Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #1 Skrevet 14. oktober 2012 Har ei nydelig jente på 2 år som er sta som et esel! Hun er _farlig_ å ha med på tur...hun nekter å holde i vogna eller holde meg i hånda og finner på å bare springe avgårde.. Hun var egentlig slutta med vogn, men nå har jeg måtta tatt den i bruk igjen pga atferden hennes i trafikken, det er jo livsfarlig....her om dagen måtte pappaen hennes ta henne etter en arm og opp i luften pga en bil holdt på å rygge på henne....:S Jeg blir frustrert og redd..har prøvd å forklare henne hvorfor hun å holde meg i hånda, men det nytter ikke...(hun er kanskje for lita til å skjønne?) Hvordan er deres 2 åringer?:S
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #2 Skrevet 14. oktober 2012 2 åringen min er flink til å passe seg for biler, litt for flink av og til. Går vi over en parkering og ser en bil langt borte sier han "mamma, passe bil". Men inne på butikker, kjøpesenter ol er han vekk før en får sukk for seg, han kan lære og være flink noen å ganger etter ett forsvinningsnr, men glemmer fort når hn er noe spennede. Har kjøpt en sekk med bånd til å holde i. han liker den ikke så godt, men begynner å bli mer vant med den nå.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #3 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg sa til min 2 åring at holder du ikke i vognen så må du sitte i vognen. Hun prøvde seg noen ganger men etter ha skjønt at jeg mente alvor så begynte hun å holde vognen fint når vi går ute.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #4 Skrevet 14. oktober 2012 Vi har fulgt samme oppskrift som #3 Hun har fått to (eller egentlig tre valg): - holde i hånda - holde i vogna - eller sitte i vogna Hvis hun tuller blir hun veldig konsekvent, uten unntak, satt i vogna (til høye protester.. Og blikk fra forbipasserende.. Hehe) Stort sett nå, så er hun veldig flink og sier selv 'holde hånda..' Selv om hun selvfølgelig prøver seg innimellom.. Som toåringer skal..
Isola&Lille+julegave Skrevet 14. oktober 2012 #5 Skrevet 14. oktober 2012 Kjøp en sele til henne. Med bånd å holde i. Genialt.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #6 Skrevet 14. oktober 2012 Da sønnen vår var liten var han også litt slik. Vi kjøpte en liten "sekk" som så ut som et lite kosedyr som hadde en hale med et håndtak i som vi kunne holde i. Vi brukte den f,eks på flyplasset. Virket supert for oss
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #7 Skrevet 14. oktober 2012 Kjøp en sele til henne. Med bånd å holde i. Genialt. Huff, vet ikke hva det er med disse selene (er vanlig å bruke de i England hvor min samboer er fra), men jeg klarer ikke helt å like det.. klarer liksom ikke å sette fingeren på hva nøyaktig jeg har problemer med, men det er liksom 'barn i bånd'
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #8 Skrevet 14. oktober 2012 Takk for svar!:-) Må si som hun siste her, det med seler får jeg bare ikke til...føler det blir som et dyr:P
me_87 Skrevet 14. oktober 2012 #9 Skrevet 14. oktober 2012 Barn i bånd høres forferdelig ut etter min mening hvertfall stakkars unge. Når jeg var dagmamma så jeg brukte jeg samme metode som anonoym nr 3. Jeg satt han konsekvent i vognen hver gang han ikke ville gå fint å holde i vognen. Det ble litt skriking ja,men etter 3-4 ganger så lærte han at det var best å holde i vognen så han fikk gå selv.
I scream for icecream! Skrevet 14. oktober 2012 #10 Skrevet 14. oktober 2012 Min 2åring er også sånn. Vi brukte også vognmetoden som de her over. Nå bruker vi som regel ikke vogn til ham når vi skal på tur, så vi sliter litt, men hvis det er forsvarlig lar jeg ham gå alene innerst på fortauet ved siden av meg og er klar til å ta tak i ham dersom det skulle være noe.. Andre ganger må jeg rett og slett bare tvinge ham til å holde meg i hånda, men det er ikke så enkelt. Virker kanskje som det er en fase i den alderen. 4åringen holder i hånda uten problemer.
Gjest sug lut Skrevet 15. oktober 2012 #11 Skrevet 15. oktober 2012 Har ei nydelig jente på 2 år som er sta som et esel! Hun er _farlig_ å ha med på tur...hun nekter å holde i vogna eller holde meg i hånda og finner på å bare springe avgårde.. Hun var egentlig slutta med vogn, men nå har jeg måtta tatt den i bruk igjen pga atferden hennes i trafikken, det er jo livsfarlig....her om dagen måtte pappaen hennes ta henne etter en arm og opp i luften pga en bil holdt på å rygge på henne....:S Jeg blir frustrert og redd..har prøvd å forklare henne hvorfor hun å holde meg i hånda, men det nytter ikke...(hun er kanskje for lita til å skjønne?) Hvordan er deres 2 åringer?:S Det er ikke hennes valg om hun vil holde i hånda eller ikke, hun trenger ikke å like det.
Musemora Skrevet 15. oktober 2012 #12 Skrevet 15. oktober 2012 Vi hadde med en vilter 2 åring som hatet å sitte i vogn, til Barcelona. Var livredd for at hun skulle løpe ut i trafikken. Vi satte på sele m sånn flexihundebånd, sånn son kal være akt fra 1-5 meter i rekkevidde. Heller en unge i bånd enn enn unge under en bil! Spanjolene fikk seg en god latter da og vi fikk flere kommentarer på at de syntes løsningen var genial
skinnfilla Skrevet 15. oktober 2012 #13 Skrevet 15. oktober 2012 Min nåværende 2åring er stille og rolig. Ingen brå bevegelser:) Da eldste var 2 derimot.... Herregud jeg satt ikke før hun var over 3 år. Hun var overalt og måtte holdes fast. Heiv henne ofte på skuldrene . Løp etter henne hele tida... Gla det er over hvert fall;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå