Gå til innhold

Oppdateringer fra en tidlig Menopause.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Menopause hørtes litt mer sofistikert ut, fikk meg til å ikke føle meg som et gammalt skrukkeskinn på 90.

Symptomer på Menopause.

Hetetokter - oh yes de kommer så klær og svette spruter. Blir sett litt rart på når jeg sprader rundt i t-skjorte og småsko midtvinters.

Humørsvingninger - bare spør min stakkars elskede. Han havner i kryssilden ganske så ofte.

Irritabilitet - les stakkars ektefelle.

Lavt energinivå - kan faktisk måles i minus.

Depresjon - noe flaks må man ha, er heldigvis ikke rammet av depresjon.

Tørrhet i skjeden - Sahara!!! Men med en flott man og glidemiddel kommer man langt :P

Redusert sexlyst - nei faktisk ikke.

Inkontinens - nei, men kraftig nysing frarådes når man er tissatrengt.

Hjertebank, hjerteflimmer - nei.

Benskjørhet - nei, testet med et realt fall ned en skrent i helgen.

Alzheimers sykdom - den føler jeg kommer snikende men håper at det bare er et tykt lag med teflon.

Det sies at som driver hard fysisk aktivitet mer enn 3 timer i uka har mer plager enn de som IKKE trener. Hører heldigvis til siste gruppe, og takk for det.

Startet Menopausen tidlig takket være gener fra den kvinnelige slekten. Om de (genene) er gode eller onde kommer nok an på øyet som ser.

Bare å fyre løs med spørsmål, svarer så godt jeg kan.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spør da:

Uregelmessig mens, eller trofast syklus?

Jeg kan jaggu krysse av mye på den lista jeg også, men velger enn så lenge å skylde på heksa i meg... enn så lenge.

Har SKIKKELIG dårlige gener så det ville ikke overrasket meg om noe er på gang her altså...

Gjest amandine
Skrevet

Uff, jeg også kan krysse av alt uten syklusen.. Mamma er akkurat ferdig, hun er nå midt i 60-årene. Vet selv om hun har holdt på med overgang i en evighet at hun ble gravid for ca 10 år siden, altså i 50-årene.... Selvsagt uten å tro at det var noen sjans for slikt lenger. Naturen tok seg av den biten, så jeg har ikke søsken 30 år yngre enn jeg, men jeg har nå fått støkken..,

Skrevet

Kan krysse av en del jeg også, men en del av dette kan jo forekomme også uten menopause.

Er forresten enig - menopause høres litt nobelt og spennende ut. Overgangsalderen høres kjipt og kjerringaktig ut. I disse tider hvor så mange betegnelser er diskriminerende, synes jeg overgangsalder bør ut av det norske språk! Gir jo bare negative assosiasjoner.

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Jeg ble faktisk sjekket for om jeg var i tidlig menopause i mine tidlige 20 år... Hadde alt utenom inkontinens, alzheimers og benskjørhet...

Viste seg at jeg bare har hormoner som liker seg på bærtur, og etter jeg gikk gravid har de røyket noen sopp også mens de er på tur tror jeg... Et par år etter fødsel og jeg sitter fremdeles med humørsvingninger, hetetokter and you name it...

:P

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg synes menopause høres ut som max drit og overgangsalder som max kjerring. Kan det ikke omdøpes til noe bedre, type "fripulingsalder" eller "brukpengapåannetennob-alder"?

Skrevet

Hva med "Nå-er-det-endelig-din-tur?" Eller "kvinnens frihetsperiode"? Dette forutsetter kanskje at man får barn litt tidligere enn jeg har gjort i hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...