Dagfrid Skrevet 15. oktober 2012 #1 Skrevet 15. oktober 2012 Har en gutt på 18 mnd som ikke heilt får til å ete med skjei. Viss maten kommer oppå skjeia ramler det som regel av før han får det til munnen.Vi bruker plastikkjeiene fra Ikea, det er ganske tjukt skaft på dei. Men når min mann sitter ved siden av han, gir han han middagen og lar han ikke prøve selv. Han sier det blir så mye søl. Men hvordan skal han lære å ete selv viss han ikke får prøve seg? (det ender som regel at jeg sitter ved siden av han, og må vaske golvet etterpå) Noen tips til skjeier som er bedre?
November-spire-79 Skrevet 15. oktober 2012 #2 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg ville satset på en vanlig skje og latt han få grise så mye han ville slik at han lærte det Han vil jo bli bedre etterhvert, og han må også lære å bruke vanlig skje, så han kan like gjerne starte med det
Tantrum Skrevet 15. oktober 2012 #3 Skrevet 15. oktober 2012 La han spise og grise; det blir bedre! Og orøv med "litt seig" mat slik at det ikke detter så fort av. Yoghurt med havregryn feks, mos (grovt) litt mat og la han eksprementere. Voksduk under stolen er gull verdt (så slipper du vaske gulv) Overhør mannen din, det er ikke han som vasker gulvene gjetter jeg De må bare lære det og heller som halvannetåring enn som tenåring sier nå jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå