Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #1 Skrevet 15. oktober 2012 dattern vår på 14 månder heter akkurat det samme som eksdama til samboer! jeg lette etter noe på loftet, og tittet i pappesken hans, der han har tatt vare på "offentlig" brev, skattekort osv.....men det er sååå mye mer. de avsluttet forholdet sitt, noen uker før han flyttet inn til meg.. og jeg har aldri visst om denne damen!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #2 Skrevet 15. oktober 2012 han syntes vell at hun hadde pent navn da sikkert
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #3 Skrevet 15. oktober 2012 Ikke særlig hyggelig av din samboer å ikke nevne det da deres datters navn ble diskutert. Jeg hadde blitt ganske frustrert om jeg oppdaget det samme. Men menn er menn. Mulig han ikke har lagt så mye i det annet enn at han syns navnet er fint..
Gjest Gullguttene Skrevet 15. oktober 2012 #4 Skrevet 15. oktober 2012 (endret) Oida, hadde blitt rimelig irritert om dette hadde skjedd meg. Ville aldri ha funnet på å kalle barnet mitt det samme som en av mine ekser. Det jeg også stusser på er at de avslutta forholdet nesten rett før han flytta inn til deg, også visste du ikke noe om det? Holdt han på med dere begge samtidig eller flytta dere sammen nesten med en gang dere møttes? Endret 15. oktober 2012 av Gullguttene
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 15. oktober 2012 #5 Skrevet 15. oktober 2012 Om han kom med navnet, så hadde jeg nok tatt opp dette med han, om det derimot er du som satte navnet på lista over mulige navn, så hadde jeg bare sett det som en tilfeldighet..
PrøvLykken Skrevet 15. oktober 2012 #6 Skrevet 15. oktober 2012 Huff da. Ikke bra. Det positive er at navnet ikke lenger minner ham om denne dama, men om barnet deres!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #7 Skrevet 15. oktober 2012 Sånne ting kunne du muligens ha funnet ut om han, om dere hadde drøyet det litt før han flyttet inn og fått baby sammen?
Vossafår Skrevet 15. oktober 2012 #8 Skrevet 15. oktober 2012 (endret) Jeg hadde en fyr jeg hadde et kort forhold til for 10 år siden. For et par år siden sendte han meg mms med et bilde av en baby hvor det sto: "Her er vår nydelige lille Mathilde" Gjett hva jeg heter... Litt sært, det var jeg som dumpet han.... Tror ikke alltid menn tenker så langt at det sårer mamsen til babyen.. Endret 15. oktober 2012 av Vossafår
Cat_Woman Skrevet 15. oktober 2012 #9 Skrevet 15. oktober 2012 Oi, da tror jeg at jeg hadde blitt ganske sur. Han kunne godt ha nevnt eksen da dere diskuterte navn! :-P
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #10 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg hadde en fyr jeg hadde et kort forhold til for 10 år siden. For et par år siden sendte han meg mms med et bilde av en baby hvor det sto: "Her er vår nydelige lille Mathilde" Gjett hva jeg heter... Litt sært, det var jeg som dumpet han.... Tror ikke alltid menn tenker så langt at det sårer mamsen til babyen.. Kanskje han er en av dem som ikke tenker så mye over hva folk faktisk heter? Mannen min brukte en hel måned på å oppdage at barnet mitt og mammaen min heter det samme. Da gikk det opp for ham. Han hadde ikke tenkt på det før. Sikkert flere enn han som ikke legger merke til slikt. Jeg kalte mitt andre barn det samme som en barndomsvenninne som jeg ikke har hatt kontakt med på årevis. Hun trodde jeg kalte opp etter henne, men jeg syntes egentlig bare at navnet var fint.
håpefull<3 Skrevet 15. oktober 2012 #11 Skrevet 15. oktober 2012 (endret) greit nok at det finnes en del distre menn der ute, men tipper det går opp et lys for de fleste menn når man snakker om navn til baby så er det navnet til eksen. spesielt i dette tilfellet der det er den siste eksen og de visstnok gjorde det slutt rett før han møtte HI. Gi mannfolka litt mer kred enn som så da damer ;p kan ikke unnskylde de for ALT fordi "menn er menn"... når vi snakket om barnenavn nevnte jeg eksdamas navn (vel og merke 7 år siden de var sammen), og han sa det var navnet til en eks og syntes det var upassende. hadde nok blitt lei meg om han jublet over navnet og jeg etter lang tid hadde funnet ut at datteren vår og eksen hans het det samme. samme om navnet var mitt eller hans forslag. nå venter vi en gutt, og nevner han navnet på en av mine ekser så sier jeg det som det er. synes man skal være såpass fair Endret 15. oktober 2012 av håpefull<3
Vossafår Skrevet 15. oktober 2012 #12 Skrevet 15. oktober 2012 (endret) Jeg hadde en fyr jeg hadde et kort forhold til for 10 år siden. For et par år siden sendte han meg mms med et bilde av en baby hvor det sto: "Her er vår nydelige lille Mathilde" Gjett hva jeg heter... Litt sært, det var jeg som dumpet han.... Tror ikke alltid menn tenker så langt at det sårer mamsen til babyen.. Kanskje han er en av dem som ikke tenker så mye over hva folk faktisk heter? Mannen min brukte en hel måned på å oppdage at barnet mitt og mammaen min heter det samme. Da gikk det opp for ham. Han hadde ikke tenkt på det før. Sikkert flere enn han som ikke legger merke til slikt. Jeg kalte mitt andre barn det samme som en barndomsvenninne som jeg ikke har hatt kontakt med på årevis. Hun trodde jeg kalte opp etter henne, men jeg syntes egentlig bare at navnet var fint. Vi hadde ikke hatt kontakt på nesten 8 år og han sender meg mms med bildet av babyen sin som har samme navn som meg.. Tror nok det var for å informere om koblinga ;-) Endret 15. oktober 2012 av Vossafår
alvemamma Skrevet 16. oktober 2012 #13 Skrevet 16. oktober 2012 dattern vår på 14 månder heter akkurat det samme som eksdama til samboer! jeg lette etter noe på loftet, og tittet i pappesken hans, der han har tatt vare på "offentlig" brev, skattekort osv.....men det er sååå mye mer. de avsluttet forholdet sitt, noen uker før han flyttet inn til meg.. og jeg har aldri visst om denne damen! Jeg synes du har all rett til å være fornærmet! Særlig om det var hans navneforslag! Makan! Om det var ditt forslag, synes jeg også han burde sagt noe - slik at du kunne bestemme om dere allikevel skulle bruke navnet. Jeg ville helt klart reagert mer om det er et uvanlig navn eller om det var hans forslag. Dette synes jeg du har all rett til å ta opp med ham. Kan legge til at min datter har samme mellomnavn som en av mannens barndomsforelskelser. Men - det var jo et helt uskyldig holde-hender-forhold da han var elleve. Det har ingen betydning for oss. Navnet er pent og vanlig, det er ikke sånn at denne barndomsforelskelsen er den eneste med dette navnet. Det var imidlertid hans forslag, og jeg småerter ham iblant med at han fortsatt synes dette navnet er så nydelig ;-) Jeg synes imidlertid det forholder seg annerledes når det er snakk om et såpass nytt samboerforhold - da er det ikke søtt lenger. Men, HI, viktig at du spør ham og ikke oss om dette (du er ikke urimelig om du vil ha svar på dette!)
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #14 Skrevet 16. oktober 2012 Også jeg som følte jeg måtte informere mannen om at navnet vi hadde valgt (hans forslag) var det samme som en kjæreste jeg hadde da jeg var 9... Jeg sa han sto fritt til å endre mening pga det, men han syntes ikke det spilte noen rolle.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #15 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg hadde vurdert å bytte navn. Om noen hadde reagert hadde jeg fortalt det som det var.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #16 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg hadde ikke nødvendigvis tenkt over det hvis mannen hadde foreslått et navn som en av mine ekser har hatt. Det er mange flotte navn, og ingen av dem har uansett betydd så veldig mye for meg. (Jeg og mannen ble sammen i tenårene, så vi er hverandres eneste "ekte" kjærester.) Ola, Einar, Morten, øystein, Vegard, Guttorm. Flotte navn! Men nå var disse gansske uskyldige, da Du får snakke med mannen din, da, og høre hvordan forholdet til denne dama var. Kanskje var det ikke noe alvorlig? Lykke til
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 16. oktober 2012 #17 Skrevet 16. oktober 2012 Men hvem fant på/valgte navnet da? Om det er du som kom med forslaget om det navnet så hadde jeg ikke brydd meg. Om han kom med navnet og ville absolutt ha hatt det,da hadde jeg reagert kraftig (for å si det mildt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå