Gå til innhold

Gir dere 2. Klasse vaksinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært så mye frem og tilbake om vaksiner i media de siste åra. HPV sikker eller ikke, MMR og autisme og svineinfluensavaksiner. Så mye å sette seg inn i. Jeg har prøvd å googlet litt, men ser at jeg finner lett stoff både for og mot, alt etter hva man søker på.

Nå har jeg en i 2.klasse som etter programmet skal ha vaksine i løpet av skoleåret. Har ikke klart å bestemme oss om vi skal gi den eller ikke. Hva gjør dere andre? Er jo bare noen få år tilbake så var ikke denne i programmet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det gjør jeg. Men det er fordi vi ofte reiser utenlands og jeg vil nødig ha unge med f.eks stivkrampe.

Skrevet

Ja, vi følger vaksinasjonsprogrammet.

Skrevet

Nei, etter svineinfluensaskandalen har vi hoppet av vaksinasjonsprogrammet. 2.Klasse vaksinen var den første vaksinen vi hoppet over. Før det følgte vi vaksinasjonsprogrammet.

Skrevet

Er det enten eller med vaksineprogrammet? Jeg har alltid sett på vaksinasjonsprogrammet som et tilbud, men tviler sterkt på at vi kommer til å takke ja til alle vaksinene. Er det bare jeg som ikke ønske absolutt alle vakinene som blir tilbudt?

Skrevet

Ja vi følger vaksinasjonsprogrammet.

Skrevet

De alle fleste følger vaksinasjonsprogrammet uten å tenke noe særlig over hvilken vaksiner som er nødvendige eller ikke. Mange vet ikke en gang hvilke sykdommer barna blir vaksinert mot. Noen tror de ikke har noe valg. Feks. på helsestasjonen som vi går til prøver de å fremstille det som om det er obligatorisk å følge vaksinasjonsprogrammet slavisk. Har hørt historier der helsesøster har villet koble inn barnevernet bare fordi noen ikke ville vaksinere.

Skrevet

Her følger vi den ja. Har en annenklassing som skal få den sprøyta snart. Hun tok ikke svineinfluensa vasksinen, så da er ikke det dillemma der.

Her gikk vi på en smell i vinter, vi 3 største i huset har ikke vært flinke og fått påfyll med den ene vaksinen. Så vi fikk alle kikhoste. De tre minste ble ikke smittet. Men selv for hun som var 14år var det for lenge siden siste påfylling.

Så vi skal bli flinkere til å etterfylling av de sprøytene, for kikhoste unner jeg ingen.

Skrevet

Her følger vi den ja. Har en annenklassing som skal få den sprøyta snart. Hun tok ikke svineinfluensa vasksinen, så da er ikke det dillemma der.

Hvilket dilemma er det?

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Ja, vi følger vaksinasjonsprogrammet. Føler selv jeg har satt meg grundig inn i vaksinene som blir gitt..og med all reise etc så tar jeg det ikke som en selvfølge at sykdommene plutselig blusser opp igjen. Svineinfluensaen vaksinerte vi ikke for så det er sagt, man har litt oppi toppen selv om man følger vaksinasjonsprogrammet ;)

Skrevet

Ja, vi følger vaksinasjonsprogrammet. Føler selv jeg har satt meg grundig inn i vaksinene som blir gitt..og med all reise etc så tar jeg det ikke som en selvfølge at sykdommene plutselig blusser opp igjen. Svineinfluensaen vaksinerte vi ikke for så det er sagt, man har litt oppi toppen selv om man følger vaksinasjonsprogrammet ;)

Du glemmer at svineinfluensa tok livet av flere mennesker her hjemme i norge en alle de andre sykdommene til sammen, som vi vaksinerer mot, har gjort de siste 25 åra. Ja du var heldig, på samme måte som de fleste som ikke vaksinerer er, men med å si at de som vaksinerte ikke har noe i toppen gjenspeiler hva du selv er utrystet med i nevnte etasje.

Skrevet

Vi tok svineinfluensavaksinen og følger vaksinasjonsprogrammet. Angrer ikke på noen av delene. Her i huset har ingen vært syke siden vi tok svineinfluensavaksinen.

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Du glemmer at svineinfluensa tok livet av flere mennesker her hjemme i norge en alle de andre sykdommene til sammen, som vi vaksinerer mot, har gjort de siste 25 åra. Ja du var heldig, på samme måte som de fleste som ikke vaksinerer er, men med å si at de som vaksinerte ikke har noe i toppen gjenspeiler hva du selv er utrystet med i nevnte etasje.

Beklager om du tok deg nær av min skrivemåte, men ja..det er lov å tenke selv og ikke bare følge saueflokken. Det er sunt å være kritisk til en vaksine som ikke var testet godt nok ut, en vaksine som var satt sammen på 1-2-3. En vaksine som ble omtalt som en risikovaksine i media, en vaksine som ikke engang helsetoppen ville ta. Ja...

Skrevet

Jeg

Beklager om du tok deg nær av min skrivemåte, men ja..det er lov å tenke selv og ikke bare følge saueflokken. Det er sunt å være kritisk til en vaksine som ikke var testet godt nok ut, en vaksine som var satt sammen på 1-2-3. En vaksine som ble omtalt som en risikovaksine i media, en vaksine som ikke engang helsetoppen ville ta. Ja...

En ting er nå i ettertid å si at det var lurt, men som nevnt tidligere hva om ditt barn hadde vært et av de barna som døde av svineinfluensa. Det sitter faktisk 39 familier i norge som mistet sine kjære. Om det ikke hadde vært for vaksinen hadde de vært enda flere. Med den infoen som var tilgjengelig den gang vil jeg si du tok ditt valg på magefølelse og ikke fakta. Det blir på samme måte som de som velger å ikke følge vaksinasjonsprogrammet. Du imponerer ikke meg, du viser bare at du tar viktige avgjørelser om ditt barns helse ut fra magefølelse. Vi som vaksinerte hørte på ekspertene på samme måte som vi hører på ekspertene når det gjelder vaksinasjonsprogrammet.

Skrevet
De alle fleste følger vaksinasjonsprogrammet uten å tenke noe særlig over hvilken vaksiner som er nødvendige eller ikke. Mange vet ikke en gang hvilke sykdommer barna blir vaksinert mot. Noen tror de ikke har noe valg. Feks. på helsestasjonen som vi går til prøver de å fremstille det som om det er obligatorisk å følge vaksinasjonsprogrammet slavisk. Har hørt historier der helsesøster har villet koble inn barnevernet bare fordi noen ikke ville vaksinere.

Det inntrykket fikk jeg da jeg fikk mitt første barn og må innrømme at jeg frem til akkurat nå, ti år etter, har trodd at det var sånn.

De burde ikke ha lov å drive på slik :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...