Gå til innhold

Sex etter fødsel - vondt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

To mnd siden fødsel. Revnet ikke og er helt fin nedentill. Var på ingen måte vond i begynnelsen. Men den siste uka har jeg fått så vondt, det kjennes ut som han stanger inni noe som er kjempeømt (beklager detaljene) som om jeg plutselig har blitt for kort innvendig eller noe.

Noen som vet hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er vel abefalt og ikke ha sex før det har gått 3mnd,så er vel kanskje derfor det ikke er behaglig

Gjest peacock
Skrevet

Ammer du? Veldig vanlig med tørre og skjøre slimhinder da... Her var ting først tilbake til vanlig når jeg sluttet å amme da mini var rundt året, selv om det ble gradvis bedre etterhvert.

Skrevet

snartmamma: Legen sa det gikk helt fint å ha sex, da jeg var der på seksukers.

peackock: ja, ammer, og er ganske tørr, men bruker glidemiddel. Men det er ikke sånn type smerte.

Kan det være livmortappen som er øm?

hi

Skrevet

er vel abefalt og ikke ha sex før det har gått 3mnd,så er vel kanskje derfor det ikke er behaglig

6 uker er anbefalt. Sex før 6 uker er også greit, men da bør man bruke kondom. 3 måneder var vel lenge å vente!

Til HI: Eneste jeg har hatt vondt er som peacock skriver, tørrhet, og da hjelper det med glidemiddel. Ville dratt til legen tror jeg, hvis det er noe som plutselig har kommet :-/

Skrevet

Oki legen min sa 3mnd se

Skrevet

Det kan godt være livmortappen som er øm og at du er blitt litt forandret nedentil etter fødselen, kanskje det endrer seg når du slutter å amme. Ta det med ro når dere har sex og ikke la han komme så langt inn så burde det vel gå greit :)

Gjest peacock
Skrevet

6 uker eller når renselsen er over... Jeg har hatt vondt på samme måte som deg, jeg. Det er ikke tørt, det bare føles sånn og er vondt når man treffer for hardt eller over for lang tid... kanskje fordi slumhindene er skjøre og mer sensitive? Vet ikke helt, men legen min sa det var helt vanlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...