Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #1 Skrevet 14. oktober 2012 Er det morbid å kalle opp datter etter søster (mors) som døde da hun var fire?
Gjest Vicky Pollard Skrevet 14. oktober 2012 #2 Skrevet 14. oktober 2012 Nei, synes det er en fin måte og hedre og minnes henne :-)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #3 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg er oppkalt etter mammas søster som døde da hun var 13 år og hver gang jeg sier navnet mitt til noen som husker henne så legger de hodet litt på skakke og sier "åhh, du er oppkalt etter.... ja, det var en trist historie...". Det er så fælt! Jeg skjønner at de kalte meg opp fordi det var fint, men for meg har det vært en belastning og jeg har mange ganger vurdert å bytte navn. Jeg skal ikke fortelle hva dere skal gjøre. Ville bare si litt om hvordan det kan være når man er oppkalt etter en som døde så alt for ung.
Februargullet2013 Skrevet 14. oktober 2012 #4 Skrevet 14. oktober 2012 Nei,synes det er fint jeg, fint for mamman din at du husker på søsteren hennes
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #5 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg er oppkalt etter mammas søster som døde da hun var 13 år og hver gang jeg sier navnet mitt til noen som husker henne så legger de hodet litt på skakke og sier "åhh, du er oppkalt etter.... ja, det var en trist historie...". Det er så fælt! Jeg skjønner at de kalte meg opp fordi det var fint, men for meg har det vært en belastning og jeg har mange ganger vurdert å bytte navn. Jeg skal ikke fortelle hva dere skal gjøre. Ville bare si litt om hvordan det kan være når man er oppkalt etter en som døde så alt for ung. Oi, det har jeg ikke tenkt på. Kommentarene har bare gått på at det er "dårlig lykke" på en måte. hi
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #6 Skrevet 14. oktober 2012 Nei,synes det er fint jeg, fint for mamman din at du husker på søsteren hennes Nei, altså, ikke mammas søster, men min. (tvillingsøster)
Februargullet2013 Skrevet 14. oktober 2012 #7 Skrevet 14. oktober 2012 Sorry, nei synes det forsatt er fint:)
Frøken Ubesluttsom Skrevet 14. oktober 2012 #8 Skrevet 14. oktober 2012 Er vel ikke noe galt i det? Syns det er en fin måte å hedre din avdøde søster på jeg.
Gjest Heartbroken Skrevet 14. oktober 2012 #9 Skrevet 14. oktober 2012 Dette har vi faktisk snakket om siden vi selv mistet et spedbarn og det er mulig at søsken ønsker å kalle opp sitt barn etter lille som fikk leve så altfor kort. Vi venter et nytt barn nå og er enige om å ikke kalle h*n opp etter den som døde, men syns at om søsken ønsker å gjøre det når den tid kommer, er det en fin gest. Jeg må si at jeg ikke har sett det fra #3 synspunkt - det var tankevekkende... Men uansett så syns jeg ikke det er morbid, jeg kjenner til flere som har kalt opp barna sine etter døde søsken og har bare tenkt at det er en fin måte å hedre den avdøde på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå