Gå til innhold

Hva er karripasta (thailandsk restaurant)?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal spise på en thailandsk restaurant, og ser at alle rettene på menyen er med karripasta (f.eks kylling i rød eller grønn karripasta).

Er dette sterkt?

 

Hilsen pingla ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er stort sett sterkt ja. Chili blandet med div krydder. Men kommer. an på hvor mye som brukes.

Skrevet

karripasta = currypaste. Det er sterkt men det avhenger av hvor mye som er i retten. Synes selv det er helt fantstisk godt :-) Ikke alle retter inneholder like mye paste i min erfaring. Men det er lov å høre med betjeningen.

Skrevet

Jeg synes ikke det er sterkt, kan fint ta ei skje med currypaste og putte rett i munnen :)

Gjest Gullguttene
Skrevet

Tror ikke det er vanlig med store mengder currypaste i maten. Jeg bruker ikke det, men det trenger ikke bety at det er riktig. Hvis det også er kokosmelk i blir rettene gjerne litt mildere.

Gjest Gullguttene
Skrevet

Etter min erfaring pleier ikke thaimat være likte sterkt som f.eks indisk. Men det kan jo avhenge av retten også.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Da hører jeg litt med betjeningen når jeg skal bestille, sånn at jeg klarer å spise maten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...