Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #1 Skrevet 15. oktober 2012 Skal spise på en thailandsk restaurant, og ser at alle rettene på menyen er med karripasta (f.eks kylling i rød eller grønn karripasta). Er dette sterkt? Hilsen pingla
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #2 Skrevet 15. oktober 2012 Det er stort sett sterkt ja. Chili blandet med div krydder. Men kommer. an på hvor mye som brukes.
Audix78 Skrevet 15. oktober 2012 #3 Skrevet 15. oktober 2012 karripasta = currypaste. Det er sterkt men det avhenger av hvor mye som er i retten. Synes selv det er helt fantstisk godt :-) Ikke alle retter inneholder like mye paste i min erfaring. Men det er lov å høre med betjeningen.
valkyrien Skrevet 15. oktober 2012 #4 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg synes ikke det er sterkt, kan fint ta ei skje med currypaste og putte rett i munnen
Gjest Gullguttene Skrevet 15. oktober 2012 #5 Skrevet 15. oktober 2012 Tror ikke det er vanlig med store mengder currypaste i maten. Jeg bruker ikke det, men det trenger ikke bety at det er riktig. Hvis det også er kokosmelk i blir rettene gjerne litt mildere.
Gjest Gullguttene Skrevet 15. oktober 2012 #6 Skrevet 15. oktober 2012 Etter min erfaring pleier ikke thaimat være likte sterkt som f.eks indisk. Men det kan jo avhenge av retten også.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #7 Skrevet 15. oktober 2012 Tusen takk for svar alle sammen! Da hører jeg litt med betjeningen når jeg skal bestille, sånn at jeg klarer å spise maten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå