boblulf Skrevet 15. oktober 2012 #1 Skrevet 15. oktober 2012 Har hatt den så langt mest detaljerte samtalen om hvordan barn blir til med 7-åringen. Når og hvordan forteller dere den (grufulle) sannheten? Må si jeg ikke er helt komfortabel med det samtaleemnet :-P
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 15. oktober 2012 #2 Skrevet 15. oktober 2012 Hehe...uff, jeg gikk på en blemme der. Her har ikke ungene vært så veldig nysgjerrig egentlig, selv ikke da jeg gikk med nr 4 og de to eldste var 6,5 og 4,5 år og sånn sett gamle nok til å undre seg. Men så kom det noen spørsmål for ca 1,5 år siden. Jeg satt med dataen på fordi vi hadde sett på noen musikkvideoer, så da tenkte jeg "google" og googlet forklare hvordan barn blir til for barn, eller noe i den duren. Det dukket opp en rekke klipp fra youtube, bl.a noe danske greier som virket fornuftig, så jeg satt den på. Og joda, den var informativ den. VELDIG informativ, ikke usmakelig altså (var tegnefilm som i all hovedsak fokuserte på eggcelle møter sædcelle og hvordan fosteret vokser), men barna var ikke lenger i tvil om hvordan barn blir til og kommer ut for å si det slik. Etterpå var de helt stille litt før eldstemann (da 8,5 år) snudde seg mot meg og sier med lett avsmak i stemmen: "Har du og pappa måtte gjøre det der FIRE ganger?!!?" Etter det har de aldri spurt om noe slikt igjen
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #3 Skrevet 15. oktober 2012 Pappa fortalte meg hvordan det skjedde. Glemmer jeg aldri. Skjønte jo ingenting.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #4 Skrevet 15. oktober 2012 Har hatt den så langt mest detaljerte samtalen om hvordan barn blir til med 7-åringen. Når og hvordan forteller dere den (grufulle) sannheten? Må si jeg ikke er helt komfortabel med det samtaleemnet :-P Forteller det vel når de spør tenker jeg. Våre har blitt til ved hjelp av IVF, så jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal formulere det... Men det er nok en stund til enda.
Honningmelon Skrevet 15. oktober 2012 #5 Skrevet 15. oktober 2012 De visste den fulle sannheten når de var 5 år begge de eldste.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 15. oktober 2012 #6 Skrevet 15. oktober 2012 De visste den fulle sannheten når de var 5 år begge de eldste. Blitt litt fersket? Elsker bildet ditt forresten
Turtelduen Skrevet 15. oktober 2012 #7 Skrevet 15. oktober 2012 Hehe...uff, jeg gikk på en blemme der. Her har ikke ungene vært så veldig nysgjerrig egentlig, selv ikke da jeg gikk med nr 4 og de to eldste var 6,5 og 4,5 år og sånn sett gamle nok til å undre seg. Men så kom det noen spørsmål for ca 1,5 år siden. Jeg satt med dataen på fordi vi hadde sett på noen musikkvideoer, så da tenkte jeg "google" og googlet forklare hvordan barn blir til for barn, eller noe i den duren. Det dukket opp en rekke klipp fra youtube, bl.a noe danske greier som virket fornuftig, så jeg satt den på. Og joda, den var informativ den. VELDIG informativ, ikke usmakelig altså (var tegnefilm som i all hovedsak fokuserte på eggcelle møter sædcelle og hvordan fosteret vokser), men barna var ikke lenger i tvil om hvordan barn blir til og kommer ut for å si det slik. Etterpå var de helt stille litt før eldstemann (da 8,5 år) snudde seg mot meg og sier med lett avsmak i stemmen: "Har du og pappa måtte gjøre det der FIRE ganger?!!?" Etter det har de aldri spurt om noe slikt igjen Du har ikke link til den videoen?!
Honningmelon Skrevet 15. oktober 2012 #9 Skrevet 15. oktober 2012 De visste den fulle sannheten når de var 5 år begge de eldste. Blitt litt fersket? Elsker bildet ditt forresten Hehe, nei heldigvis ikke. Men, de har jo vært så veldig interessert. Spesielt eldste. Nesten litt for interessert :-p Nå er han snart 9 år og snakker IKKE om slikt lenger ;-) Yoda er kuuul!
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 15. oktober 2012 #10 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg forteller når barna spør. Eldste var vel ikke mer enn fire-fem år første gang han spurte, og fikk da vite at mammaene har et frø, og pappene har et frø, og når de smelter sammen blir det en baby. Han spurte ikke mer før noen år senere, og da måtte jeg utvide, for han lurte på hvordan frøet kom inn i magen. Jeg er ikke for å lyve for barna, men det er ingen vits å bruke begreper barna ikke forstår. Du trenger heller ikke fortelle mer enn det de spør om.
boblulf Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter #11 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg forteller når barna spør. Eldste var vel ikke mer enn fire-fem år første gang han spurte, og fikk da vite at mammaene har et frø, og pappene har et frø, og når de smelter sammen blir det en baby. Han spurte ikke mer før noen år senere, og da måtte jeg utvide, for han lurte på hvordan frøet kom inn i magen. Jeg er ikke for å lyve for barna, men det er ingen vits å bruke begreper barna ikke forstår. Du trenger heller ikke fortelle mer enn det de spør om. Gjør også som du, så har jo forklart litt før, men denne gangen lurte han altså på hvordan det rent fysisk gikk for seg. Jeg forklarte da at mannen putter tissen sin inni dama sin tiss. Det var noen som hadde snakket om det på skolen. Det ble ganske stille ved bordet etterpå.... Glad for at han tørr å spørre da :-)
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 15. oktober 2012 #12 Skrevet 15. oktober 2012 akkurat det så jeg også. Så han avgjorde at han skulle iallefall aldri har unger
Gulosten™ Skrevet 15. oktober 2012 #13 Skrevet 15. oktober 2012 Jentungen lånte boka "Da Emma ble Emma" eller noe sånt på skolen. Kom hjem i vilt fnisemodus og utbrøt: "Sånn som står her (hihihi), er det SANT, mamma? (Hihihihi). På denne siden her (hihihi), har dere gjort SÅNN for å få Emil? OG meg?? (Hihihi)"... Så sa jeg "ja, sånn er der bare". Også var vi ferdig med den saken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå