Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 15. oktober 2012 #1 Skrevet 15. oktober 2012 Smører dere magen/ puppene for å prøve å minske strekkmerkene? Og hva smører dere eventuelt med?
Gjest pizzadilla Skrevet 15. oktober 2012 #2 Skrevet 15. oktober 2012 Burts bees mama bee belly butter. Den lukter nesten ingenting og trekker kjappt inn. Smører på mage, bryster og rumpe. De sier at man får strekkmerker om man genetisk sett skal ha dem og at det ikke er noen vits i å smøre seg. Jeg KLøR og vil gjøre alt jeg kan for å forebygge merkene. Drikke masse vann, spise nøtter og smøre meg:-) Er jo bedre at man prøver enn at man driter i det:-)
Gjest pizzadilla Skrevet 15. oktober 2012 #4 Skrevet 15. oktober 2012 Hvetekimolje gir jeg faktisk til hundene. Får nyyydelig pels av det. God ide:-)
Gjest Shanti ♥ Skrevet 16. oktober 2012 #5 Skrevet 16. oktober 2012 Det hjelper dessverre ikke å smøre mot strekkmerker, de oppstår mye dypere i huden hvor alskens dyre kremer ikke når til og er hormonelt betinget. Smører med VIC bodylotion daglig for å unngå kløe og minske den ubehagelige følelsen av stram hud. Har hittil sluppet unna strekkmerkene, 41+1 i dag, men de har visst en tendens til å komme snikende de siste dagene, så tar ingenting for gitt...
Gjest Ballongmamma Skrevet 16. oktober 2012 #6 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg har smurt med litt forskjellig, har akkurat kjøpt meg Cliniques body butter. Ellers tar jeg Omega3 og to spiseskjeer Udos Choise hver dag og drikker noen brønner med vann. (Tørst! Jeg er så tørst om dagen!!!) Har ikke fått noen strekkmerker enda og er 36 uker i morgen
LivHeidi Skrevet 16. oktober 2012 #7 Skrevet 16. oktober 2012 Uke 33 i morgen, og har ikke noen strekkmerker (bank i bordet), og tror ikke vi kan smøre oss bort fra dem heller. Jeg smører likevel pga at det klør når huden nå strekker seg. Fikk tips om å bruke babyolje (typen som man bruker til babymasasje ol), og det fungerer bra bra
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg smurte med denne Cocoa Butter Stick fra Body Shop sist svangerskap, fikk ikke noen før heeeeelt på slutten... En kveld da jeg skulle legge meg, var vel nærmest å regne som høygravid sa mannen da jeg kledde av meg; Oi, du har fått strekkmerker.....! Jeg kikket ned, kikket på han og svarte at Nei, du tuller bare.. For jeg så jo ingenting fra mitt "ståsted" Men nei da.. Skjønte til slutt at han mente alvor og sprang inn på badet.. Mange tigerstriper i knall rødt på hele nedre del av magen.. men kan jo aldri vite, hadde kanskje blitt verre om jeg ikke hadde smurt.. Så vurderer å smøre nå også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå