Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #1 Skrevet 15. oktober 2012 Vi venter nr. 3 og etterhvert må nok de to eldste (2 og 5 nå) dele rom en periode fram til vi enten bygger på eller finner oss noe større. Det største rommet er egentlig lite, ca 10 kvm og kvadratisk. Tenker at køyeseng må være det mest praktiske og plasseffektive, men deretter er vi ganske blank. Det er et innebygget klesskap i rommet, men det er ikke stort nok til å romme begges klær. Noen med kreative løsninger for oppbevaring av klær og leker samt møblering?! Gjerne bilder:) Det er to jenter forresten:)
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 15. oktober 2012 #2 Skrevet 15. oktober 2012 Er det nok veggplass til to senger, så kan du bygge senger oppå kjøkkenmoduler fra Ikea, og få mye skapplass under hver seng:-)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #3 Skrevet 15. oktober 2012 Er det nok veggplass til to senger, så kan du bygge senger oppå kjøkkenmoduler fra Ikea, og få mye skapplass under hver seng:-) Det er smart og er forsåvidt nok veggplass men da blir det lite gulvplass igjen...
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #4 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg ville nok heller hatt baby på foreldresoverommet i et drøyt år istedetfor å la de eldste dele rom.. Men, nå var det jo ikke det du spurte om egentlig;-)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #5 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg ville nok heller hatt baby på foreldresoverommet i et drøyt år istedetfor å la de eldste dele rom.. Men, nå var det jo ikke det du spurte om egentlig;-) Jeg må jo det i tillegg:) Men når baby må ut av vårt rom må de eldste dele! Vi kommer nok til å endre bosituasjon i løpet av en 5 års periode (eller bygge til), men fram til da må vi bo der vi bor med 3 soverom og 3 barn. Så de må ikke dele nå umiddelbart, men tenker at yngste må inn til eldste i løpet av babyens første år...
3 er nok! Skrevet 15. oktober 2012 #6 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg ville heller latt de to minste dele rom. En 6 åring har mer nytte av eget rom enn en 1 åring. Vi har latt en snart treåring og en snart ettåring dele rom på 9 km2, og har en junior seng, sprinkelseng, garderobeskap, kommode, en sånn exedit(?) hylle fra IKEA og en bokhylle der. Mer enn nok plass:)
jentemamma Skrevet 15. oktober 2012 #7 Skrevet 15. oktober 2012 Har vært innom den tanken, men får de sovet noe da?! Tenker at det bare blir tull og tøys, men det går seg kanskje raskt til?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #8 Skrevet 15. oktober 2012 En mulighet er jo også å la alle tre sove på et rom og ha det andre til lekerom. Mange barn foretrekker den løsningen frem til de er 8-9 år hvis de får velge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå