Gå til innhold

Hverdagsmandag på gang

Anbefalte innlegg

Gjest amandine
Skrevet

Jaggu, ble brått revet ut av høstferiemodusen i dag, gitt!

Så får koste på meg en kaffekopp og et kranglegodmorgen før jobbingen starter. Dvs jeg har jo seff vært oppe siden 6, våken siden 4, så det er jo laaangt på dag. Og himmel så himmelsk å være hjemme igjen! Selv om klare høstdager, stille hav og magisk nordlys har gjort utrolig godt i sjelen. Fin uke til alle!

Videoannonse
Annonse
Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Å det hørtes deilig ut! Fikk akutt Senja lengsel!

Her er det rolig mandag etter en kort natt. Skolen utgikk og det blir hjemmelesing etter å ha nytt min cortado på cafe og ser ut på regnet. Her er de varmt og te lys på bordet:)

God mandag! Peis på med kaffe du også som har vært våken så lenge!

Gjest amandine
Skrevet

Kaffe er allerede svelget unna i store mengder. og når man står opp så tidlig rekker man å bake rundstykker før kl 7,og det er deilig når man har vært bortreist! Og stille hus til å jobbe i er rett og slett ganske deilig etter en uke hos svigers.. Har du Senja - tilknytning? Ikke at jeg har vært sååå langt nord nå, altså,men

Skrevet

Oh... Mandag indeed. Jeg svipper innom igjen en snartur etter å ha dinglet her en times tid i natt. Våknet nemlig kvart over tre, og dumme kroppen ville ikke sove igjen før nesten halv sju. Da var det litt kjipt å måtte opp klokka sju. Er det ikke typisk at det skjer den ene kvelden og natten man har barnefri?

Men men, har gjort unna en god arbeidsøkt så langt og tatt imot 20000 kyllinger og vist dem sitt nye hjem. Nå er det tid for frokost, en laaaang kaffepause og så jobb til langt ut på kvelden. Hurra :)

God mandag til dere vakre krangledamer :)

Skrevet

Jaggu, ble brått revet ut av høstferiemodusen i dag, gitt!

Så får koste på meg en kaffekopp og et kranglegodmorgen før jobbingen starter. Dvs jeg har jo seff vært oppe siden 6, våken siden 4, så det er jo laaangt på dag. Og himmel så himmelsk å være hjemme igjen! Selv om klare høstdager, stille hav og magisk nordlys har gjort utrolig godt i sjelen. Fin uke til alle!

Høres ut som om du har fått det beste nordnorge har å by på :) Deilig! Ikke noe som litt magisk natur for å legge sjelen pent til ro og senke skuldrene :) Du får prøve å holde på godfølelsen mens du sitter og jobber, dagdrøm litt innimellom sammen med en kopp kaffe.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Kan du dele et bilde av de 20,000 kyllingene i sitt nye hjem? Ment til Mentha. Ellers er jeg minst like trøtt og sliten på denne hverdagsmandagen som dere andre, og tenker ny uke, bare ork, og ingen muligheter. Jeg kunne ha trengt et nybakt rundstykke selv ... Del gjerne bilde, Amandine - vis meg det jeg ikke har eller får. Jajaja, god uke ønskes dere alle og alt det der.

Gjest amandine
Skrevet

Kan du dele et bilde av de 20,000 kyllingene i sitt nye hjem? Ment til Mentha. Ellers er jeg minst like trøtt og sliten på denne hverdagsmandagen som dere andre, og tenker ny uke, bare ork, og ingen muligheter. Jeg kunne ha trengt et nybakt rundstykke selv ... Del gjerne bilde, Amandine - vis meg det jeg ikke har eller får. Jajaja, god uke ønskes dere alle og alt det der.

Skulle gjerne delt bilde, av nybakt rundstykke med appelsinmarmelade og kaffe i fin kopp,men de rundstykkene som ikke ble spist til frokost ble med til barnehagen og frokosten der;-) For lillebror synes det er så fint å dele, og rundstykkene er jo best ferske. Og nå baker jeg brød;-)
Skrevet

Skulle gjerne delt bilde, av nybakt rundstykke med appelsinmarmelade og kaffe i fin kopp,men de rundstykkene som ikke ble spist til frokost ble med til barnehagen og frokosten der;-) For lillebror synes det er så fint å dele, og rundstykkene er jo best ferske. Og nå baker jeg brød;-)

Det var da fælt da til husmor du skulle være i dag! Men du er til god inspirasjon :) - for nå fikk jeg lyst til å lage grove vaffler :)

Jeg har vært handy i dag og borret på plass noen knagger, litt skjevt, men dog...

Gjest amandine
Skrevet

Mandager sånn følge folk til lege, vaske, snekre, rydde, bake-dag hos meg;-)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Flinke husmor. Du kan være mitt forbilde på det jeg kunne ha tenkt meg å bli, men som jeg aldri blir.

Gjest amandine
Skrevet

Flinke husmor. Du kan være mitt forbilde på det jeg kunne ha tenkt meg å bli, men som jeg aldri blir.

He he husmor, ja.. Mmm. Jaggu.
Gjest Siklerotte
Skrevet

He he husmor, ja.. Mmm. Jaggu.

Alle som baker mer enn en bursdagskake eller to i året, er husmor.

Skrevet

Mandager kan ta seg en jævla bolle.

Gjest amandine
Skrevet

Bolle? Har ikke bakt. Brød snart ute av ovn, hjelper det? Med godt smør og lagret ost på. (ooops det var den der store ræva) Og vin? Blir bedre alt,. da!

Skrevet

amadine du inspirerte meg!mSå jeg har laget grove vafler i dag, lille til og med! da er matpakken ut uken unnagjort :D

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg har bakt brød. Det ble godt som alltid, men hei - ikke så godt som vanlig, for det derre Fibra-melet kan du få ha for meg. Nå har jeg prøvd det i pizza og i brød og we are not amused, det skriker "sunt men ikke spes godt" uansett. Eneste som er kjipere er sånne "grove pannekaker" i pose fra Toro, som vi tok med på hytta der det ikke er mulig å lage pannekaker på annet vis, de smakte som Kari Jaquessons sportsbh, og det viste seg ved nærmere gransking at de inneholdt bygg og havre - da er jo hele poenget borte, sunn kan man være når man IKKE spiser pannekaker.

Skrevet

Herlig hverdag her også! PMS, en arbeidsdag som begynte kl 07.30 og som ennå ikke er over, minnet om en bryllupsdag i går som kun bød på sure miner, to hosteunger og en fjortis som synes mamma er teit.

Ingen brød, ingen rundstykker, ingen vafler og slett ingen kyllinger. 20 000 kyllinger er imponerende!

Gjest amandine
Skrevet

Jeg har bakt brød. Det ble godt som alltid, men hei - ikke så godt som vanlig, for det derre Fibra-melet kan du få ha for meg. Nå har jeg prøvd det i pizza og i brød og we are not amused, det skriker "sunt men ikke spes godt" uansett. Eneste som er kjipere er sånne "grove pannekaker" i pose fra Toro, som vi tok med på hytta der det ikke er mulig å lage pannekaker på annet vis, de smakte som Kari Jaquessons sportsbh, og det viste seg ved nærmere gransking at de inneholdt bygg og havre - da er jo hele poenget borte, sunn kan man være når man IKKE spiser pannekaker.

Ertatninger er ikke godt!(les:grove pannekaker fra pose) Fibra funker helt fint, det, men nok en gang, ikke som erstatning! For eksempel er fibra et must i polarbrød, og godt i grovbrød når man vil lure ungene og lage brød som er grovere enn det ser ut. Men fra allergidagene da vi lagde alt uten egg og melk er erfaringen at det ikke er godt med erstatninger, man må heller finne en oppskrift som er uten i utgangspunktet. En oppskrift som er god som den er. Altså, ikke nødvendigvis grove pannekaker, men lyse lette flortynne crêpes aaahh. Så får man ta grovbrødet til kvelds. Eller til frokost, som i dag. Med magerost, skinke, salat, paprika, og en liten dæsj hjemmelaget yoghurt fra i går(ble inspirert) med lønnesirup og nøtter i en pitte liten skål ved siden av. Stort glass iskaldt vann, en neve vitaminer og annet rusk, en god kopp kaffe og Bob's your uncle, som det heter. Fin frokost! Og god start på dagen selv om klokken knapt var bikket 6.30 da vi satte oss til bords. Takker høyere makter for at jeg ikke har morgengretten familie!
Gjest sug lut
Skrevet

Helt klart, Amandine - jeg gjorde en 1:1-erstatning av vanlig hvetemel med Fibra fordi det virka som en god ide, og det var bare urkjipt.

Fin frokost du hadde, ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...