Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #1 Skrevet 15. oktober 2012 Det er nesten som jeg misunner alle de som klager over giddalause menn som knapt orker å plukke opp sokkene sine, for å leve med en perfeksjonist med støv på hjernen er jammen ikke en dans på roser! Han vasker rundt på rene gulv sånn 3-4 ganger i uka, går stadig med fingeren over hyller og bilder for å sjekke om det er støv og forventer at tenåringene skal ha strøkne rom til alle tider. Jeg mener at tenåringene selv skal ha ansvar for rommene sine, og hvis de ikke gidder å vaske og rydde så får de leve i svinestien da....(selvsagt til et visst punkt, men poenget er at JEG ikke vasker for friske ungdommer). Men man skal ikke kjenne så godt til tenåringer før man skjønner at de glatt tar litt kjeft og masing, når de vet at om de bare vente lenge nok (3-4 dager) så tar pappa hele vasken. Man får ikke selvstendige barn av sånn oppførsel! I dag har han hatt fri fra jobb og vasket og ryddet hele dagen - i et hus som etter min standard var rent nok. Og hadde han bare vasket og holdt kjeft hadde jeg selvsagt ikke klaget - men når han hele tiden må fortelle om hvor travelt han har det, hvor mye husarbeid han må gjøre og hvor udugelige og skittensomme resten av familien er, da blir jeg muggen! Jeg liker å ha det rent og ryddig selv, men når jeg vet at han vasket alle gulvene i forgårs og vi knapt har vært hjemme i helga, da gidder jeg ikke å finne frem vaskebøtta for å vaske over rene gulv! Men det gjør altså han, og klager jamt og trutt. Mulig det høres ut som et luksusproblem, men jeg vil tro at dette er minst like slitsomt som å bo med en rotekopp?
Audix78 Skrevet 15. oktober 2012 #2 Skrevet 15. oktober 2012 Kanskje du kan låne han bort... jeg trenger sårt litt vaske og rydde hjelp :-) tar han gjerne et par timer (bare til det er ryddig hos meg altså, skjønner godt at det kan bli litt mye ) :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå