Gå til innhold

Trenger tips.. 3,5 åring som snakker respektløst til andre :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta min er snart fire år gammel, om noen mnd. Hun kan snakke stygt til andre, f.eks gudmødrene sine om de er på besøk, typ: "Nå skal jeg ta lekebilen og kjøre hardt på deg" eller "Jeg skal ta et tau å binde deg fast med så du ikke kommer deg løs".. I helgen hadde hun plutselig sagt til samboer til bf at "Jeg hater deg" og når faren hadde spurt henne hvem som hadde lært henne å si det, sa hun at det var meg som hadde lært henne det ( har ALDRI snakket stygt om dama hans til vår felles datter). Det ble månelyst i helga...Hun er der annenhver helg. Lurer på om hun plukker opp sånne ting i bhg. Prøver hele tiden å lære henne å si unnskyld når hun snakker stygt og respektløst til andre og forklare at det ikke er greit å si sånne ting, hva mer kan jeg gjøre?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får hun mye oppmerksomhet når hun gjør det? For her er det nok å se stygt på han når han vet han har sagt noe han ikke skal, og så la det ligge. Eller ta til siden og forklar sånn sier vi ikke, nå skal du si unnskyld, og spør om hun skjønner hvorfor. Mye oppmerksomhet kan forsterke oppførselen.

Skrevet

Får hun mye oppmerksomhet når hun gjør det? For her er det nok å se stygt på han når han vet han har sagt noe han ikke skal, og så la det ligge. Eller ta til siden og forklar sånn sier vi ikke, nå skal du si unnskyld, og spør om hun skjønner hvorfor. Mye oppmerksomhet kan forsterke oppførselen.

Nei, gir henne ikke oppmerksomhet, men et strengt blikk etterfulgt av : "Sånn sier vi ikke" og forklarer hvorfor man må si unnskyld.. Hun sa frekke ting senest istad, og da jeg spurte henne om hun kunne si unnskyld og vi kunne glemme det etterpå, sa hun at hun skulle si unnskyld i morgen :P Huff.. I <3 trassalderen gitt..

Skrevet

Huff ja, ikke alltid så søte disse små.... Prøvd å frata henne en favoritt leke, ikke tv eller slikt?

Skrevet

Huff ja, ikke alltid så søte disse små.... Prøvd å frata henne en favoritt leke, ikke tv eller slikt?

Idag skulle vi på sats ( Hun i mini-sats) noe hun elsker.. Det ble ikke noe av siden hun nektet å si unnskyld. Hun hylgråter når det blir konsekvenser, men nekter plent å si unnskyld..

Skrevet

Å de er noen grusomme vesener iblant:)

Det er gjerne en fase hvor de tester ut reaksjoner på forskjellige ting.

Min eldste ha aldri vært stygg i munn ,men prøver å sjokkere meg med historier som egentlig ikke er så ille:)legger på og lar være å si ting.

Minstemor er en annen type så får se åssen hun blir etterhvert . 2 år nå:)

Skrevet

Idag skulle vi på sats ( Hun i mini-sats) noe hun elsker.. Det ble ikke noe av siden hun nektet å si unnskyld. Hun hylgråter når det blir konsekvenser, men nekter plent å si unnskyld..

Bare fortsett å være flink å stå imot og vær konsekvent, blir bedre etter hvert :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...