Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #1 Skrevet 14. oktober 2012 Oppdaget idag at de som er over 12.svangerskapsuke blir rådet til å ta vaksina, men jeg gjorde det ikke første gangen og fikk ikke høre noe om det da heller, 2 år siden. Samme gjelder de som er kronisk syke, har en samboer og sønn med kraftig astma. Fikk ikke noe informasjon om denne sprøyta ifjor. Men hva er bivirkningene av denne? Og hvor alvorlig syk kan man bli uten?
Februargullet2013 Skrevet 14. oktober 2012 #2 Skrevet 14. oktober 2012 er nok viktigere enn og ta den,enn de blir syke. har astma og hjertefeil,jeg tok det ikke en kan og da, ble jeg veldig syk,men er ikke så mye bivirkninger på dem,eneste du kan få er mild Infulensa
Cat_Woman Skrevet 14. oktober 2012 #4 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg tok den da jeg var gravid. Tenkte som så at det ikke er bevist at den er skadelig for fosteret, derimot er det bevist at influensa kan være skadelig for fosteret. Så da syns jeg det var greit. Fikk ingen bivirkninger da.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #6 Skrevet 15. oktober 2012 jeg snakket med min fastlege idag og han rådet iallefall min 2 åring til å ta den siden han er så plaget med astma.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 15. oktober 2012 #7 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg ble sterkt oppfordret til å ta den da jeg gikk gravid med nr 2 både pga at jeg var gravid og kronisk syk. Men jeg valgte å ikke ta den og det er jeg glad for i dag pga bivirkingene man kan få.
linus82 Skrevet 16. oktober 2012 #9 Skrevet 16. oktober 2012 Min fastlege vil også at jeg skal ta influensa vaksina. Jeg er skeptisk, både med tanke på bivirkningene og at bl.a. finske myndigheter ikke anbefaler folk under 65 å ta den.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #10 Skrevet 16. oktober 2012 Det er kun vaksinen Fluarix finske myndigheter advarer mot. Bare spør etter en annen variant. Det finnes mange. Alle beskytter mot det samme. Blandt anna svineinflunsa, noe som gjør meg litt skeptisk. http://www.legemidde...By=CopyToMedecs
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #11 Skrevet 16. oktober 2012 Merkelig hvor redde noen blir når det er de selv som skal vaksineres, men barna vaksinerer de som en selvfølge. Skjerp dere, det er bare en vaksine. Tror mange er blitt redde av alt hysteriet rundt svineinfluensavaksinen. Sanheten er at den heller ikke har så mange bivirkninger. Eneste untaket er narkolepsi. Som er veldig skjeldent. 15 av 1000000.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #12 Skrevet 16. oktober 2012 Hør på legen, han har mye mer kunnskap om dette en oss her inne.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #13 Skrevet 16. oktober 2012 Hvor mye koster den for oss som ikke er i risikogruppen?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #14 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg tok den da jeg var gravid. Tenkte som så at det ikke er bevist at den er skadelig for fosteret, derimot er det bevist at influensa kan være skadelig for fosteret. Så da syns jeg det var greit. Fikk ingen bivirkninger da. Hææ?? Hva har du blitt lurt med?? Det er da ikke mer farlig for fosteret med at mor har influensa enn vaksine? Det er stikk motsatt ja. Man tar ikke vaksine når man er gravid, det gjør man bare ikke...
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #15 Skrevet 16. oktober 2012 Merkelig hvor redde noen blir når det er de selv som skal vaksineres, men barna vaksinerer de som en selvfølge. Skjerp dere, det er bare en vaksine. Tror mange er blitt redde av alt hysteriet rundt svineinfluensavaksinen. Sanheten er at den heller ikke har så mange bivirkninger. Eneste untaket er narkolepsi. Som er veldig skjeldent. 15 av 1000000. Er vel en tankevekker når flere dør av vaksina enn sykdommen? Og at såpass mange har fått kraftige bivirkninger? Mange folk blir hjernevasket her, dere skjønner vel at det er penger å hente for staten i det at folk vaksinerer seg? De tenker ikke på DITT beste, men i kroner og øre, og hva som statistik sett er best for dem på sikt, rent økonomisk.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #16 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg tok den da jeg var gravid. Tenkte som så at det ikke er bevist at den er skadelig for fosteret, derimot er det bevist at influensa kan være skadelig for fosteret. Så da syns jeg det var greit. Fikk ingen bivirkninger da. Hææ?? Hva har du blitt lurt med?? Det er da ikke mer farlig for fosteret med at mor har influensa enn vaksine? Det er stikk motsatt ja. Man tar ikke vaksine når man er gravid, det gjør man bare ikke... Risikoen for bla schizofreni øker drastisk om mor har influensa mens hun går gravid.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #17 Skrevet 16. oktober 2012 Merkelig hvor redde noen blir når det er de selv som skal vaksineres, men barna vaksinerer de som en selvfølge. Skjerp dere, det er bare en vaksine. Tror mange er blitt redde av alt hysteriet rundt svineinfluensavaksinen. Sanheten er at den heller ikke har så mange bivirkninger. Eneste untaket er narkolepsi. Som er veldig skjeldent. 15 av 1000000. Er vel en tankevekker når flere dør av vaksina enn sykdommen? Og at såpass mange har fått kraftige bivirkninger? Mange folk blir hjernevasket her, dere skjønner vel at det er penger å hente for staten i det at folk vaksinerer seg? De tenker ikke på DITT beste, men i kroner og øre, og hva som statistik sett er best for dem på sikt, rent økonomisk. Her bommer du kraftig. Svineinfluensavaksinen har reddet mange liv. Men slike som deg prøver å få den til å virke farlig. For de aller aller fleste var det en nyttig vaksine. se feks.her: http://www.dagbladet...norge/16658105/ Særlig unge og middelaldrende ble rammet av influensadødsfall i Storbritannia denne sesongen, og 90 prosent av pasientene som fikk påvist influensa ved dødstidspunktet, var smittet av svineinfluensaen. Totalt dreier dette seg om 535 dødsfall. Under svineinfluensapandemien var tallet 474. - I Norge hadde vi 32 dødsfall i 2009/10-sesongen, og i årets sesong har vi hatt bare to. Så vi har gått ned, mens britene har sett en oppgang. Det er også trenden i en del andre land, som Irland, sier Preben Aavitsland i Folkehelseinstituttet til Dagbladet. I 2009/10-sesongen opplevde Norge 6,4 dødsfall per million innbygger, mens tallet i Storbritannia var 7,6. Denne sesongen er tallet for Norge 0,4 dødsfall per million, mens det i Storbritannia er 8,6. Aavitsland mener den omstridte massevaksineringen er grunnen til at Norge ikke ble like hardt rammet denne sesongen.
LilleBamBam+EnTil Skrevet 16. oktober 2012 #18 Skrevet 16. oktober 2012 Merkelig hvor redde noen blir når det er de selv som skal vaksineres, men barna vaksinerer de som en selvfølge. Skjerp dere, det er bare en vaksine. Tror mange er blitt redde av alt hysteriet rundt svineinfluensavaksinen. Sanheten er at den heller ikke har så mange bivirkninger. Eneste untaket er narkolepsi. Som er veldig skjeldent. 15 av 1000000. Er vel en tankevekker når flere dør av vaksina enn sykdommen? Og at såpass mange har fått kraftige bivirkninger? Mange folk blir hjernevasket her, dere skjønner vel at det er penger å hente for staten i det at folk vaksinerer seg? De tenker ikke på DITT beste, men i kroner og øre, og hva som statistik sett er best for dem på sikt, rent økonomisk. Jaha? Og hvor har du data fra? Siden du påstår at flere dør av vaksinen? Herregud, for et pisspreik. Pinlig at du faktisk tror på det.
Cat_Woman Skrevet 16. oktober 2012 #19 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg tok den da jeg var gravid. Tenkte som så at det ikke er bevist at den er skadelig for fosteret, derimot er det bevist at influensa kan være skadelig for fosteret. Så da syns jeg det var greit. Fikk ingen bivirkninger da. Hææ?? Hva har du blitt lurt med?? Det er da ikke mer farlig for fosteret med at mor har influensa enn vaksine? Det er stikk motsatt ja. Man tar ikke vaksine når man er gravid, det gjør man bare ikke... Det kan være farlig for fosteret når mor har influensa jo. Og nei, det er ikke bevist at influensavaksinen skader fosteret. Det er en grunn til at vaksinen anbefales til gravide... Så den tok jeg med god samvittighet (og fødte en frisk og fin sønn).
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #20 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg tok den da jeg var gravid. Tenkte som så at det ikke er bevist at den er skadelig for fosteret, derimot er det bevist at influensa kan være skadelig for fosteret. Så da syns jeg det var greit. Fikk ingen bivirkninger da. Hææ?? Hva har du blitt lurt med?? Det er da ikke mer farlig for fosteret med at mor har influensa enn vaksine? Det er stikk motsatt ja. Man tar ikke vaksine når man er gravid, det gjør man bare ikke... Det kan være farlig for fosteret når mor har influensa jo. Og nei, det er ikke bevist at influensavaksinen skader fosteret. Det er en grunn til at vaksinen anbefales til gravide... Så den tok jeg med god samvittighet (og fødte en frisk og fin sønn). Her har jeg tydeligvis gått glipp av noe. Skal man ha influensavaksine når man er gravid?? Jeg har alvorlig astma, og en annen lungesykdom. Tok ikke noe vaksine i sv.skapet. Hadde selv svineinfluensa og var ganske så dårlig, var veldig vanskelig å puste, men ellers synest jeg ikke svineinfluensaen var så forskjellig fra vanlig influensa. Fikk utlervert en resept på tamiflu eller hva det nå het og det var alt, bortsett økt dose av astmamedisin. Barnet mitt har tydeligvis ikke tatt skade av at jeg ikke fikk noe vaksine,er frisk og fin.
Cat_Woman Skrevet 16. oktober 2012 #21 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg tok den da jeg var gravid. Tenkte som så at det ikke er bevist at den er skadelig for fosteret, derimot er det bevist at influensa kan være skadelig for fosteret. Så da syns jeg det var greit. Fikk ingen bivirkninger da. Hææ?? Hva har du blitt lurt med?? Det er da ikke mer farlig for fosteret med at mor har influensa enn vaksine? Det er stikk motsatt ja. Man tar ikke vaksine når man er gravid, det gjør man bare ikke... Det kan være farlig for fosteret når mor har influensa jo. Og nei, det er ikke bevist at influensavaksinen skader fosteret. Det er en grunn til at vaksinen anbefales til gravide... Så den tok jeg med god samvittighet (og fødte en frisk og fin sønn). Her har jeg tydeligvis gått glipp av noe. Skal man ha influensavaksine når man er gravid?? Jeg har alvorlig astma, og en annen lungesykdom. Tok ikke noe vaksine i sv.skapet. Hadde selv svineinfluensa og var ganske så dårlig, var veldig vanskelig å puste, men ellers synest jeg ikke svineinfluensaen var så forskjellig fra vanlig influensa. Fikk utlervert en resept på tamiflu eller hva det nå het og det var alt, bortsett økt dose av astmamedisin. Barnet mitt har tydeligvis ikke tatt skade av at jeg ikke fikk noe vaksine,er frisk og fin. http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5565&MainArea_5661=5565:0:15,2318:1:0:0:::0:0&MainLeft_5565=5544:99398::1:5569:4:::0:0 Det anbefales ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå