Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #1 Skrevet 15. oktober 2012 er så heldig å få komme på intervju på fredag, men jeg er nesten 3 mnd gravid..... stillingen var 60% men økt til 100% i en periode siden ei var ute i svangerskapspermisjon. hva gjør jeg?? sier at jeg er gravid??? tipper jobben ikke blir min da... :-S
nerdybirdy Skrevet 15. oktober 2012 #2 Skrevet 15. oktober 2012 Du er ikke pliktig å gi beskjed, og de har ikke lov å spørre! Masser av lykke til på fredag :-) ps: hold oss oppdatert om hvordan det gikk!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #3 Skrevet 15. oktober 2012 så bra, føler egentlig bare jeg lurer dem,men trenger virkelig fast jobb nå. jobber bare som vikar. om jeg skal få den,når skal jeg si at jeg er gravid?? dette er jo en jobb jeg kan jobbe i til helt på slutten.
nerdybirdy Skrevet 15. oktober 2012 #4 Skrevet 15. oktober 2012 mitt råd er: tenk på deg selv!!!!! Gi beskjed om en mnd eller to :-)
Gjest Filifjonka Skrevet 15. oktober 2012 #5 Skrevet 15. oktober 2012 Store sjansen for at du ikke får jobben dersom du opplyser at du er gravid, nei. Jeg er litt delt i synet mitt her, kjenner jeg. På den ene siden mener jeg at gravide absolutt ikke skal diskrimineres fra jobber og yrkeslivet. På den andre siden kan jeg godt forstå arbeidsgivere som velger bort gravide ansatte. Svært mange gravide blir sykmeldte i løpet av svangerskapet, og så blir de borte lenge etterpå. Opp i mot et år. Nå skal du liksom dekke opp for ei som har svangerskapspermisjon. Og om maks et halvt år blir du borte fra jobb selv fordi du må ha svangerskapspermisjon. Mulig at du blir sykmeldt lenge før den tid. Jeg hadde nok valgt å være ærlig om graviditeten. Jeg ville ha slitt skikkelig med å fortie dette, og så komme en liten stund etter og søkt om permisjon. Eventuelt levert sykemelding.
Audix78 Skrevet 15. oktober 2012 #6 Skrevet 15. oktober 2012 Du har ikke plikt til å fortelle noe som helst før ca 3 mnd før fødsel tror jeg. Tror lovteksten er noe sånnt som "12 uker før permisjon ved fravær utover 1 år." Hvis du vil skjule det og klarer å skjule det og ikke trenger noe tilrettelegging så trenger du ikke si et pip :-D
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 15. oktober 2012 #8 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg hadde en vikarstilling som gikk fra august 2011 til august 2012. Da jeg var 8 uker på vei dukket det opp en mulighet for å være til høsten 2013 - og den fikk jeg intervju på. Jeg visste sannelig ikke helt hva jeg skulle gjøre, siden jeg skulle ha barn i november.. Men vet du hva? Jeg grep sjangsen... Graviditeten var ikke fortalt om til annet enn en kollega av meg så de visste ingenting før jeg fortalte om det i uke 13/14 som var ganske kort tid etter kontraksigneringen. Var dødsnervøs den dagen det skulle fortelles men fikk sannelig ingen sure kommentarer som jeg vet om ihvertfall De sier at de håper at hvis hun jeg er vikar for ikke kommer tilbake, at jeg vil komme der etter endt permisjon. Og dette er snakk om en bedrift som sannelig ikke er kjent for å verdsette sine ansatte...
Audix78 Skrevet 15. oktober 2012 #9 Skrevet 15. oktober 2012 Forressten, jeg takket ja til min stilling mens jeg visste at jeg var gravid men de ikke visste det, og dagen etter jeg hadde takket ja ble jeg sykemeldt pga blødning i svangerskapet. var sykemeldt 4 uker jobbet i 1 uke i ny stilling så ble jeg sykemeldt i 4uker igjen pga fatigue. Og er nå tilbake i jobb :-) Men jeg har ikke fått noen sure miner fra jobben på det altså, og jeg hadde ingen dårlig samvittighet for at jeg tenkte på meg selv og ungen ifht utbetalte foreldrepenger :-) tenk på deg selv og din egen økonomi.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #10 Skrevet 15. oktober 2012 Trenger sårt de pengene ja. om jeg er så heldig å få den jobben,så kan jeg jo bare si jeg valgte å ikke fortelle om graviditeten fordi da ville jeg ikke fått jobben...enkelt og greit det da jeg skal liksom være så ærlig og bla bla bla.... hi
Audix78 Skrevet 15. oktober 2012 #11 Skrevet 15. oktober 2012 Trenger sårt de pengene ja. om jeg er så heldig å få den jobben,så kan jeg jo bare si jeg valgte å ikke fortelle om graviditeten fordi da ville jeg ikke fått jobben...enkelt og greit det da jeg skal liksom være så ærlig og bla bla bla.... hi Du kan si det og du kan også velge å ikke kommentere det i det hele tatt. Hvis du får jobben så forteller du bare at du er gravid når det passer deg og du trenger ikke gi noen forklaring på hvorfor du ikke har sagt det før.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #12 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg var vikar i jobben min og søkte fast 100% stilling. Fikk spørsmål på slutten av intervjuet om det var behov for tilrettelegging av noe slag, og jeg svarte at det kanskje måtte til om en stund, da jeg var gravid i 4 mnd. Fikk jobben. Verneombudet var med på intervjuet, og tror de var livredde for å diskriminere meg pga graviditeten, pluss t jeg var en veldig sterk kandidat da;)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #13 Skrevet 15. oktober 2012 ja, hadde det bare vært i kommunen, da hadde jeg ikke brydd meg ( er vikar i kommunen nå) men dette er en liten butikk. nei, jobben skal bli min, for dette fortjener jeg. hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå