Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 15. oktober 2012 #1 Skrevet 15. oktober 2012 Her blir både huset pyntet og vi går knask eller knep
Gjest I See You, Shakin That Ass.... Skrevet 15. oktober 2012 #2 Skrevet 15. oktober 2012 Nei, vi bor i Norge
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #3 Skrevet 15. oktober 2012 Min tanke om Halloween foreløpig, er at vi selvsagt kan feire det om guttene vil. Men initiativet kommer ikke til å komme fra meg. Eldstemann er 4,5 år, så regner jo med at det snart kommer
nerdybirdy Skrevet 15. oktober 2012 #4 Skrevet 15. oktober 2012 kjøpte inn masser av snop til forrige halloween, da avleggern var ute og knask/knepet :-) Fikk besøk av 3 barn.........Veltet meg i godter i dagesvis, hihih Ellers har vi lett pynt som orange lys, og gresskarhode
nerdybirdy Skrevet 15. oktober 2012 #5 Skrevet 15. oktober 2012 Forresten......vi har droppet jule/nyttårsbukk til fordel for halloween :-)
magica fra tryll Skrevet 15. oktober 2012 #6 Skrevet 15. oktober 2012 Nei, vi bor langt ute i ødemarka. Men jeg markerer Samhain som en hedensk høytid...
Tigerpote Skrevet 15. oktober 2012 #7 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg har tenkt tanken, på "skrekkfilm" for de minste (3 årsgrense! haha!), popcorn og om jenta mi på snart 3, babyen og jeg skal gå på knask eller knep i nabolaget her. *Fnise*
It's all about me Skrevet 15. oktober 2012 #8 Skrevet 15. oktober 2012 Har klart å unngå det til nå, men iår gikk det ikke. Eldstemann er invitert på Halloween-fest, så slipper iallfall å gå runder med han. Selv om jeg er imot Halloween nekter jeg han det ikke. Velger mine kamper, og denne gidder jeg ikke ta.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 15. oktober 2012 #9 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg liker slike ting som er morsomt for barna. Mørketiden frem mot jul er lang nok så litt morro er ikke å forakte
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #11 Skrevet 15. oktober 2012 Nei og det håper jeg på å kunne holde guttungen borte fra så lenge som mulig. Synes det er en uting å lære unger at om de ikke får godis så kan de ramponere naboens hus med dopapir og egg. Da synes jeg det er mye mer korslig med nyttårsbukk hvor barna synger en sang ol
ariel78 Skrevet 15. oktober 2012 #12 Skrevet 15. oktober 2012 Ungene r Haloween ja og syns det er stor stas. Kjøper inn godteri og tenker og pynte litt utenfor.
Gjøkeredet③ Skrevet 15. oktober 2012 #13 Skrevet 15. oktober 2012 I år blir det halloweenfeiring, i og med at vi er hos familien i UK den dagen
Terese med to jenter Skrevet 15. oktober 2012 #14 Skrevet 15. oktober 2012 Du MÅ jo ikke lære barna dine og ramponere hus selv om de gÅr knask eller knep hehe, litt komisk at folk er "i mot" at barna kler seg ut og har det morsomt en kveld i mørketiden. Jeg liker alle unnskyldninger for Å finne pÅ noe morsomt med barna, sÅ JA, selvfølgelig er mitt svar. I År har vi planer om Å lage Halloweenfest her hjemme, alle fÅr invitere noen venner hver og vi skal pynte hus og lage skummel mat for ungene. Lage cd med skumle lyder og kose oss gleder meg som en unge selv...
Gjest Mrs. Careface Skrevet 15. oktober 2012 #15 Skrevet 15. oktober 2012 Tenkte å kle ut 1-åringen og gå halloween på døra til mamma
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter #16 Skrevet 15. oktober 2012 Dere som ikke feirer/lar ungene gjøre det,er dere ikke redd for at ungene skal falle utenfor på skolen/bhg?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #17 Skrevet 15. oktober 2012 Feirer ikke selv, men kommer ikke til å nekte ungene det hvis de vil når de blir store nok. Men vet om en gammel sur gubbe her i nabolaget som er kjent for å kjefte på ungene som kommer på døra, så de kommer til å få beskjed om å holde seg unna det huset.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 15. oktober 2012 #18 Skrevet 15. oktober 2012 (endret) Her blir både huset pyntet og vi går knask eller knep Jepp. Jeg ELSKER høytider da kommer den ekte husmoren i meg frem, så her feires det som feires kan! Driter i hva andre måtte mene om det, helnorsk er jeg også. Mille er jo liten enda så skal ikke gå i år, men håper veldig noen ringer på døren de skal få godis og gode ord =) Skal på Haloween party selv i år forrsten hehe blir moro! Skikkel harry Mean Girls opplegg med sexy uskumle kostymer og greier... Endret 15. oktober 2012 av Juliea - kukløsklan
Serepta Skrevet 15. oktober 2012 #19 Skrevet 15. oktober 2012 Vi kjøper inn godt og pynter med gresskar og lys. Så inviterer vi naboungene som eldste går i klassen med, lager pizza og kos. De får ikke gå rundt på dørene, men koser seg her hjemme også. Eldste er 8 år.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #20 Skrevet 15. oktober 2012 Nei, men vi drar på hallovenn isteden. Ungene elsker det, de får både kledd seg ut, gjøre masse gøy og får godteri.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #21 Skrevet 15. oktober 2012 Vi hadde halloween fest for 9 barn ifjor, stor suksess Og fikk MANGE barn på døra, så er godt forberedt med godteri i år La nå barna få kose seg!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #23 Skrevet 15. oktober 2012 Det er klart ungene får feire Halloween Her er det en haug med unger i gatene den dagen og alle har det kjempegøy. Mine unger blir på ingen måte opplært til å ramponere hus som ikke gir godteri, de blir opplært til å holde seg unna hus hvor lysene er slått av, aldri ringe på mer enn en gang (kommer ingen ut går de videre) og får de ikke godteri sier de "Det er greit, ha en fin kveld". Selv på skolen snakker de om dette, at de som ikke vil være med på feiringen slår av utelyset så da går de ikke dit, men der det er tent lys, står halloweenpynt på trappa osv er det bare å ringe på. At man ikke feirer fordi man bor i Norge er da virkelig den teiteste grunnen jeg hører, hvor mange av våre tradisjoner er egentlig norske? Tror dere virkelig tradisjonene med f.eks juletre, julestrømpe osv er norske? Alle slike skikker er innført en eller annen gang, og verden har blitt veldig liten etterhvert. Selvfølgelig hører norske unger og ungdommer om utenlandske skikker og tradisjoner, synes det høres gøy ut og vil prøve selv. Akkurat som den eldre garde synes det var tøysete med juletre en gang i verden synes den eldre garde i dag at det er tøysete med halloween, men skikken har nok kommet for å bli
Gjest Heartbroken Skrevet 15. oktober 2012 #24 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg ser ikke vitsen med nekte noen å ha det gøy og gjør litt ekstra i en mørk tid. Barna har alltid fått lov å gå, men fått streng beskjed om at "knep" absolutt ikke er lovlig på noen måte samt at de kun gikk til "unge" familier siden vi bor i et svært blandet nabolag. Jeg liker best å si ja til ting jeg
bobbelfru Skrevet 16. oktober 2012 #25 Skrevet 16. oktober 2012 Ja det gjør jeg. Litt gøy må man jo ha!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå