg, det gjør de visst uansett hvor gammel man er, de anbefaler ingen tvillingsvangerskap, og jeg er ikke så keen på det heller.

Du har vært heldig som ble gravid på første forsøk. Har lest en del i slike fora og det er delvis ganske trist lesing. Men det er jo klart at alle de det går bra med, de melder seg kanskje ikke på forum for prøvere. :)

God søndag! I kveld blir det Otrivelle og i morgen blir en lang ventedag..

Savner ikke de daglige sprøytene, selv om det faktisk gikk mye bedre enn jeg trodde. Tok noe som het Gonal F, og jeg kjente jo nesten ikke jeg satte inn spissen. Gruet meg i mange dager i forveien for å sette sprøyter på meg selv... Så nå vet jeg at det ikke er krise om jeg noen gang må sette sprøyter på meg selv igjen.

Noen må vel til Stork eller andre klinikker i utlandet, fordi de ikke oppfyller kriterier i Norge? Som f.eks. samboere i to år. Mens andre drar vel for å unngå den lange køen som er her i Norge. Har man dårlig tid tillater man seg vel ikke å kaste bort tid i kø her. 

Jeg gjør dette alene, så derfor dro jeg til Danmark. Men er glad for at det foreløpig ser ut til at jeg ikke trenger å dra flere ganger, for det er helt klart litt stress. Var veldig fornøyd med klinikken, så har ikke noe negativt å si om den. Har andre venner som har brukt den, så derfor prøvde jeg den først. 

God søndag, og lykke til :-) Er spent på fortsettelsen!

Savner ikke de daglige sprøytene, selv om det faktisk gikk mye bedre enn jeg trodde. Tok noe som het Gonal F, og jeg kjente jo nesten ikke jeg satte inn spissen. Gruet meg i mange dager i forveien for å sette sprøyter på meg selv... Så nå vet jeg at det ikke er krise om jeg noen gang må sette sprøyter på meg selv igjen.

Noen må vel til Stork eller andre klinikker i utlandet, fordi de ikke oppfyller kriterier i Norge? Som f.eks. samboere i to år. Mens andre drar vel for å unngå den lange køen som er her i Norge. Har man dårlig tid tillater man seg vel ikke å kaste bort tid i kø her. 

Jeg gjør dette alene, så derfor dro jeg til Danmark. Men er glad for at det foreløpig ser ut til at jeg ikke trenger å dra flere ganger, for det er helt klart litt stress. Var veldig fornøyd med klinikken, så har ikke noe negativt å si om den. Har andre venner som har brukt den, så derfor prøvde jeg den først. 

Ja, da skjønner jeg selvfølgelig at man velger Stork. Modig av deg å velge å få barn på egenhånd. Men det er godt mulig jeg hadde gjort det selv dersom jeg var eldre og singel.

Holder du til i Oslo? Kanskje vi kan ha noen trilleturer dersom det klaffer for meg den her gangen? ;)

Annonse

Ja, da skjønner jeg selvfølgelig at man velger Stork. Modig av deg å velge å få barn på egenhånd. Men det er godt mulig jeg hadde gjort det selv dersom jeg var eldre og singel.

Holder du til i Oslo? Kanskje vi kan ha noen trilleturer dersom det klaffer for meg den her gangen? ;)

Ja, bor i Oslo. Holder til på løkka, så trilleturer hadde vært hyggelig :-) Trenger å få et nettverk med lesbiske mødre og ikke bare den vanlige barselgruppen :-)

Hei, er det ingen flere her som er i gang med insem eller ivf? Hadde vært moro å høre.

Jeg har hatt ufrivillig pause denne mnd da det ikke var reservert donor, så skal ringe inn for neste forsøk i starten av desember :)

Er inseminasjon og har hatt to forsøk tidligere uten hell :)

Hei, er det ingen flere her som er i gang med insem eller ivf? Hadde vært moro å høre.

Jeg har hatt ufrivillig pause denne mnd da det ikke var reservert donor, så skal ringe inn for neste forsøk i starten av desember :)

Dette er på Riksen dette?

Skjønner at man blir gira og vil kjøre i gang hver gang man får negativ resultat, men en liten pause kan være ganske så bra. Fokusere litt på livet ellers. :)

Jeg har hatt fire inseminasjonsforsøk uten hell på Stork i København. Var på oppstartssamtale med Riksen i slutten av august og står nå på venteliste for forsøk der. Når det blir er jo egentlig helt umulig å si, men jeg håper at vi ikke må så veldig langt inn i 2016 før vi kommer i gang. Siste forsøk i Danmark var i februar i år, og nå er det et år to måneder siden første forsøk der. :)

Dette er på Riksen dette?

Skjønner at man blir gira og vil kjøre i gang hver gang man får negativ resultat, men en liten pause kan være ganske så bra. Fokusere litt på livet ellers. :)

Det stemmer :) Absolutt greit med en pause innimellom, vi hadde egentlig bestemt oss for at den pausen skulle bli i desember mtp jul og nyttår, men slik ble det nå ikke :)

Men har heldigvis ikke dårlig tid, selv om man skulle ønske det klaffet raskt! hehe

Ja, jeg er så langt veldig fornøyd! :) Etter 7 insem begynner man jo å lure på om det er noe gærnt med eggene, men det var det altså ikke. Får vite i morgen om de seks har overlevd og hvor mange jeg i så fall får på frys. Ideelt sett trenger jeg jo ingen av de på frys. ;) Ja, tipper jeg vet om 2 uker om det har klaffet eller ei. Innsett i morgen kl 10.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...