Gå til innhold

Neseblod


Christine85

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd flere ganger i svangerskapet at jeg har blødd neseblod,gjerne flere dager etter hverandre. Er det flere som opplever dette,og er dette farlig?? Kjenner jeg blir litt nervøs pga dette,for det er jo litt ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke opplevd dette selv, men det er jo et faktum at slimhinnene er mer lettblødlige under svangerskapet. Det gjelder jo da selvfølgelig også slimhinner i nesen. Så lenge det stopper av seg selv ville jeg ikke blitt veldig urolig. Når du først har blødd en dag så er jo sjangsen for å blø påfølgende dager større i og med at slimhinnene da er ennå mer sensitive. Det er ikke farlig å blø neseblod i seg selv, men om man blør mye og det ikke stopper bør det gjøres noe med.

Dette er nå min mening da, hvis du er veldig urolig så ta kontakt med fastlegen din på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg opplevde det sist jeg var gravid. Selvom det snart er 8 år siden, sitter det klistret i minnet min, PGa jeg satt å ventet på bussen, så såg hun ene som stod der så mye på meg, og da var jeg plutselig begynt å blø neseblod uten å vite det selv. Jeg har liksom aldri blødd neseblod verken før elller etter den gangen. hehe Det er helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte ganske nøyaktig i uke 12 å blø neseblod. Siden har jeg blødd neseblod så og si hver dag (er nå i 9 måned). Unntaket er de siste par månedene med et par-tre ganger i uken. Som regel skjer det om morgenen, når jeg snyter meg eller stresser. Men det kan også bare helt plutselig komme uten at jeg verken berører nesen eller gjør noe for at det skal skje.

Grunnen er visstnok at man produserer mer blod som gravid, noe som også merkes med blant annet synlige blodårer osv. Har man allerede skjøre blodårer i nesen, vil man lettere blø neseblod som gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også plages litt av det det. Det begynte etter jeg var forkjølet og snøt meg mye og hardt så har det blødd litt sporadisk siden..:) jeg er ikke så bekymra for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...