Gå til innhold

Gravid og syden?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var 2 uker i syden da jeg var 15-17 uker gravid. Kvalmen hadde gitt seg, samtidig var magen liten enda, og man kunne dermed sole ryggen også.. Men jeg satt mye under parasollen, da vi bør være forsiktig med å bli overopphetet, i tillegg til at man kan lettere få pigmentflekker når man er gravid.

Skrevet

Jeg har vært I syden under begge svangerskap. Uke 32 og nå sist uke 20. Gikk veldig fint. Støttestrømper på flyet, faktor 30, mye vann og en del skygge :-) god tur!

Skrevet

Jeg var i uke 19, en uke. Det var ikke veeeldig varmt da vi dro til Hellas i midten av september, men jeg syntes det fort ble for varmt i sola, så jeg satt masse i skyggen. Men det var utrolig deilig likevel å ha det varmt og godt ikke minst slappe av :) Anbefales! Bare vær ekstra nøye på å spise godt stekt kjøtt og ikke salat/frukt (kun ting man kan skrelle). Samme regler som her, men litt "strengere" :)

Skrevet

Var på Gran Canaria i uke 32 denne gangen, og Karibien i uke 29 sist... Pluss at jeg var i syden tidlig i begge svangerskap og, sånn uke 10 ca.... Ingen problem, koste meg med sol og varme både tidlig og sent. Støttestrømper og litt bevegelse på flyet, og drikke masse vann der nede, så er det bare å nyte!

Skrevet

Jeg tåler lite varme når jeg er gravid. I begge svangerskapene mine blir jeg/ har jeg blitt dårlig av høyere temp en 20 grader. Må bare sitte i ro i skyggen, og drikke myyye vann. Så greit å vite om du tåler varme. Gjør du det, så er det bare å kjøre på :) jeg personlig hadde aldri reist til syden når jeg var / er gravid :) jeg tåler godt varme ellers :)

Skrevet

Gran Canaria i to uker fra uke 17-19. Utrolig deilig, og for meg en "investering" i helsen resten av svangerskapet. Hadde vært kvalm, trøtt, frossen og plaget med bekkenløsning tidligere, men etter noen dager avslapning i varmen så slapp alt dette taket! Er helt sikker på at jeg ikke ville klart å jobbe fulltid helt til permisjonen startet uten denne ferien.

Støttestrømper på flyet er viktig, drikk mye, men bare rent flaskevann og vær nøye med å spise bare kokt, stekt eller skrellet mat. Hoteller med "All Inclusive" og buffeter er fint, for da kan du plukke bare den maten du ønsker. På restauranter får du ofte med salater og rå grønnsaker med på samme tallerken, hvis du ikke er veldig tydelig når du bestiller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...