Gå til innhold

Kaffemaskin i julegave til min kjære mann. Gode tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er veldig glad i kaffe, og ønsker seg en sånn som maler bønner, og lager god kaffe. Enkel i bruk og rengjøring.

Jeg liker ikke kaffe, men mine kriterier er melkesteamer, litt retro utseende (må passe sammen med resten av det småelektriske på kjøkkenbenken), og ikke forferdelig dyr.

Kan godt ha sånne pods i tillegg, men det er ikke noe must:-)

Jeg har googlet litt, men hadde satt veldig stor pris på gode tips:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ei maskin type nespresso.

Vår har ikke melkesteamer, men det finnes modeller som har dette. Greia med nespresso er vel at det skal være steike god kaffe enkelt og greit.

Sjekk på nespresso.no og se litt.

Vi kjøpte vår på kitchn til omtrentlig tusenlappen.

Skrevet

Jeg ville kjøpt en maskin hvor du bruker kaffebønner og ikke sånne kapsler - i hvert fall hvis han er veldig glad i kaffe..

De finnes i alle prisklasser, og er alt fra helautomatiske til 'gjør alt selv'

Ofte litt dyrere enn de som tar kapsler, men det jevner seg ut på sikt hvis man drikker mye kaffe, for kaffebønner gjerne er billigere enn slike kapsler (og du kan velge mellom alle kaffetyper som finnes.. Ikke avhengig av en type kapsler)

Skrevet

Nespresso har vel bare pods-maskiner om jeg ser riktig.

Jeg er som sagt på jakt etter en maskin som både kverner bønner og lager kaffe av dem:-)

Ellers tusen takk for svar, noen flere med gode tips?

HI

Skrevet

Tusen takk for tips, den har vel stort sett alt jeg er på jakt etter, bortsett fra utseendet. Men det kan jeg kanskje leve med for mannens skyld;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...