Gå til innhold

Om kvalmen oppstår, hva sier man?


Cream

Anbefalte innlegg

Jeg har heldigvis ikke følt noen sterk kvalme enda, men blir ikke overrasket om jeg spyr en dag.

I morgen begynner jeg på mn 6 uke som gravid. Og har flere venninner som blir sykemeldt i 3-4 uker pga kvalme og spying.

Men hva sier man på jobb så tidlig i svangerskapet? Jeg vil ikke si jeg er gravid. I tilfelle dette skulle forekomme, hva har dere fortalt?

 

Synst det er svært vanskelig og si NEI i sosiale sammenkomster med ny jobb, og aldri bli med på noe som faktisk skal være litt gøy. F.eks julebord og teambuilding(som består av MYE drikking). Blir jo tatt som "ho kjedelige nye,vettu "

De skulle bare visst! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sug lut

Du sier at du går på medisin og ikke kan drikke. Må du spesifisere har du blærekatarr, det er såpass øggli at ingen gidder spørre mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du går på medisin og ikke kan drikke. Må du spesifisere har du blærekatarr, det er såpass øggli at ingen gidder spørre mer.

 

Ja urinveisinnfeksjon, den har jeg allerede brukt! Det er en kjempe fin unnskyldning! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingen grunn til å fortelle jobben hvorfor du blir sykemeldt:) di har ikke lov å spør en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingen grunn til å fortelle jobben hvorfor du blir sykemeldt:) di har ikke lov å spør en gang.

 

Jeg vet det, men hvis de spør da? Jeg jobber ganske nærme med ei til daglig, og vet hun vil spør. Har nettop begynt i ny jobb, og føler jeg bør ha en unnskyldning til og ikke komme på jobb om det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det e ikke lett når du jobbe tett oppi andre. Ka med å si at du fikk beskjed av legen å ta det med ro i noen uker fordi du e litt over stresset:) eller du skal inn på undersøkelser for di tror du er syk (den e jo litt stygg då) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det e ikke lett når du jobbe tett oppi andre. Ka med å si at du fikk beskjed av legen å ta det med ro i noen uker fordi du e litt over stresset:) eller du skal inn på undersøkelser for di tror du er syk (den e jo litt stygg då) hehe

 

Nei ho kjenner meg jo så godt, og ho er jobbens ansikt utad, godt voksen dame og hadde ikke stolt på henne.

Hmm, det er så vanskelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde ikke stolt på henne at hu hadde holdt graviditeten for seg sjøl heller? Du kan jo si at du føle du vil ha dette for deg sjøl, e litt personligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...