SBV Skrevet 14. oktober 2012 #1 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg lurer på å skaffe meg Kaffemaskin, men lurer på hvilken jeg skal velge... Drikker stort sett bare kaffe når jeg har besøk. Syns ikke alltid traktekaffen min blir så god heller... :-( Er det lurt å kjøpe sånn med eller uten melkegreie? Hvilket merke og hvorfor?
Nirgal Skrevet 14. oktober 2012 #2 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg drikker heller ikke kaffe utenom jeg har besøk, og syntes presskanna ble for tungvint så da kjøpte jeg meg dolce gusto. veldig fornøyd, kapselmaskin er en genial oppfinnelse Da kan du velge i alle typer kaffe, espresso, americano, latte, mocca, vanlig svart av flere typer, iste, kakao osv.. og det tar ca 1 min å lage seg en kopp
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 14. oktober 2012 #3 Skrevet 14. oktober 2012 Kjøpte senseo maskin for det var den eneste man kunne få friele kaffeputer til. Har også kakao, men aner ikke om det går an å få is te til den da..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #4 Skrevet 14. oktober 2012 E.s.e og melkesteamer var et must for meg. Jeg bruker ikke e.s.e, men tamper kaffen selv, men greit å ha. Vil ikke si hvilken jeg har, da jeg ikke vil bli gjenkjent, og har en spesiell maskin.
Catlady Skrevet 14. oktober 2012 #5 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg har en nespresso maskin, og synes den helt klart lager best kaffe. Mamma har sånn dolce gusto og den er ikke nærheten på smak synes jeg..
cindy85 Skrevet 14. oktober 2012 #6 Skrevet 14. oktober 2012 Delonghi maskin. Bruker bønner eller vanlig filterkaffe om jeg skulle være tom for bønner. Den har også melkesteamer. Bruker den mest til vanlig svart kaffe.. Kaffen smaker utrolig mye bedre enn på trakter.
Lilja77 Skrevet 15. oktober 2012 #7 Skrevet 15. oktober 2012 Delonghi kaffemaskin her også, og vi bruker kun hele bønner, det smaker best ;-) Den har melkesteamer, men den brukes sjeldent. Vi er blitt superbortskjemte på kaffe etter at vi kjøpte denne i fjor sommer, og traktekaffe hos andre smaker kaffevann i forhold, hehe ;-)
L-8 Skrevet 15. oktober 2012 #8 Skrevet 15. oktober 2012 For best kaffe: nespressomaskin, for flest muligheter: dolche gusto.
benelen Skrevet 15. oktober 2012 #9 Skrevet 15. oktober 2012 Vi har også Delonghi maskin og er KJEMPE fornøyd. Bruker heller ikke steemeren så ofte, men det innimellom så er den i bruk. Nå drikker vi 1-4 kopper kaffe om dagen så for oss var det uaktuelt med kapselmaskin. Hadde fort blitt dyrt. Det finnes så mye gode bønner der ute som vi kjøper og bruker i maskinen. Om du ikke kommer til å bruke den så ofte så ville jeg nok kanskje gått for nespressomaskinen.
SBV Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter #10 Skrevet 16. oktober 2012 Tusen takk for svar! :-) Alle er fornøyde med kaffemaskinene sine jo! Så bra! :-) Siden vi ikke drikker kaffe såååå ofte, er det da bedre med en "kapselmaskin" istedenfor "bønnenaskin"?
bobbelfru Skrevet 16. oktober 2012 #11 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg har kjøpt med Tassimo! Kjempe fornøyd. Mange muligheter.
Appelsinpiken Skrevet 16. oktober 2012 #12 Skrevet 16. oktober 2012 vi kjøpte nespresso med melkesteamer. den er MYE i bruk. veldig mange kaffesorter, så du er sikker på å finne din favoritt
skinnfilla Skrevet 16. oktober 2012 #13 Skrevet 16. oktober 2012 Delonghi maskin. Bruker bønner eller vanlig filterkaffe om jeg skulle være tom for bønner. Den har også melkesteamer. Bruker den mest til vanlig svart kaffe.. Kaffen smaker utrolig mye bedre enn på trakter. har en sånn jeg og . helt fantastisk:) mmm deilig kaffe *tusler på kjøkkenet for en kopp til*
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #14 Skrevet 16. oktober 2012 Vi har hatt kaffemaskin med kvern/melkeskummer/kokende vann i 5-6 år, og kunne ikke tenke oss å kjøpt en trakter! Elsker det skummet som legger seg på toppen av en nylaget kopp Men man blir jo vant til det man har. Hadde vi ikke drukket så mye kaffe som vi gjør, hadde vi nok kjøpt oss en kapselmaskin i dag. Den er mindre avansert og trenger derfor ikke så mye vedlikehold/renhold
Ei rosa og en blå:) Skrevet 16. oktober 2012 #15 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg har tassimo og syns kaffen er kjempe god. Kjøpte den siden jeg ikke drikker så mye kaffe, men syns jo det er så godt så nå drikker jeg mye mer enn før.. Blir litt dyrt:(
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #16 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg er som deg, trakter kun kaffe når jeg får besøk. Drikker selv kun bare en, kanskje to, kopper kaffe pr dag hjemme. Så jeg kjøpte kaffemaskin med kapsler. Jeg har Dolce Gusto Piccolo. En rimelig maskin, men gir et bra resultat. Og her er det mange varianter av forskjellige kaffer o.l å velge mellom. Jeg har selv blitt veldig glad i Molbergs Blanding. https://www.dolce-gu...PianoBlack.aspx
Gjest Gul stjerne Skrevet 16. oktober 2012 #17 Skrevet 16. oktober 2012 Kapselmaskin er absolutt å anbefale; god kaffe, enkel å holde ren. Selv drikker jeg mest svart kaffe, av og til med en skvett melk i, og følte ikke behov for melkesteamer. Likevel kjøpte vi med melkeskummer, og den er gull verd; kaffen er nydelig og mannen og gjestene elsker den. Jeg undersøkte endel før jeg kjøpte maskin, og havnet på Nespresso siden den kom best ut på smakstestene. Den lager også det beste melkeskummet; luftig og deilig. Så nå vet du hva jeg mener hehe.
SBV Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter #18 Skrevet 16. oktober 2012 Ser ut som mange bra alternativer her! Hva koster de forskjellige maskinene? Evt kapslene? Er det mulig å lage kakao/kaffe mocca på noen av maskinene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå