moota m storebror&lillebror Skrevet 15. oktober 2012 #1 Skrevet 15. oktober 2012 Flere i klassen til storesøster har iphone og ipod osv. Er de helt normalt?? Jeg for min del synes det er tull at en 2. klassing går rundt med så dyre telefoner og leker.
SuperGlad Skrevet 15. oktober 2012 #2 Skrevet 15. oktober 2012 Jenta mi har en iphone, å går i 1 klassen. Hun fikk den derimot kun fordi det var den eneste tlf onkelen hadde liggende hjemme Hun fikk tlf til bruk hjemme så hun å lillebroren kan ringe sin far som bor 50 mil unna + å spille spill
Gjest I See You, Shakin That Ass.... Skrevet 15. oktober 2012 #3 Skrevet 15. oktober 2012 Tuller dere?? Sjokkert!
Serepta Skrevet 15. oktober 2012 #4 Skrevet 15. oktober 2012 Min 3 klassing har den enkleste nokia som finnes. Bruker den som fasttlf hjemme.
Mandalas Skrevet 15. oktober 2012 #5 Skrevet 15. oktober 2012 Sønnen min hadde Ipod i 2.klasse. Bruker den på lange bilturer og for å høre på musikk kveldstid. Vet noen i klassen hans hadde Iphone i 2.klasse. sønnen min visste ikke hva det var engang, men ei jente i garderoben kunne stolt fortelle at hun hadde Iphooooooneeeee.
Mockanin Skrevet 15. oktober 2012 #6 Skrevet 15. oktober 2012 For å sindetmsånn....dersom jeg hadde kunnet kjøpe meg Iphone5 nå så hadde lillegutt som er 2.klassing fått overta min Iphone4.
Mrs. Bouquet Skrevet 15. oktober 2012 #7 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg har ikke skolebarn så har ikke så god greie på det. Men blir vel mer sjokkert over at noen lar seg så lett sjokkere.
Gjest I See You, Shakin That Ass.... Skrevet 15. oktober 2012 #8 Skrevet 15. oktober 2012 Kan noen fortelle meg hva så små barn skal med tlf til flere tusen kr? Skjønner at de har mobil, men iphone?!
khm Skrevet 15. oktober 2012 #9 Skrevet 15. oktober 2012 Jentungen min som går i 3 skal få min 3 års gamle iphone...for 1000 kr. Det er for at hun skal lære seg å spare. Hun har vært flink å hjelpe til pluss at hun sto ute og solgte boller, saft og kaffe. Bestefaren misforsto prinsippet og ga hun det hun manglet:p settes inn på sparekontoen hennes uansett. Men synes ikke noe om at de "bare" får en helt ny en i den alderen.
Gjest Tullmusa83 Skrevet 15. oktober 2012 #10 Skrevet 15. oktober 2012 Nå er jo Iphone flere generasjoner med mobil. Så er vel en god sjanse for at det er foreldrenes utbyttede telefoner. Uansett er det vel ikke nøye.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #11 Skrevet 15. oktober 2012 2.klassingen har ikke iPhone, men en annen smarttelefon, en HTC Sense. Min avlagte. Når jeg kjøper ny telefon, får h*n min avlagte HTC Sensation. Hva er så galt med det?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 15. oktober 2012 #12 Skrevet 15. oktober 2012 Nei, ikke i 2. klasse, men nå i 3. klasse kjøpte han seg en smarttelefon for bursdagspengene han fikk. Hans valg. Han hører mye på musikk og ser musikkvideoer med den, så bruker den litt som en i-pod sånn sett.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #13 Skrevet 15. oktober 2012 Ja, min 2 klassing har det. Jeg har kjøpt meg iphone selv, sønnen min skulle få sin første mobil. Da gir jeg han heller min gamle enn å kjøpe noe annet.
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter #14 Skrevet 15. oktober 2012 Hmm okey så da er det delte meninger om dette. Jeg har ikke iphone selv, og det er ikke fordi jeg ikke har råd, men fordi jeg ikke har behov for det. Har ikke behov for smarttelefon i det hele. Blir faktisk halvmobbet for det av samboeren til søstera mi.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #15 Skrevet 15. oktober 2012 Å ha iphone er ikke så spesielt lenger, HI. Hverken for små eller store!
Gjest I See You, Shakin That Ass.... Skrevet 15. oktober 2012 #16 Skrevet 15. oktober 2012 Om skjermen knuser, fikser dere ny skjerm til 1000 kr også da eller?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 15. oktober 2012 #17 Skrevet 15. oktober 2012 Hmm okey så da er det delte meninger om dette. Jeg har ikke iphone selv, og det er ikke fordi jeg ikke har råd, men fordi jeg ikke har behov for det. Har ikke behov for smarttelefon i det hele. Blir faktisk halvmobbet for det av samboeren til søstera mi. Man har aldri behov for smartelefoner, men når man først har fått seg sin første, så fatter man ikke hvorfor man ikke skaffet seg en for lenge siden
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter #18 Skrevet 15. oktober 2012 Hmm okey så da er det delte meninger om dette. Jeg har ikke iphone selv, og det er ikke fordi jeg ikke har råd, men fordi jeg ikke har behov for det. Har ikke behov for smarttelefon i det hele. Blir faktisk halvmobbet for det av samboeren til søstera mi. Man har aldri behov for smartelefoner, men når man først har fått seg sin første, så fatter man ikke hvorfor man ikke skaffet seg en for lenge siden Haha ja det har jeg forstått
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 15. oktober 2012 #19 Skrevet 15. oktober 2012 (endret) gutten min fikk iphone i 2.klasse, fordi vi mente han hadde behov for telefon, og synes det var tåpelig å kjøpe en ny til han, når min gamle ville være god nok. Wifi funker ikke, og den er litt treg, men til hans bruk er den perfekt. Datteren min fikk ipod i bursdagspresang nå i sommer, hun begynte nettopp i 1. klasse. Det beste med iprodukter er at de er meget brukevennlige, og ungene kan ikke slette, ødelegge software av vanvare. Det trenger heller ikke være dyrere enn andre produkter. Om skjermen knuser, fikser dere ny skjerm til 1000 kr også da eller? Selvsagt ikke, den er ikke verdt 1000 kr. Han er forsiktig, og går den i stykker har vi faktisk et par andre smarttelefoner han kan få "kjøpe". Endret 15. oktober 2012 av den perfekte mor
Gjest Filifjonka Skrevet 15. oktober 2012 #20 Skrevet 15. oktober 2012 Mine barn har fått mobil i tredje klasse. Vi har valgt å gi dem telefoner som det ikke er noen krise om de mister i en sølepytt eller glemmer igjen på fotballtrening. Kontantkort er en selvfølge, for å unngå dyre overraskelser. Jeg har ingen statistikk over i-phone eller andre telefoner, smart eller ikke. Selv hadde jeg en smarttelefon, men likte den ikke og valgte å gå tilbake til en gammeldags telefon uten særlig mye app'er. Jeg er uansett ingen fan av Apples produkter, så noen i-phone kommer jeg aldri til å kjøpe hverken til meg eller barna. Hva de selv velger å gjøre den dagen de blir gamle nok og har penger nok, får være deres sak.
Magetaska Skrevet 15. oktober 2012 #21 Skrevet 15. oktober 2012 Mine har. Men det er mine gamle avlagte, så føler ikke de er superbortskjemte... 7 åringen har min gamle iPhone 4, som han fikk når min 4s kom i hus. Han har også en iPad 2, men den fikk han til jul. 2 åringen har min gamle iPad 1, som tåler en trøkk. Han elsker den! Men han har begynt å fatte interesse gir iphonen min, så tenkte han skulle få iPod til jul. Det kommer han til å tro er en telefon og blir nok storfornøyd. Jeg elsker Apple produkter!
ariel78 Skrevet 15. oktober 2012 #22 Skrevet 15. oktober 2012 Vet om mange som har det. 3 klassingen her har overtatt min Samsung Galaxy da jeg fikk ny gjennom jobben. Tror nok de fleste som har iPhone på den alderen har arvet den.
*desemberbaby* Skrevet 15. oktober 2012 #23 Skrevet 15. oktober 2012 Min datter fikk sin egen iPod da hun var 7 mnd gammel, hehe.. Men hun har bare spotify på den da.. Og den ligger inni en sånn Fisher price rangle.. Så hun får bare høre på musikk på den når vi kjører bil ;-)
Gjøkeredet③ Skrevet 15. oktober 2012 #24 Skrevet 15. oktober 2012 Mine har. Men det er mine gamle avlagte, så føler ikke de er superbortskjemte... 7 åringen har min gamle iPhone 4, som han fikk når min 4s kom i hus. Han har også en iPad 2, men den fikk han til jul. 2 åringen har min gamle iPad 1, som tåler en trøkk. Han elsker den! Men han har begynt å fatte interesse gir iphonen min, så tenkte han skulle få iPod til jul. Det kommer han til å tro er en telefon og blir nok storfornøyd. Jeg elsker Apple produkter! Godt det ikke bare er hos oss de begynner tidlig med Apple produkter Her har barna på 2 og 4 fått min gamle iPad1 og Ipod touch. De ser på film og spiller og styrer på når vi er ute å reiser. Blir ikke så alt for mye brukt i hverdagen, men er likevel kjempe stas! Ser for meg at de kommer til å arve iphonene til mor og far når vi oppgrader, når de blir gamle nok til telefoner
Gjest pizzadilla Skrevet 15. oktober 2012 #25 Skrevet 15. oktober 2012 vi er jo ikke i en tid hvor det meste er teknostyrt, så det burde være greit å lære dem opp i dingser tidlig. Synes egentlig folk som får hetta av at unger får ipod osv er litt vel "gamle" jeg da. Man kan kontrollere mye av det ungene får tilgang på:-) Dataspill i drapssjangeren kommer jeg til å nekte mine unger. Det er ikke noe de burde lære seg:-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå