Gå til innhold

Igangsettelse av fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal få igangsatt fødselen om 3 uker, er da akkurat 37 uker. (pga. høyt blodtrykk og litt annet..)

Noen som har erfaring med igangsettelse rundt denne tiden?

Har blitt satt i gang i tidligere svangerskap men det var en del nærmere termin.

Skulle gjerne hørt litt hvordan andre sin igangsettelse var!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble igangsatt når jeg var 36+3. Først satte de inn en ballong som skulle hjelpe til å modne. Den datt ut etter ca et halv døgn. Deretter satte de modningspiller dagen etter. Husker ikke helt om det var 12 eller 24 timer det skulle gå i mellom de to modningspillene. Men lite skjedde før dag 36+6. Jeg hadde hatt mensmurringer hele natten og da de sjekket kl 09.00 om morgenen hadde jeg ca 3cm åpning. De sa at hvis ikke noe skjedde innen neste døgn gikk det mot keisersnitt.

Men kl. 09.30 ble det fart i sakene og 11.12 var jenta ute.

Men nå kan det godt hende du er mer moden enn hva jeg var. Første steg er ballong, neste steg er modningspiller, og tredje steg er å ta vannet. På meg ville de ikke sette drypp pga blodtrykket, men sikkert forskjellig praksis.

Uansett, det ble tilslutt en kjapp og fin fødsel, og en velskapt jente på 2670 g og 47 cm lang :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg skal også bli satt i gang senest i uke 37. Er 34+4 nå. Jeg er i følge legen moden og myk med 2 cm åpning, så har blitt forespeila å bli satt i gang med gele. Ble også satt i gang sist. Da lå jeg med ballongkateter en natt. Hadde litt murringer i løpet av natta og 4 cm åpning dagen etter, så de kunne ta vannet. Da kom riene som kasta på meg. Tror det er veldig forskjellig praksis rundt omkring. Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...